Inlägg från: Mediamamman |Visa alla inlägg
  • Mediamamman

Bf sept 2017

Tog ett test på nyårsafton och ja, det är en liten hoppsan! Min sambo är inte sugen alls på en till som han känner just nu så det är väldigt mycket trassel i hjärnan hos mig just nu. Men i grund och botten är han bara orolig över pengar, att fördela uppmärksamheten till tre barn osv. Vi är uppe hos hans föräldrar i norrland också så vi har knappt tid att prata för vi far runt och hälsar på diverse släktingar hela dagarna. Men på fredag åker vi hem igen. 

Sen vet jag inte hur långt gången jag är då min mens varit super konstig de senaste två månaderna. Så om det berott på graviditet eller ej vette katten. Men baserat på senaste mensen så är jag i 4+6 idag i alla fall. Tog som sagt strecket på nyårsafton och då var mensen 3 dagar sen, strecket ploppade fram på en gång.

Social media influencer, småbarnsförälder och företagare
  • Mediamamman
    Gullpluppan skrev 2017-01-04 12:17:32 följande:
    Förstår om det känns trassligt. Hur känner ni då? Behålla eller inte? :)
    Jag är mer för att behålla men allt känns såklart läskigt som de tidigsre gångerna också. Hur allt kommer bli osv...
  • Mediamamman

Alltså jag mår så ruttet. Känner mig bakis/lite för full hela dagarna, haha. Skit drygt. Försöker dricka mycket nu i hopp om att bli av med det.

• Mediamamman

Hur mår alla?
    Själv är jag trött, andfådd och lätt illamående till o från.
    På fredag morgon blir det vul och jag är enligt senaste mens i 6+2 då. Men mensen har vart konstig i två månader så därför ska vi göra detta vul för att se hur långt gången jag är.

• Mediamamman
    Ploppan75 skrev 2017-01-11 11:35:08 följande:

Hoppar med här Fast tror det blir en augusti-bebis om det blir som tidigare graviditeter...

Ja samma här ????
  • Mediamamman
    Ploppan75 skrev 2017-01-11 11:45:54 följande:
    Fast symptomen stämmer ju oftast bättre med dem med BF samma månad så jag tror det här blir bra

Jag har bara lite växtvärk nedtill ännu och inget illamående. Känns konstigt men jag minns så dåligt. Tror det varit mer tidigare gånger. Jag får väl vänta och se. Kan känna livmodern upp till några cm nedom navelnivå om jag ligger ner så det borde ju vara rätt i alla fall.
    Varför blir det massa frågetecken på ställen jag inte skrivit frågetecken?!

Låter ju konstigt om livmodern är så högt upp redan nu. I så fall lär den ju vara väldigt mycket förstorad?
  • Mediamamman
    Ploppan75 skrev 2017-01-12 10:07:40 följande:
    Har sett att andra får detsamma. Vet ej varför det blir så dock.

Min livmoder ligger framåt (anteflekterad) och jag har varit gravid några gånger förut så jag tror det är rätt Den är ju ofta större efter flera graviditeter. Eller har jag fått något mindre myom möjligen? Fast tror inte det. Var på gyn för inte så länge sedan och då sa de inget om något sådant.
    Nä jag kan ju ha fel ???? tänkte på denna bilden bara, va därför jag tänkte om den va förstorad för tiden :)
Svar på tråden Bf sept 2017