• Lundtok

Bf sept 2017

Hej hej!

BF 20 september. v 5 (4+2) här .

Mensvärk och trött, tröttheten kan bero på jobbet dock .

Vet inte om det beror på hormonerna eller det faktum att jag la bort snuset från igår när jag fick plus. Är så sur så klockorna stannar, stackars sambon säger jag bara.

Någon mera som känner av något?

• Lundtok

Jaha, v5+1 idag. Trött som tusan och ont i brösten. Inte så mycket mensvärk längre. Ska på VUL i v.6+6. Det känns väldigt långt dit, även fast det inte är det.

Vi fick missfall i v. 12 förra året, antagligen Missed abortion... så himla tråkigt men nu hoppas vi att det lilla pyret vill vara med hela vägen denna gång.

Jag kan inte minnas att jag varit så orolig i början av mina andra graviditeter... hur känner ni andra?

/Lundtok

• Lundtok

Hej!

Idag gjorde jag ett VUL, enligt min beräkning är jag i v 6+6 idag.

Läkaren som utförde detta kollade väldigt länge och sa sedan att hon tyckte att det var väldigt smått på skärmen. Hon sa att hon tyckte det verkade som att vi är i vecka 5 snarare, kanske tidigare ändå.

(Jag och min sambo tyckte oss se ett hjärta som slog, men läkaren sa att det var något annat.)

Är det någon annan som fått höra sånt på tidigt VUL? Kan jag nästan räkna med MF eller MA nu?

En nedstämd och orolig Lundtok

• Lundtok
    bamboobaby skrev 2017-02-01 15:28:09 följande:

Gjorde också tidigt UL och då sa de att de inte ville göra ett UL innan v 8 med risk att de inte skulle kunna se allt de vill se.

Får ni göra ett nytt UL om några dagar?

Ja, jag skulle ringa om 1-2 veckor... hoppas för allt i världen att det går bra .
  • Lundtok

Imorgon är det dags för VUL nr 2. När vi var där för två veckor sen blev jag tillbaka flyttad från v 6+6 till v 5+0 eller sent v 4. Idag är jag i vecka 9+0 (enligt sista mensdagen) eller vecka 7...

Eller så är det MA igen . Jag har tappat symptomen sen i förrgår tycker jag. Förut imorse då jag trodde jag skulle kräkas innan jag åt ett äpple.

Väldigt oroande det här, önskar jag kunde spola fram tiden tills jag vet.

Hur går det för er andra? Det är väldigt tyst i tråden! Använder ni Facebook istället?

Med vänlig hälsning, Lundtok

• Lundtok

I fredags gjorde vi ett VUL, läkaren såg (och vi) hjärtaktivitet . Det känns väldigt skönt. Vi blev även flyttade framåt (8+4) istället för 7+1.... enligt sista mensdagen 9+2.

SÅ himla härligt.

Är ni några som använder Facebook? Vilken grupp då? Med vänlig hälsning, Lundtok

• Lundtok

Här händer det inte mycket. Är ni på något annat forum? Facebook kanske?

Med vänlig hälsning, Lundtok

• Lundtok

Hej tjejer!

Jag är också in och kikar ibland, är dock inte lika aktiv som i början.

Vi mår bra här, börjar känna rörelser tror jag. Lite lustigt att det är fjärde barnet och ändå är jag osäker på ifall det är gaser eller rörelser.

På torsdag har vi vårt RUL, har dock gjort 2VUL och 1UL innan (efter missfallet i v.12) sista gången var i vecka 13 när jag var på återbesök efter op (cellförändringar). Då fanns det hjärtaktivitet och en knodd med 2 armar och 2 ben. Trots detta så är jag livrädd för att något ska visas som inte är bra, eller att det inte finns någon hjärtaktivitet. Jag är säkert löjlig, men jag vill så gärna att allt bara ska vara bra.

Vad kul för er som fått se era små och fått veta kön .

Vi ska också fråga om dom kan se.

Jag har inte vågat köpa något mer än en body och ett babynest (köpte vi redan förra graviditeten). Jag ska vänta tills RUL iaf.

Kramar Lundtok

• Lundtok

Hej!

Idag fick vi se våran dotter . Hon var envis som tusan och vägrade vara medgörlig .

Det känns så himla skönt, allt fanns där och nu ska hon bara växa till sig. Vi blev tillbaka flyttade 6dagar, nytt BF 26sep (20september enl SM).

Är det ingen som vet någon facebook-grupp? Jag skulle gärna gå med i en. Med vänlig hälsning, Lundtok

• Lundtok
    Juliii86 skrev 2017-04-27 19:14:54 följande:

Nu har jag skapat en hemlig grupp på facebook som heter bf sept 2017. Om ni vill vara med så skicka era mejl här eller på meddelande i familjeliv

Menar du mailadress? Med vänlig hälsning, Lundtok
Svar på tråden Bf sept 2017