Inlägg från: Ploppan75 |Visa alla inlägg
  • Ploppan75

Bf sept 2017

Hoppar med här Fast tror det blir en augusti-bebis om det blir som tidigare graviditeter...

• Ploppan75
    Mediamamman skrev 2017-01-11 11:35:52 följande:
    Ja samma här ????
    Fast symptomen stämmer ju oftast bättre med dem med BF samma månad så jag tror det här blir bra

Jag har bara lite växtvärk nedtill ännu och inget illamående. Känns konstigt men jag minns så dåligt. Tror det varit mer tidigare gånger. Jag får väl vänta och se. Kan känna livmodern upp till några cm nedom navelnivå om jag ligger ner så det borde ju vara rätt i alla fall.
  • Ploppan75
    bamboobaby skrev 2017-01-11 13:05:04 följande:

Återkomsten :D

I natt mådde jag så otroligt illa och det hängde kvar en bra bit in på fm. Så glad för det (nu innan jag börjar må illa bara vid tanken på att må illa :))
    Vi ska försöka boka UL till v 9.

Välkommen åter

Ska du göra UL av någon speciell anledning eller "bara för att".

Tror vi ska göra KUB. Jag är ju lite gammal i gemet
  • Ploppan75
    Bustjejen81 skrev 2017-01-11 13:09:32 följande:
    Har du fått prematura bebisar tidigare? Själv så är bägge mina födda i v.34+2 dock inga bekymmer trots det så vi får väl se hur länge man går denna gången
    Ingen som räknas som äkta prematur men 3 veckor tidig var min första och sedan har det varierat men jag har aldrig gått över tiden.
  • Ploppan75
    Bustjejen81 skrev 2017-01-11 13:09:32 följande:
    Har du fått prematura bebisar tidigare? Själv så är bägge mina födda i v.34+2 dock inga bekymmer trots det så vi får väl se hur länge man går denna gången
    Kolik pga lite omogna tarmar har väl varit det vi dragits med men det kan de ju ha ändå. Ett barn aningen gult men troligen mest pga snabb förlossning för hon var fullgången. Det räckte dock att vara ute i ljuset så blev det bra. Har haft väldig tur med tidigare graviditeter och förlossningar så nu undrar man ju om det ska hålla i sig eller om allt elände ska komma på en gång nu istället då jag börjar blir lite gammal
  • Ploppan75
    bamboobaby skrev 2017-01-12 07:13:30 följande:
    Också "äldre" den här gången och känner att det känns som ett bra förstamål med UL (privat) i v 9 för att kolla att det är ok eller ej. Gjorde det vid min senaste graviditet med och det kändes bra mitt i all oro. Kommer också göra kub omkring v 12 om vi kommer dit.
    Det håller vi tummarna för att vi alla gör. Kommer till v 12 alltså. Vilken lättnad det vore att vara där redan. Tycker oron ökar för varje gång. Var inte alls orolig första gången.

• Ploppan75
    Mediamamman skrev 2017-01-11 22:56:18 följande:
    Varför blir det massa frågetecken på ställen jag inte skrivit frågetecken?!

Låter ju konstigt om livmodern är så högt upp redan nu. I så fall lär den ju vara väldigt mycket förstorad?
    Har sett att andra får detsamma. Vet ej varför det blir så dock.

Min livmoder ligger framåt (anteflekterad) och jag har varit gravid några gånger förut så jag tror det är rätt Den är ju ofta större efter flera graviditeter. Eller har jag fått något mindre myom möjligen? Fast tror inte det. Var på gyn för inte så länge sedan och då sa de inget om något sådant.
  • Ploppan75
    Mediamamman skrev 2017-01-12 17:21:31 följande:
    Nä jag kan ju ha fel ???? tänkte på denna bilden bara, va därför jag tänkte om den va förstorad för tiden :)
    Hoppsan! Ja vecka 12 är jag inte i ännu...  Vecka 7 får jag det till. Men den känns ungefär så som det visar på den där bilden. Jämfört med tidigare graviditeter har jag mindre symptom och är väldans nojjig. Ska jag börja nojja över tvillingar nu också :-O Nej, tror mest att det är det faktum att jag varit gravid flera gånger förut och är äldre som gör det. Men vi får väl se. Känns helt klart utanpå precis ovan blygdbenet (men syns inte) Känner gör jag bara då jag är kissnödig och ligger på rygg så det kanske är så att den trycks upp av blåsan.. Eller är det det att jag är så liten som gör att det blir så. Jag brukar bära högt och inte framåt. Vi får väl se vad som händer (förutsatt att allt går som det ska, usch vad jobbigt det är att vänta).
  • Ploppan75
    bamboobaby skrev 2017-01-12 20:05:50 följande:
    Ja hoppas verkligen! :) Hur många barn har du? Tänker samtidigt att det här är ju egentligen bara början på en livslång oro så det är väl bara att omfamna känslan direkt :D
    Har tre sedan tidigare Ja att vara förälder är ju en ständig oro men man växer i rollen men släpper man oron helt tror jag att man missar något. En liten omsorgsoro tror jag kan vara bra att ha.
  • Ploppan75
    Mediamamman skrev 2017-01-13 08:58:44 följande:

