Inlägg från: bamboobaby |Visa alla inlägg
  • bamboobaby

Bf sept 2017

Hej där jag hänger också gärna på. BF 4/9 :)
    Plussade på julafton. Om allt går som det ska blir det vårt tredje barn.

• bamboobaby
    BeccaBus skrev 2017-01-06 12:43:23 följande:
    Nej va absolut inte så jag menade!! För min del så tycker jag det är svårt att hålla reda på alla men det är ju jag som hoppar ur isf. Har inget behov att "stänga någon ute" eller va det uppfattades som!!
    Eftersom inlägget/inläggen kom så direkt efter mitt inlägg tog jag det som ett subtilt sätt att säga att gruppen var stängd MY BAD! , förlåt :) och skönt att så inte var fallet ( tumme upp) Kanske vågar smyga in här igen?!
  • bamboobaby

Återkomsten :D

I natt mådde jag så otroligt illa och det hängde kvar en bra bit in på fm. Så glad för det (nu innan jag börjar må illa bara vid tanken på att må illa :))
    Vi ska försöka boka UL till v 9.

• bamboobaby
    Ploppan75 skrev 2017-01-11 13:12:35 följande:
    Välkommen åter

Ska du göra UL av någon speciell anledning eller "bara för att".

Tror vi ska göra KUB. Jag är ju lite gammal i gemet
    Också "äldre" den här gången och känner att det känns som ett bra förstamål med UL (privat) i v 9 för att kolla att det är ok eller ej. Gjorde det vid min senaste graviditet med och det kändes bra mitt i all oro. Kommer också göra kub omkring v 12 om vi kommer dit.
  • bamboobaby
    Ploppan75 skrev 2017-01-12 10:05:19 följande:
    Det håller vi tummarna för att vi alla gör. Kommer till v 12 alltså. Vilken lättnad det vore att vara där redan. Tycker oron ökar för varje gång. Var inte alls orolig första gången.

Ja hoppas verkligen! :) Hur många barn har du? Tänker samtidigt att det här är ju egentligen bara början på en livslång oro så det är väl bara att omfamna känslan direkt :D
  • bamboobaby

Måste fråga här, får man äta lakrits som den som finns i den där chokladen från Marabou? Så sugen på den men vågar jag?

• bamboobaby
    Ploppan75 skrev 2017-01-15 19:30:18 följande:
    Hur har det gått...?? Tänker på dig/er!
    Vill också veta :)
  • bamboobaby
    Ploppan75 skrev 2017-01-18 22:30:33 följande:

Hur har ni det?! Det är så tyssst här... Själv har jag fortfarande väldigt dåligt med symptom. Lite molvärk och kanske lite tröttare (men jag är ju trött jämt annars med). Skönt på ett sätt men en liiiten oro finns där bak. Har nog haft mer symptom tidigare. Trodde det skulle bli värre för varje gång.

Samma här. Ömma bröst som varierar i ömhet över dygnet och känsligare luktsinne. Olikt båda mina två tidigare graviditeter. Var på UL i går och såg ett litet pickande hjärta :)
    Snälla stanna lilla krabat <3
  • bamboobaby
    Ploppan75 skrev 2017-01-27 11:49:45 följande:
    Är/var i vecka 8-9. Men har, som sagt, haft mjölk i brösten i 10 år nu Blir mer under graviditet och mest på slutet av graviditeterna.

Men nu tror jag att jag lämnar denna tråd. Får se om jag orkar titta in senare. Vårt foster visade sig dött på tidigt ultraljud och jag ska försöka få ut det med Cytotec. Usch vad ledsen jag är :´-(
    Beklagar verkligen förlusten och känner så med dig KRAM! klart det kommer bli en till graviditet. Min vän har kämpat med infertilitet i hela sitt liv men fick tillslut första barnet vid 43 år och hon väntar nu nr två vid 46 år.
    Du har alla förutsättningar :)
    Hoppas du orkar titta tillbaka hit och uppdatera oss.
  • bamboobaby
    Ploppan75 skrev 2017-01-28 10:17:47 följande:
    Stort tack för omtanken i dagar som dessa. Vi kommer såklart kämpa på men har, tyvärr, oddsen mot oss. Men hoppet är ju det sista som överger en. Men först ska hela denna pers avklaras och jag måste läka både fysiskt och psykiskt. Det här är nog det värsta jag vart med om i mitt liv, i alla fall inom "barnresorna". Har din vän fått barn på "naturlig väg" med egna ägg eller har de fått hjälp?!

