Förhöjt prolaktin och barnönskan
Hej, jag ansluter mig också till denna tråden.
Försökt bli gravid med min sambo i snart två år, och för 1 år sedan sökte vi hjälp och påbörjade fertilitetsutredning. Jag lämnade prover, han lämnade prover, allting drog ut på tiden, både min sambos provsvar OCH mina prover glömdes nämligen bort. I sambons fall var det inte så farligt, han fick betryggande besked till slut, men i mitt fall var det sämre. Det tog ett år för någon att titta på mina prover, som visade på skyhögt prolaktin. Nya prover är nu tagna och jag ska få svar i nästa vecka. Och jag behöver göra MR på hjärnan, samt mammografi och biopsi i mitt ena bröst för tydligen har jag fått en knuta i bröstet pga det höga prolaktinet... Det gör mig så ledsen att allt detta kunde ha undvikits om gynekologen gjort sitt jobb.... Jag hoppas mest att jag inte fått bestående men.
Så mitt tips till er, be om att få se provsvaren alltid. Jag begär alltid ut provsvar efter återkoppling, men eftersom jag inte fick återkopplingen så rann det ut i sanden denna gången. Det var ett stort misstag.