Inlägg från: Anonym (Kdkdkd) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Kdkdkd)

Var går gränsen?

För min del handlar det inte om mängden alkohol man dricker, även om du bara dricker 2 glas vin men blir personlighetsförändrad eller inte kan ta hand om dig, då har man ett problem med alkohol. I mina ögon.

Sen har jag sett något som jag kallar för semesteralkolist. Min pappa tex, han var ledig 5 veckor i somras och var helt nykter 3 dagar på dessa veckor. Varje helg så dricker han minst en öl eller grogg. Det är för mig ett missbruksbetende även fast han kan hantera vardagarna och klarar av att gå till jobbet.

• Anonym (Kdkdkd)

När man har kommit till det stadiet du nämner så har det gått för långt för länge sen.

• Anonym (Kdkdkd)

Fast tål du inte det så är det ju ett problem? Jag menar inte att du är alkolist. Men uppenbarligen har du problem med alkohol om du sitter och gråter på toaletten efter typ ett glas vin. Du skrev dessutom i din TS att du har svårt att sluta när du börjat dricka, det är för mig ett stort varningstecken.

• Anonym (Kdkdkd)
    Anonym (Sup) skrev 2017-01-01 09:22:10 följande:

Nej, aldrig så efter ett glas. Problemet enligt mig är att jag inte slutar dricka, blir väldigt full och då beter mig illa/blir ledsen. Detta är ganska sällan, oftast har jag kul men mår till sist illa/blir för full och åker hem. Och på detta bakis ångest dagen efter.

Men kan du inte sluta dricka, blir pissnitad och börjar bete dig dåligt, då har du en form av problematik. Kan man inte dra en gräns vid tex 5 öl utan slår i sig 10 öl och kanske shorts på det, så är det ju ett problem. Gör man det en gång varannat år, fine. Men blir det så vid varje tillfälle man dricker? Ja då är det något som är märkligt. Sen som sagt behöver det inte betyda att man är alkolist.

Jättebra att du kommit fram till att alkohol inte är något för dig. Fler borde inse det så skulle vi ärligt talat ha en bättre värd att leva i :)
Svar på tråden Var går gränsen?