Jag förstår det. Det är ju hela ens framtid som skiftar från det ena till det andra på ett ögonblick och så mycket att sörja och bearbeta på grund av det.
    Jag hoppas ni inte tappar tron på en till <3
    Ingen äggdonation eller IVF men någon form av puff har de fått men inte frågat om vad och hur.
    Har du kollat upp dig tidigare? Följer du Annika Leones blogg och väg mot nr 2 efter att ha passerat 41 år?
  • bamboobaby
    Lundtok skrev 2017-02-01 15:05:56 följande:

Hej!

Idag gjorde jag ett VUL, enligt min beräkning är jag i v 6+6 idag.

Läkaren som utförde detta kollade väldigt länge och sa sedan att hon tyckte att det var väldigt smått på skärmen. Hon sa att hon tyckte det verkade som att vi är i vecka 5 snarare, kanske tidigare ändå.

(Jag och min sambo tyckte oss se ett hjärta som slog, men läkaren sa att det var något annat.)

Är det någon annan som fått höra sånt på tidigt VUL? Kan jag nästan räkna med MF eller MA nu?

En nedstämd och orolig Lundtok

Gjorde också tidigt UL och då sa de att de inte ville göra ett UL innan v 8 med risk att de inte skulle kunna se allt de vill se.

Får ni göra ett nytt UL om några dagar?
  • bamboobaby
    Lundtok skrev 2017-02-01 15:32:57 följande:
    Ja, jag skulle ringa om 1-2 veckor... hoppas för allt i världen att det går bra .
    Bra:) Min BM som gjorde mitt UL sa även att de ligger så tätt med gulesäcken att det kan vara lite svårt att mäta även i v 8-9.
    Håller tummarna för er :)
  • bamboobaby
    Lundtok skrev 2017-02-18 21:54:53 följande:

I fredags gjorde vi ett VUL, läkaren såg (och vi) hjärtaktivitet . Det känns väldigt skönt. Vi blev även flyttade framåt (8+4) istället för 7+1.... enligt sista mensdagen 9+2.

SÅ himla härligt.

Är ni några som använder Facebook? Vilken grupp då? Med vänlig hälsning, Lundtok

GRATTIS!!! Fy va skönt :) Stort grattis igen :D
  • bamboobaby
    Hannah805 skrev 2017-02-20 20:24:27 följande:

Hej! Hittade precis den här tråden och vill gärna vara med! Har BF den 12:e September och ska få en liten pojke :) 

Välkommen och grattis :)
    Nyfiken, hur vet du att det är en liten kille?
  • bamboobaby
    Hannah805 skrev 2017-02-20 21:26:43 följande:

Tack så mycket! Jag gjorde ett blodprov när jag var 9+2 veckor som letar efter y-kromosomer i blodet :)

Åh va ballt! Hur, varför och var gör man det? Frågar bara av nyfikenhet (sjukligt nyfiken när det kommer till sånt här) så tycker du jag snokar behöver du inte svara :)
  • bamboobaby
    Juliii86 skrev 2017-03-12 17:52:03 följande:
    Usch vad jobbigtRynkar på näsan Jag misstänkte att det kunde vara foglossning men var inte helt säker på det. Ska försöka höra med bm på måndag vad de säger om det. Jag har ju inte detta problemet hela tiden utan vissa dagar.
    Låter också som Ischias. Jag känner den där känslan genom skinkan och ner i benet när jag får ont i Ischias-nerven :(
  • bamboobaby
    Juliii86 skrev 2017-03-12 19:06:16 följande:
    jaha så det kanske kan vara ischias också? får höra med bm vad de tror det kan vara. Fruktansvärt jobbigt att ha så ont. Kan ju liksom inte röra benet utan att det hugger till... Vad gjorde du för att kunna lindra det?
    Det höll inte i sig hela tiden utan kom och gick. Episoderna blev värre mot slutet då de ibland kändes som blixtar och jag inte kunde sätta mig :( Tvinga min man att knoda benet och det lindrade. Försvann efter förlossningen . En gång efter förlossningen kom det tillbaka under en barnvagnspromenad och då låste sig hela benet och jag kom ingenstans haha men efter 5-10 min släppte det tack och lov. Konstigt nog så minns jag inte om jag rådfrågade min BM?? 10 år sedan den graviditeten.
Svar på tråden Bf sept 2017