Inlägg från: tvåsmåunderverk |Visa alla inlägg
  • tvåsmåunderverk
    Solan444 skrev 2017-01-05 16:14:00 följande:

Jag e gärna med här också! Grattis till alla som blivit gravida jag plussade igår o bf är den 13/9. Fjärde barnet känner av humöret o sjukt känslig för lukter /dofter! Drömmer massor o känner mig trött, alltså precis som de ska va

Väntar också fjärde barnet! :)
  • tvåsmåunderverk
    BeccaBus skrev 2017-01-06 11:37:47 följande:

Tråkigt att sådana här trådar brukar bli så stora.. men jag hänger gärna på ett tag iaf!

Haha känner samma..
  • tvåsmåunderverk
    bamboobaby skrev 2017-01-06 12:00:39 följande:

Wow vilket välkomnade jag står över när inställningen är sån. Ha det gott!

Tror verkligen inte hon menade så :) klart du ska hänga på här! :D stort grattis förresten! :)
  • tvåsmåunderverk
    Silfra skrev 2017-01-07 14:44:58 följande:

Efter att ha sugit på karamellen i en vecka så vågade jag testa idag och fick ett tydligt gravid 2-3 veckor. Enligt appen så bör bf vara 4 September.

Jag har känt av molvärk till och från, ömma bröst som jag upplever är större och allmänt svullen. Det var inte bara julmat ;D

Jag fick en son i mars 2016 så dom kommer att bli pseodotvillingar. Roligt tycker jag!

Hur var det med fbgrupp? Fanns det någon hemlig som man kunde gå med i? Jag är med i en majmammorgrupp 2016 (sonen är för tidigt född, skulle egentligen fötts i maj) och den är så himla mysig!

Nån mer här som fått en prematur innan förresten? Jag är ganska nervös hur det kommer att gå denna gång så får ta det med mvc.

Mina tvillingar är prematurer :) födda vecka 35+4! Men det är ju av naturliga själ som som är födda förtidigt. Har fått en dotter efter det som är född i tid :)
  • tvåsmåunderverk
    Silfra skrev 2017-01-07 18:26:32 följande:
    Ja, tvillingar född nästan alltid tidigt väl? Blir väl trångbodtt till slut ;)

Min pojk föddes i vecka 31+0 bara sådär utan anledning. Började läcka fostervatten och väl på sjukhuset så gick vattnet trots att jag enligt alla undersökningar var opåverkad, inte öppen osv. 40 min efter att vattnet gått så var han född, det gick undan!

Vi vet inte varför det blev så men jag hoppas få mer kontroller iaf för det är tydligen väldigt vanligt att föda för tidigt om man gjort det innan.
    Jo precis ;)

Åh, vad jobbigt! :( skönt att allt gick bra! Du kommer nog få mer kontroller! Jag fick extra pga mina prematurer! :)
  • tvåsmåunderverk
    Leaaaa skrev 2017-01-08 00:53:08 följande:

Lite osäker på om det redan fanns en grupp, men nu har jag startat en iallafall och alla är välkomna och gå med i den , sök på Bull på fb så får ni upp den, gjort så man får skicka en förfrågan så man slipper att alla kan se :) :)

Hittar inte när jag söker :(
  • tvåsmåunderverk
    MammaDee skrev 2017-01-08 08:59:27 följande:

Hej på er!

Här kommer ännu en med bf i sept, närmare bestämt 20/9.

Har en son som blir 3 i april och ett ma i bagaget.

"Plussade" redan på bim -6 med ett testa tidigt-test. Idag på bim -3 så fick jag positivt med digitalt cb test.

Känns fortfarande overkligt och tiden fram till v 12 kommer att gå sååå långsamt :)

Grattis! :)
  • tvåsmåunderverk
    dreendo skrev 2017-01-08 09:15:47 följande:
    Jag hittar inte heller gruppen på fb.

Jag har en fråga till er. Jag är i v. 6 nu, har haft molvärk till och från. Igår började det även att då och då sticka/värka i vad jag tror är livmoderhalstappen, alltså mer inne i slidan och inte i äggstockarna. Tror ni detta är normalt? Det gör inte jätteont men känns. Är så orolig för missfall!
    Ja det är normalt. Livmodern växer :) Så länge du inte får jätteont och börjar blöda så kan du vara lugn :)
  • tvåsmåunderverk
    dreendo skrev 2017-01-08 09:25:16 följande:
    Tack för lugnande ord. Jag har ju hört att molvärk är vanligt, det var när jag fick ont i livmoderhalstappen som jag blev lite fundersam. Men klart den är ju en del av livmodern den med :)
    Jag är ju inte utbildad, men detta är mitt fjärde barn, och har haft två missfall så lite erfarenhet har jag nog allt ;) och känns stick, molande värk osv är helt normalt! :) mycket händer i kroppen just nu!
  • tvåsmåunderverk
    Emmsan89 skrev 2017-01-08 09:51:53 följande:

Bf 15/9-17....håller tummarna väldigt hårt denna gång. Ett MA i augusti (upptäcktes i v.12) fick tabletter och framkallade missfall hemma...hemsk upplevelse.. fick feber men 1177 nekade mig att komma in då jag bara hade 38,5..årerbesökstiden två dagar senare och jag går in på toa och det fullkomligt forsar blod...stänker på väggarna och febern ökar drastiskt till 40... infektion och jätte dåliga värden..sänkan va käpprätt åt h*lvete... skrapning och observation i 3 dygn. Sen ett missfall i v.6 i oktober... NU tredje gången gillt! Är i v.5 nu... grattis till alla era plus????

Beklagar! :( låter inte alls kul! Håller tummarna för denna gång!
  • tvåsmåunderverk
    Finlandssvensk skrev 2017-01-09 18:49:14 följande:
    Har du provat och vet om det syns? Glad
    Ja, men råkade gå ut gruppen igen, haha! Men tror inte det syns :)
  • tvåsmåunderverk

Känner inget speciellt än! Men är bara i vecka 5 (4+1) än så länge! :) brukar må ganska bra i början så lär bli samma denna gång hoppas jag ;)

• tvåsmåunderverk
    Birdiz skrev 2017-01-11 13:53:25 följande:
    Är lika långt gången som du och jag känner inte heller nått. Eventuellt ett sug som liknar svag hunger.. men kan vara just hunger ^^
    Haha ja! Känner mig extremt trött men kan mycket väl bero på att jag börjat jobba den här veckan efter ett år som mammaledig! ;)
  • tvåsmåunderverk
    Rullgardinan skrev 2017-01-13 06:22:19 följande:

Hej hej allihopa och grattis till er!

Jag hoppas det är ok att jag joinar er här!

Bf 13 september med tredje barnet. Har en kille på 11 och en tjej på 4 sen innan, bor i Helsingborg och är snart 35 år.

Grattis och välkommen! :)
Svar på tråden Bf sept 2017