• Juliii86

Bf sept 2017

Fiansess skrev 2017-07-19 07:22:01 följande:
    Det kommer gå jättebra. Det är en häftig upplevelse men ja även skrämmande när man inte vet hur eller när det s?er :). Tänk så nära vi är nu !
    Ja då det kommer gå bra :) Kan tänka mig det att det är en häftig upplevelse Skrattande Ja, det är så nära nu att det känns som en drömSolig Vill bara få träffa vår lilla dotter snart!
  • Juliii86
    Fiansess skrev 2017-07-20 22:20:47 följande:

Åh ja jag längtar också efter vår lilla skatt <3

Har ni funderat på namn? Vi har två ovanliga namn på våra andra barn så tycker det är så otroligt svårt denna gången ;).

Nu har vi något att se fram emot i september :)

Jag har hittat en del namn som jag kollar upp på internet och gjorde när jag var runt vecka 20-21 när vi fick reda på könet. Maken tyckte att jag hade för bråttom med namn så han vill nog vänta. Han sa även att namn kan komma sen efter födsel men det håller jag inte med så vi är inte riktigt enade om namn. Han har inte heller kollat upp namn medans jag har en hel del namn :) Blir så otålig när man måste vänta och det gillar jag inte XD. Ja namn är riktigt svårt. Det finns så mycket olika namn samt uttalande. Vet ni vad det blir för namn? :)
  • Juliii86
    Fiansess skrev 2017-07-22 16:26:25 följande:
    Nej vi har lite förslag bara än så länge och som vi båda är överens om men inget bestämt. Men jag vill ändå ha några namn vi är överens om innan det är dags så får vi se vad som tittar ut och känns bäst då :). Lovis och Nilma står högst på listan just nu. Bara mellan-namn som är klart än så länge vilket blir ett gammalt släktnamn.

Vad har du för förslag? :)

Jaha oki, vad spännande det kommer bli för er när bebisen tittar ut :)
    Det är fina namn namn ni har hittat :D
    Oj, jag har rätt så många namn förslag som jag har samlat ihop.

Alicia, Alice, Madeleine, Haley, Felicia, Elaine, Emilia, Evelina, Elvira, Emelina, Eleonora, Engla, Elise, Elisa, Miléa, Melanie, Melina, Kelani, Leandra.

Har inte riktigt bestämt mig för vilken som är min favorit men än så länge är det dessa namn som finns med i min lista.

• Juliii86
    josefiina skrev 2017-07-24 13:59:35 följande:

Vår pojke ska heta Nils :)

33+6 idag och börjar längta efter honom så mycket nu. Trött på att vara gravid fast jag inte har några besvär direkt. Har nog haft en oförskämt bra graviditet men ibland blir jag psykiskt illamående över stormagen. Och då är den ändå inte jättestor hade ett sf mått på 32 i torsdags. Lite förvånad över äckelkänslorna som kan dyka upp ibland men har även en teori om att det kan vara vanligt illamående. Ibland har jag svårt att känna om det verkligen är fysiskt illamående.

Har för övrigt inga psykiska besvär och har aldrig haft.

Vad gulligt namn ni ska döpa honom Solig

Förstår att du längtar att få träffa din lille pojk :) Jag längtar detsamma att få träffa min lilla dotter snart, känns som det börjar närma oss för alla oss i tråden :D Ska bli spännande vem som åker till förlossning först. Vad skönt att du inte haft några besvär under graviditeten.
  • Juliii86
    Fiansess skrev 2017-07-25 08:11:01 följande:

Jag har haft en tuff helg bakom mig. Kramper i magen och så matt och yr pga det att jag inte kunde stå på benen. Var hos barnmorskan igår som sa kraftiga sammandragningar och att jag måste åka in om det händer igen. Vilket jag såklart skulle gjort om det fortsatt i söndags med. Men jag var liggande i 2 dygn och sen var det som att det aldrig hade hänt.... jättekonstigt!!

Bebis har iaf nu gått från lugn till vilde i magen, äntligen! Har ju knappt fått känna henne innan :). Igår hos bm var jag 32+4 och allt såg bra ut med SF 30cm och hjärtljud 148. Inte fixerad men långt ner ligger hon och bm tror inte jag går tiden ut... Jag tror dock att jag går över! :P

Och vet ni.....mitt järnvärde har ökat till 106 - var ju många månader sedan det låg så högt nu :)!!!!

