• Birdiz

Bf sept 2017

Jag är gärna med! Beräknad till 20/9!! Fick ett plus idag :D

• Birdiz
    Ninniisen skrev 2017-01-06 11:15:37 följande:
    Jag har gjort ett försök till en liten BFlista så vi kan ha koll på varandra.

Anonym91a          BF 2/9
    Miichaelaaa          BF 2/9
    Lyckan i livet         BF 4/9
    Guba                     BF 4/9
    annelie75              BF 6/9
    Widdy                    BF 7/9
    Sobioor                 BF 7/9
    Lincha77               BF 7/9
    DarijaV                  BF 9/9
    Ninniisen               BF 9/9
    Beccabus              BF 11/9
    Kaffemorsans       BF 11/9
    Sooff                      BF 13/9
    Solan444               BF 13/9
    Shelia123              BF 14/9
    tvåsmåunderverk  BF 19/9
    Birdiz                      BF 20/9
    Kul med lista! Lättare att följa varandra då :D
  • Birdiz
    Silfra skrev 2017-01-07 14:44:58 följande:

Efter att ha sugit på karamellen i en vecka så vågade jag testa idag och fick ett tydligt gravid 2-3 veckor. Enligt appen så bör bf vara 4 September.

Jag har känt av molvärk till och från, ömma bröst som jag upplever är större och allmänt svullen. Det var inte bara julmat ;D

Jag fick en son i mars 2016 så dom kommer att bli pseodotvillingar. Roligt tycker jag!

Hur var det med fbgrupp? Fanns det någon hemlig som man kunde gå med i? Jag är med i en majmammorgrupp 2016 (sonen är för tidigt född, skulle egentligen fötts i maj) och den är så himla mysig!

Nån mer här som fått en prematur innan förresten? Jag är ganska nervös hur det kommer att gå denna gång så får ta det med mvc.

Undrar också över en hemlig facebookgrupp, någon som har fixat? :)
  • Birdiz
    Leaaaa skrev 2017-01-07 18:46:20 följande:

Hellåå :) har också fått bf 12/9 om allt går som det ska. Så jag hakar gärna också på en hemlig Fb-grupp :)

Hej!vad kul och Grattis! :)
  • Birdiz
    Ceciliams skrev 2017-01-07 19:26:34 följande:

Hej, har fått datum 3/9 enligt app så är också med om det håller sig.

Är första gången så skadar inte med goda tankar och idéer från andra :)

Första barnet för mig också! Verkligen nybörjare inom detta ämne :P
  • Birdiz
    bamboobaby skrev 2017-01-07 20:30:50 följande:
    Eftersom inlägget/inläggen kom så direkt efter mitt inlägg tog jag det som ett subtilt sätt att säga att gruppen var stängd MY BAD! , förlåt :) och skönt att så inte var fallet ( tumme upp) Kanske vågar smyga in här igen?!
    Ja men var med här! :) Jag tycker ju fler desto bättre så kan man dela erfarenheter och den enorma glädjen ! Kram på dig!
  • Birdiz
    MammaDee skrev 2017-01-08 08:59:27 följande:

Hej på er!

Här kommer ännu en med bf i sept, närmare bestämt 20/9.

Har en son som blir 3 i april och ett ma i bagaget.

"Plussade" redan på bim -6 med ett testa tidigt-test. Idag på bim -3 så fick jag positivt med digitalt cb test.

Känns fortfarande overkligt och tiden fram till v 12 kommer att gå sååå långsamt :)

Grattis! Vi har samma bf :D 
  • Birdiz
    dreendo skrev 2017-01-09 18:12:03 följande:

Så nu har jag också ansökt om att få gå med i gruppen! Skulle vara jättekul att få vara med där :)

Hur mår ni allihopa? Har ni mycket symptom?

Jag har knappt några symptom alls ! :O känns jättekonstigt och overkligt... dudå? :)
  • Birdiz
    tvåsmåunderverk skrev 2017-01-11 13:46:25 följande:

Känner inget speciellt än! Men är bara i vecka 5 (4+1) än så länge! :) brukar må ganska bra i början så lär bli samma denna gång hoppas jag ;)

Är lika långt gången som du och jag känner inte heller nått. Eventuellt ett sug som liknar svag hunger.. men kan vara just hunger ^^
  • Birdiz
    Bustjejen81 skrev 2017-01-13 09:11:34 följande:

Hoppar av här började blöda inatt :'( mf antar jag bim +9. Lycka till ni andra <3

:( Vad tråkigt! Massa kramar till dig, hoppas verkligen att det inte var ett mf<3
  • Birdiz
    Lundtok skrev 2017-01-14 17:57:48 följande:

Hej hej!

BF 20 september. v 5 (4+2) här .

Mensvärk och trött, tröttheten kan bero på jobbet dock .

Vet inte om det beror på hormonerna eller det faktum att jag la bort snuset från igår när jag fick plus. Är så sur så klockorna stannar, stackars sambon säger jag bara.

Någon mera som känner av något?

Hej :) Vi har samma Bf !
    Jag är mkt mer blödig och blir ledsen/gråter lättare har jag märkt .. inte alltid så kul att ha så nära till sina känslor och nu blir det ännu mer tydligt ^^
  • Birdiz
    natran skrev 2017-01-14 21:24:26 följande:

Bf 10/9 om man ska gå efter sista mensen

Plussa igår och ska träffa bm om 9dagar de kan ju inte gå segare :)

Själv fick jag inte tid hos mvc förrän fem veckor senare när jag ringde dit :O Känns som sjukt långt bort!
  • Birdiz
    natran skrev 2017-01-15 07:16:12 följande:
    Men herregud, då ska jag verkligen inte klaga, är du jätte tidig drf eller? Dåligt med tider där du bor? Kämpa på ?????
    Kombination av båda! Valt mamma mia i stockholm som är kända för att ta lite tajt schema, plus att jag bara var i vecka 4 när jag ringde ^^
  • Birdiz
    BeccaBus skrev 2017-01-15 14:02:44 följande:

Alltså första bm-besöket är ju inte så spännande eg. Hälsosamtal/inskrivning bara ju?

Nä precis.. men får nog en nytid kort efter hoppas jag :)
  • Birdiz
    Pappasjänta skrev 2017-01-15 18:01:30 följande:

Hej alla preggos!

Efter missfall och månader av misslyckande på babyfronten plussade jag för två dagar sen (bim-2) stod Då att jag var gravid 1-2 veckor. Är helt i chock och har inte riktigt kommit i ro med att jag äntligen blivit gravid (hade helt lagt den möjligheten på sidan då jag ska på utredning angående mina långa menscykler)

Har ännu inte berättat för.min sambo utan vill faktiskt själv göra vul för att se hur långt gången jag egentligen är. (Mina menscykler är 38-45 dagar långa)

Enligt mina uträkningar så bör vi bli 3 i mitten av september.

Grattis till alla blivande mammor:)

Hej och stort grattis till DIG ! :)
  • Birdiz
    Ploppan75 skrev 2017-01-18 22:30:33 följande:

Hur har ni det?! Det är så tyssst här... Själv har jag fortfarande väldigt dåligt med symptom. Lite molvärk och kanske lite tröttare (men jag är ju trött jämt annars med). Skönt på ett sätt men en liiiten oro finns där bak. Har nog haft mer symptom tidigare. Trodde det skulle bli värre för varje gång.

Jag har inte heller några symptom :( inte ens molande värk så jag känner mig också lite orolig!
Svar på tråden Bf sept 2017