• Tom Araya

Att bli kallad hora under sex

fontän skrev 2016-12-30 12:34:57 följande:

Det finns en diskussion om tjejer vill bli kallade hora, spermahink, luder, knulldocka etc under sex.
    Det är väl lika bra att ställa frågan så vi får svar på det.
    Så gillar ni det, tjejer?

Jag ogillar formuleringen av frågan till att avse ett generellt svar.
  • Tom Araya
    fontän skrev 2016-12-30 13:19:37 följande:
    slyna är ju synonym med slampa som är synonym med hora. Alla gillar olika, kanske.
    Synonym ska inte förväxlas med att betydelsen är exakt densamma.
    Slyna avser inte bara det sexuella utan är även ett nedsättande ord om beteendet generellt.
    Slampa kan närmast föklaras med lösaktighet.
    Hora kan närmast beskrivas som prostituerad.
    Ser du nyansskillnaderna?
  • Tom Araya
    fontän skrev 2017-01-02 08:47:02 följande:
    nyansskillnader finns men läs bokstavligt i ett synomlexikon så kan de se sambandet.
    Nyansskillnaderna borde vara det väsentliga i sammanhanget, det är liksom en del av vitsen med synonymer. Det behövs inte två ord med exakt samma betydelse.

• Tom Araya
    Hen skrev 2017-01-02 23:27:50 följande:
    Du har inte förstått frågan alltså?
    Du får gärna tydliggöra om du anser att diskussionen svävar iväg...
  • Tom Araya
    fontän skrev 2017-01-02 08:48:31 följande:
    Nu handlar det inte vad du tycker om någon formulering eller någon svenskakurs det här. Det är en rak fråga.
    Det är en rak fråga du kan ställa till en person och få ett svar på, men som inte är relevant för andra.
  • Tom Araya
    fontän skrev 2017-01-03 08:24:41 följande:
    Jag tror att man kan ställa den frågan till många och mig veteligen så kan både ja och nej vara svar på frågan.
    Du kan inte få ett svar som gäller generellt, det förstår du väl!?
    Det är inte ens en ja- eller nej-fråga eftersom det kan finnas så många olika benämningar som man känner olika för och även i olika situationer. Du tar själv upp fyra exempel som en och samma person kan tycka olika om.
Svar på tråden Att bli kallad hora under sex