Usch då vad jobbigt du har haft det med sammandragningar Obestämd

Åh vad skönt att du börjar känna av din lille bebis i magen Skrattande Det är ju så mysigt när man känner av små sparkar och ser rörelse utan på magen.
    Min barnmoskan har inte sagt något om hur min bebis ligger i magen, så jag undrar lite hur hon ligger just nu. Hehe ja du det vet man aldrig när din bebis bestämmer sig för att ploppa ut.

Skönt att höra att din järnvärde har ökat :) Hoppas att det fortsätter så.
    Fiansess skrev 2017-07-25 08:12:10 följande:
    Så många fina namn ju!!

Jag har fler namn på min lista också, men det är nog ngt av de två ovan som det kommer bli :P .

Hilma, Iris, Vera, Ilma, Minea är med favoriter. Vår andra dotter heter Ellenova.

Finns så många :).
    Ja jag tycker det också men tyvärr är inte maken så förtjust i dessa namn haha.
    Vad fina namn :) Åh Ellenova var ju jätte fint! Ja men eller hur, finns så oerhört många namn.
  • Juliii86

Nu måste jag bara berätta vad som hände mig för några timmar sen. FK ringde mig angående om omprövning för hon har försökt ringa min arbetsgivare och inte kunnat få tag på honom eftersom det är semesterstängt. Så frågade hon mig om jag ville prata med henne om detta. Så till slut sa hon att hon ska ändra mitt beslut och jag kommer få graviditetspenning. Alltså var så lättad och glad när jag hörde henne säga det. Var så otroligt nervös att det inte skulle gå igenom men det gjorde det! Så skönt att kunna slappna av o inte behöva tänka på vad ska jag ta mig till utan någon ersättning i september månad. Så det blir att ringa till FK imorgon och avsluta min sjukskrivning så det inte blir kaos med allt Solig

• Juliii86
    Fiansess skrev 2017-07-30 20:59:28 följande:

Åh vad underbart!!! :) Skönt att det ÄNTLIGEN löste sig!!

Häromdagen ringde förlossningen mig, den 14/8 ska jag dit o prata och göra upp en plan hur vi ska göra för att jag ska vara trygg med tanke på mina tidigare snabba förlossningar. Jag är ju livrädd för att föda hemma. En här hemma på gatan gjorde det för 2 veckor sen och det gjorde mig inte lugnare.;).

Det pratades om en ev igångsättning men då är jag istället rädd för tiden det kommer ta eftersom att man då är på plats hela tiden.... Jag har ju aldrig ens hunnit bedövning och varit fullt öppen och bara behövt krysta på förlossningen. Så mycket tankar just nu men får väl vänta o se vad de säger om två veckor....

Ja visst känns det som äntligen någon som förstår mig :D

Vad bra att du har fått en tid så ni kan planera lite hur du ska göra med förlossningen. Det kommer gå bra ska du se. Annars får du berätta hur du tänker och tycker ker om igångsättning. Hoppas att ni finner en lösning så att du inte behöver vara orolig.
  • Juliii86
    erijon skrev 2017-07-31 08:30:15 följande:

Jag börjar drömma om förlossningen. Jag vill verkligen föda barn!

Blev ju akutsnittad med sonen, så jag känner mig lite bestulen på en vaginal förlossning. Trots att jag blev igångsatt och fick vara med om värkarna, öppna mig 6cm osv.

Längtar så fruktansvärt mycket!

Inatt drömde jag att min bebis föddes 71cm lång och benen var så outvecklade att dem satt som små fenor längs kroppen.. allt var så konstigt. Så jobbigt!

Börjar väl bli nervös. Vecka 32 nu och det behöver inte vara långt kvar nu!

Drömmer ni om förlossningen?

En sak till: hur ligger er bebis? HUR kan man känna efter själv? Känner något halvspetsigt som drar sig upp från naveln nästan ner till höftbenwt/ljumsken numera på min vänstra sida.. En hand? Armbåge? Eller har bebis roterat??

