Anonym (Julia) skrev 2017-01-01 16:22:16 följande:
Men fy vad hemskt, stackars hans mamma.
Skulle jag ge mina barn sådana dyra gåvor så skulle det vara enskild egendom.
Jag lämnade honom för att han misshandlade mig och hans mamma misshandlade både mig och honom så jag har ingen större empati för henne.
Anonym (12345) skrev 2017-01-01 16:28:02 följande:
Se det så här, om din inte har betalat något så har du inte förlorat något heller.
De flesta föräldrar som skänker egendom till sina barn brukar vilja att det förblir deras egendom även om man går isär vilket är rätt logiskt.
Det var inte min idé att dela på bostadsrätten utan jag ansökte om bodelning för att han låst in mina personliga tillhörigheter (kläder, dator, minnessaker osv) och ville ha juridisk hjälp. Ville avsluta allt snabbt och bara få mina egna saker så jag kunde gå vidare. Bodelningsförrättaren tyckte dock att jag skulle ha hälften av allt så jag klagade inte direkt. Hade vi separerat av någon annan anledning än att han upprepade gånger utsatt mig för brott så hade jag inte gått igenom med bodelningen. Samma om han låtit mig få mina egna saker, jag hade lämnat bohag och allt.
Anonym (Obi Wan Kenobi) skrev 2017-01-01 16:29:28 följande:
Man kan inte hävda sådant i efterhand, och det var därför du fick pengar. Ska något bli enskild egendom måste det finnas ett gåvobrev där det står att det ska vara så.
Det var det rätten sa också.