• Silfra

Bf sept 2017

Efter att ha sugit på karamellen i en vecka så vågade jag testa idag och fick ett tydligt gravid 2-3 veckor. Enligt appen så bör bf vara 4 September.

Jag har känt av molvärk till och från, ömma bröst som jag upplever är större och allmänt svullen. Det var inte bara julmat ;D

Jag fick en son i mars 2016 så dom kommer att bli pseodotvillingar. Roligt tycker jag!

Hur var det med fbgrupp? Fanns det någon hemlig som man kunde gå med i? Jag är med i en majmammorgrupp 2016 (sonen är för tidigt född, skulle egentligen fötts i maj) och den är så himla mysig!

Nån mer här som fått en prematur innan förresten? Jag är ganska nervös hur det kommer att gå denna gång så får ta det med mvc.

• Silfra
    Birdiz skrev 2017-01-07 15:16:32 följande:

Undrar också över en hemlig facebookgrupp, någon som har fixat? :)

Hoppas! Vore kul! :)
  • Silfra
    BeccaBus skrev 2017-01-07 15:23:13 följande:

Grattis! För oss blir det också (ja om allt går väl förstås!) pseudotvillingar då vår tvåa är född i maj.

Vad kul ????
  • Silfra

Ja :) :) ska det ju vara och inte frågetecken, att man aldrig lär sig!

• Silfra
    tvåsmåunderverk skrev 2017-01-07 17:52:22 följande:

Mina tvillingar är prematurer :) födda vecka 35+4! Men det är ju av naturliga själ som som är födda förtidigt. Har fått en dotter efter det som är född i tid :)

Ja, tvillingar född nästan alltid tidigt väl? Blir väl trångbodtt till slut ;)

Min pojk föddes i vecka 31+0 bara sådär utan anledning. Började läcka fostervatten och väl på sjukhuset så gick vattnet trots att jag enligt alla undersökningar var opåverkad, inte öppen osv. 40 min efter att vattnet gått så var han född, det gick undan!

Vi vet inte varför det blev så men jag hoppas få mer kontroller iaf för det är tydligen väldigt vanligt att föda för tidigt om man gjort det innan.
  • Silfra
    Leaaaa skrev 2017-01-07 18:46:20 följande:

Hellåå :) har också fått bf 12/9 om allt går som det ska. Så jag hakar gärna också på en hemlig Fb-grupp :)

Grattis!! Ja många verkar vara sugna på en grupp, osäker på om det finns nån?
  • Silfra
    Ceciliams skrev 2017-01-07 19:26:34 följande:

Hej, har fått datum 3/9 enligt app så är också med om det håller sig.

Är första gången så skadar inte med goda tankar och idéer från andra :)

Grattis!! Ja jag tänker ju att jag är jättegrön men jag har faktiskt barn ju, haha! Bara att fråga om det är nåt du tänker.på så kanske man kan svara på nåt :)
  • Silfra
    tvåsmåunderverk skrev 2017-01-07 20:30:16 följande:

Jo precis ;)

Åh, vad jobbigt! :( skönt att allt gick bra! Du kommer nog få mer kontroller! Jag fick extra pga mina prematurer! :)

Hoppas det, annars får jag väl tjata hål i huvudet på dom!
  • Silfra
    Leaaaa skrev 2017-01-08 00:53:08 följande:

Lite osäker på om det redan fanns en grupp, men nu har jag startat en iallafall och alla är välkomna och gå med i den , sök på Bull på fb så får ni upp den, gjort så man får skicka en förfrågan så man slipper att alla kan se :) :)

Söker jag på Bull så kommer typ grupper för bulldogar fram... går det att bli inbjuden kanske?
  • Silfra
    Silfra skrev 2017-01-08 19:58:53 följande:

Söker jag på Bull så kommer typ grupper för bulldogar fram... går det att bli inbjuden kanske?

Hittade nu, såg inte länken innan:)
Svar på tråden Bf sept 2017