I vecka 29 hos barnmorskan och på UL låg bebis med huvudet ner och ryggen på vänster sida med fötterna vid revbenen på höger sida på mig. Men nu är ju allt helt konstigt, haha. Jag fattar ingenting. Så jag vill helst av allt bara veta om huvudet är nedåt eller inte. Antar att bebisen kan flytta sig rätt mycket men ändå ha huvudet kvar ner vid bäcken.. eller?

Hm minns inte riktigt om jag har drömt om förlossning? Det som alltid drömt är att bebisen är hemma och sen glömt av bebisen helt. Sedan poff försvunnit typ som jag har glömt av vart jag har lagt bebisen. Jätte hemskt!

Det undrar jag också hur man kan ta reda på det hyr bebisen ligger i magen. För jag både känna vid ljumskarna och långt upp i revbenen. Båda känns lika stora? Ibland är bara en stor bula på högersidan längst upp i revbenen haha. De gångerna jag har varit hos BM har hon inte sagt hur hon ligger. Har ju haft en ersättare då min är på semester. Idag får jag fråga henne för hon är tillbaka :) Ska även fråga om bebisen brukar ändra ställning eller om de jämt är huvudet neråt. Kl 11 ska jag vara där :D
  • Juliii86

Igår var jag hos barnmorskan och klämde på magen för att se hur bebisen ligger i magen då jag inte fått veta det innan eftersom det var för tidigt att veta. Hon ligger som ett C i magen med huvudet neråt och ryggen på vänstra sidan och fötterna på höger sidan. Nu vet jag vilka kropps delar som putar ut och vart alla sparkar kommer ifrån Glad Så mysigt att veta hur bebisen ligger och gosar i magen, sån häftig känsla Solig Min lilla dotter är så aktiv dygnet runt bara endast två tillfällen som jag har varit lite smått orolig annars är hon pigg och alert. 

Sen kom vi till järnvärdet, hon sa att vi inte behövde kolla upp det idag men frågade mig om jag ville göra det ändå eftersom jag har så lågt värde var vi nyfikna hur det ligger till. På något konstigt sätt så är mitt värde helt plötsligt bra. Den gick upp från 115 till 123 Förvånad Jag är i vecka 36 idag (35+1) BM sa att det är vanligt att det blir som vanligt igen för kroppen känner av att det börjar närma sig till bf och omställa sig så man får mer kraft. Jag har försökt undvika tabletterna pågrund av jag blir dålig i magen och tagit dom ibland bara. Bara för att det har stigit så slipper jag inte järntabletterna, måste tyvärr fortsätta som jag har gjort nu.

Sf mått hade stigit till 32 cm och bebisens hjärtslag såg bra ut :) samt blodtrycket såg prima ut.

• Juliii86
    Fiansess skrev 2017-08-01 12:38:39 följande:
    Åååh vad härligt med så bra järnvärde!! Jag ska ta nytt prov på måndag igen men mitt hade ju också ökat , från 89 till 106. Hoppas att det håller sig däröver nu!! :)

Mysigt att din bebis med vänt sig. Min ligger med som ett C - det verkar vara hennes favvoposition!

Idag har jag tvättat upp alla kläder.. Så en hel drös randiga, enfärgade, blommiga, pastelliga och naturfärgat hänger på linan i 3 olika storlekar. Det gjorde inte längtan mindre :P
    Ja det känns ju jätte bra :) Åh vad skönt att det har ökat för dig också och hoppas att det ökar ännu mer. Hon sa att för vissa brukar det öka mer o bli bättre ju nära man är till bf. Hoppas att det blir så för dig också :)

Åh så söt :) Då är jag inte ensam om att min bebis ligger som ett C.

Håller med dig helt att man blir så längtans full när man tvättar bebiskläderna för att kunna skämma bort sin bebis med mysiga kläder. Själv trodde jag att jag var klar med all tvätt men så kom det en hel rös med kläder från min baby shower som min familj ordnade så det blir att tvätta igen Skrattande Jag tror nästan att jag behöver göra om garderoben och flytta kläderna på ett annat vis för att det ska få platsDrömmer
Svar på tråden Bf sept 2017