• BeccaBus

Bf sept 2017

Emmsan89 skrev 2017-01-08 09:51:53 följande:

Bf 15/9-17....håller tummarna väldigt hårt denna gång. Ett MA i augusti (upptäcktes i v.12) fick tabletter och framkallade missfall hemma...hemsk upplevelse.. fick feber men 1177 nekade mig att komma in då jag bara hade 38,5..årerbesökstiden två dagar senare och jag går in på toa och det fullkomligt forsar blod...stänker på väggarna och febern ökar drastiskt till 40... infektion och jätte dåliga värden..sänkan va käpprätt åt h*lvete... skrapning och observation i 3 dygn. Sen ett missfall i v.6 i oktober... NU tredje gången gillt! Är i v.5 nu... grattis till alla era plus????

Beklagar dina hemska erfarenheter!:( Nu hjälps vi åt att hålla tummarna för denna gång!
  • BeccaBus
    tvåsmåunderverk skrev 2017-01-08 11:01:19 följande:

När tänkte ni ringa mvc? :)

Går in i vecka 6 på tis så ringer ons tänkte jag. Om de tycker det är tidigt så får man väl en tid lite längre fram tänker jag:)
  • BeccaBus

Alltså första bm-besöket är ju inte så spännande eg. Hälsosamtal/inskrivning bara ju?

• BeccaBus
    Timdra85 skrev 2017-02-01 16:13:05 följande:

Hej.

Fler som mår skit? Inte just av illamående tänker jag nu utan bara känner att man tappt allt. Jag har ingen lust till något alls. Vill inte jobba inte fixa hemma,gör inget alls i form av mat eller disk orkar typ inte äta eller va med min snart 3 åring eller sambo. Vart är lusten? Ska de va såhär. Minns inte det här från förra gången. Samt mår illa ungefär hela jävla tiden. Orkar inte mer. Snälla är det fler som "tappat" det eller är det bara jag? Gravid i V 9.

Jag har haft några helt orkeslösa dagar i rad här nu.. är föräldraledig tack och lov men drygt ändå. Det värsta är på em när man borde ta tag i att laga mat osv och dessutom ser diskberget man inte heller orkat fixa.
    Det går över, det gjorde det förra gången iaf:) Mkt som händer i våra kroppar nu! Är också i v9
  • BeccaBus
    Frasses skrev 2017-02-17 16:44:07 följande:

Jag är gravid i v 10+5 och mår konstant illa hela tiden, ja jag spyr också en hel del. Detta är min första graviditet. Är helt slut och uppgiven och varje dag är en kamp. Får intala mig varje morgon att livet förhoppningsvis kommer bli bättre men just nu känns det som att jag aldrig kommer få må bra igen. Haha man tycker verkligen så synd om sig själv medan alla andras liv bara flyter på som vanligt. Mitt är satt i någon form av paus läge.

Är i vanliga fall en aktiv tjej som tränar och alltid vill göra saker tills nu då jag inte har klarat av att träna alls sen jag kissade plus på stickan. Trodde man skulle leva på rosa moln när man blev gravid men just nu finns dom inte i närheten vad jag kan se ????

Ta hjälp! Finns bl.a. Lergigan comp man kan få. Har hjälpt mig mkt för att kunna leva normalt.
  • BeccaBus
    Frasses skrev 2017-02-17 19:06:28 följande:
    Jag har ätit dom men får sån fruktansvärd huvudvärk (som migrän) så var tvungen att sluta med dom! Vet inte om det finns några andra? Postlagen fungerade inte på mig.
    Jag har fått Primperan precis, ska vara lite starkare tydligen så fick bara 2veckor till att börja med. Värt att pröva! Sen finna tydligen ytterligare en sort som ska va ännu starkare som jag inte vet vad den heter.
  • BeccaBus
    Frasses skrev 2017-02-17 20:01:23 följande:
    Postafen ska de såklart stå!
    Nej postafen känns som det inte är i samma liga..
  • BeccaBus
    Frasses skrev 2017-02-19 02:02:26 följande:
    Åh ska kolla. Mår du inte illa eller spyr alls nu?
    Nej det hålls borta just nu av tabletterna:)
  • BeccaBus
    Vercar skrev 2017-03-08 07:45:36 följande:

Gjorde KUB igår. Kändes helt overkligt att se knyttet sträcka på sig, sätta klackarna i taket och röra sig. Vi har sagt att vi inte ska ta reda på kön. Det är speciellt min kille som inte vill. Han blev skit sur när jag visade honom vad som verkligen ser ut som en snopp på en av bilderna. Någon som tror sig ana kön, fast ni inte tagit reda på det?

Grattis, alltid kul att få en titt:)
    Vi har båda de tidigare gångerna bett personalen visa könet på skärmen men inte säga något så har vi själva spekulerat:) Min man har gissat rätt båda gångerna, ut har två tjejer kommit. Får se nu sista gången vad det blir. Vi ska göra samma sak nu
  • BeccaBus
    Juliii86 skrev 2017-03-24 18:55:10 följande:

Nop! Jag är kvar här GladDrömmer Jag har inte så mycket att dela med mig just nu förutom att jag väntar på RUL.

Samma här! 6/4 är det dags! För dig?
  • BeccaBus
    Juliii86 skrev 2017-03-24 20:07:56 följande:
    Jag har tid den 12/4, det blev en ganska lång väntetid då det var fullt bokad. Min senaste ultraljud var den 22 februari och jag längtar som bra den att få se vår busfrö igen Glad När har du bf?
    Okej! Jag har BF 8/9, när har du då? Jag har sett vår knodd två gånger i v 10 och v 13 pga av inlagd med dropp. Ska bli så mysigt igen nu när man ser mer och kollar längre:)
  • BeccaBus
    Fiansess skrev 2017-03-26 12:40:20 följande:

Jag är också kvar! BF 9/9 enligt första vul men det är RUL den 4/4 som bestämmer :). Ska bli spännande!!

Går in i vecka 17 idag och känner lite svagt då o då buffar. Längtar dock efter riktiga rörelser nu!!

Min ork är äntligen tillbaka, illamåendet har släppt och blödningar har slutat *peppar peppar* Hoppas detta håller i sig nu!! :)

Hur mår ni andra?

Då ligger vi lika:) Jag känner också små buffar då och då men vill gärna känna något mer rejält så man ändå blir säker liksom.
    Är inte heller lika trött längre och illamåendet släppt.
Svar på tråden Bf sept 2017