Dags för vul nu kl 0935 med en doktor Axel, ingen chans att de är en tjej va? Höhö

Spännande

Blev helt knollrig av det jag känner nere i magen. Inser att det nog är urinblåsan + livmodern. Kanten jag känner är nere i bäckenet då jag kissat. Lugnare nu men usch vad jobbigt det är när symptomen saknas... Vill också göra VUL

• Ploppan75
    Mediamamman skrev 2017-01-13 08:58:44 följande:

Dags för vul nu kl 0935 med en doktor Axel, ingen chans att de är en tjej va? Höhö

Hur har det gått...?? Tänker på dig/er!
  • Ploppan75

Hur har ni det?! Det är så tyssst här... Själv har jag fortfarande väldigt dåligt med symptom. Lite molvärk och kanske lite tröttare (men jag är ju trött jämt annars med). Skönt på ett sätt men en liiiten oro finns där bak. Har nog haft mer symptom tidigare. Trodde det skulle bli värre för varje gång.

• Ploppan75
    erijon skrev 2017-01-25 12:06:16 följande:

Jag har halsbränna mest hela tiden när jag INTE äter något! Minns att jag hade det med sonen också, samt sist jag var gravid (november-16, fick MF)

Börjat må illa också.. men inte alls sådär på morgonen eller så att jag kräks. Väldigt milt allting. Kanske så tidigt än. Molvärk ofta.. och rätt mosig i magen. Tuttarna är som två stenar, ömma och känns mycket större.

När jag ammade sonen för 5, år sedan drygt så brukade mjölken börja rinna när bebisar på stan grät.. tänk om mjölken kommer innan bebis är född och det blir så nu.. jobbar på förskola med 1 åringar!! Hahah.

Mjölken kom DÅ igång ordentligt dag 3 efter att sonen blivit född. Men vissa får ju mjölk tidigt i graviditeten.

Hur har det blivit för er? Någon som fått mjölk redan som gravida? I vilken vecka?

Jag har haft mjölk i brösten att pressa ut sedan barn nummer ett föddes (men tyvärr aldrig kunnat helamma något barn) men aldrig så det sprutat ut om jag inte tryckt. Har redan lite mjölk nu men kommer bara då jag trycker.

Har börjat må lite kymigt. Inte illa men maten smakar inte men jag vet ju att jag måste äta för annars är jag jättehungrig hela tiden. Undrar om jag glömmer fort men så här vet jag inte om jag haft det någon gång tidigare. Allt känns annorlunda. Skyller ju, som vanligt , det mesta på åldern.

Någon som ringt MVC ännu? Jag måste nog få tummen ur snart. Vi vill ju göra KUB.
  • Ploppan75
    Lyycklig skrev 2017-01-25 07:47:09 följande:

Hej allihop!

Hoppar gärna in här. Gravid med tredje barnet och blev flyttad efter två VUL så mitt BF blev 7/9 istället för 31/8 som det borde vart efter sista mens.

Vi kommer få tätt på dom två ungsta. Födde vår son maj-16. Så går allt bra så blir det ca. 15 månader emellan :)

Finns det någon facebookgrupp? :)

Välkommen. Vet ej om det finns någon fb-grupp?! I så fall har jag missat.
  • Ploppan75
    erijon skrev 2017-01-26 07:26:13 följande:
    Okej! Vilken vecka är du i? Går in i vecka 6 imorgon.

Nä, inte ringt mvc än. Väntar yttligare några veckor så jag ville känna mig mer säker att bebis stannar.
    Är/var i vecka 8-9. Men har, som sagt, haft mjölk i brösten i 10 år nu Blir mer under graviditet och mest på slutet av graviditeterna.

Men nu tror jag att jag lämnar denna tråd. Får se om jag orkar titta in senare. Vårt foster visade sig dött på tidigt ultraljud och jag ska försöka få ut det med Cytotec. Usch vad ledsen jag är :´-(
  • Ploppan75
    erijon skrev 2017-01-27 12:21:12 följande:
    Nej.. åh jag beklagar <3
    Tack sötaste för omtanken. Har aldrig varit med om detta förut och detta var ett "kämpabarn". Vet inte om jag kan bli gravid igen :´-(
  • Ploppan75
    bamboobaby skrev 2017-01-27 15:21:47 följande:
    Beklagar verkligen förlusten och känner så med dig KRAM! klart det kommer bli en till graviditet. Min vän har kämpat med infertilitet i hela sitt liv men fick tillslut första barnet vid 43 år och hon väntar nu nr två vid 46 år.
    Du har alla förutsättningar :)
    Hoppas du orkar titta tillbaka hit och uppdatera oss.
    Stort tack för omtanken i dagar som dessa. Vi kommer såklart kämpa på men har, tyvärr, oddsen mot oss. Men hoppet är ju det sista som överger en. Men först ska hela denna pers avklaras och jag måste läka både fysiskt och psykiskt. Det här är nog det värsta jag vart med om i mitt liv, i alla fall inom "barnresorna". Har din vän fått barn på "naturlig väg" med egna ägg eller har de fått hjälp?!

Svar på tråden Bf sept 2017