Inlägg från: Anonym (Lisa) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Lisa)

Att bli kallad hora under sex

Med rätt man vid rätt tillfälle så är det mesta ok. Det enda jag inte tål är killar som låter som hämtade ur en dålig tysk p-rulle. Handlar mer om hur man säger det än vad man säger.

• Anonym (Lisa)
    fontän skrev 2016-12-30 12:42:25 följande:
    vad är rätt man och rätt tillfälle?
    När man har lite djurisk sex för att stilla sin kåthet är ett bra tillfälle där en manlig man kan få använda lite vulgära ord och det känns helt rätt. Samma sak när jag dominerar en slav då får han eller hon finna sig i att bli kallad både det ena och det andra.
  • Anonym (Lisa)
    Tom Araya skrev 2016-12-31 02:50:18 följande:
    Synonym ska inte förväxlas med att betydelsen är exakt densamma.
    Slyna avser inte bara det sexuella utan är även ett nedsättande ord om beteendet generellt.
    Slampa kan närmast föklaras med lösaktighet.
    Hora kan närmast beskrivas som prostituerad.
    Ser du nyansskillnaderna?
    Tyvärr tror jag inte att TS besitter den förmågan med tanke på kommentarer i andra trådar.
  • Anonym (Lisa)

Man kan om man vill säga som Underwood i House of Cards. En klok man sa en gång (Oscar Wilde om jag inte missminner mig.) Allt handlar om sex, utom sex det handlar om makt. Vissa drabbas av detta maktspel och andra utnyttjar det till att öka njutningen på ett överenskommet och förståndigt sätt. I detta spel med maktbalansen i sexlekarna har för vissa språkbruket en stor betydelse. Skall dock i en sund relation inte förväxlas med hur man ser på varandra som individer.

• Anonym (Lisa)
    Tom Araya skrev 2017-01-02 21:13:35 följande:
    Nyansskillnaderna borde vara det väsentliga i sammanhanget, det är liksom en del av vitsen med synonymer. Det behövs inte två ord med exakt samma betydelse.
    Nyanser är kanske inte TS starka sida och inte att ord har olika betydelse i olika kontext heller. Det TS söker är en allmängiltig manual för språkbruk mellan man och kvinna i alla sammanhang där man slipper använda fingertoppskänsla och annat som vuxna förväntas klara av i sina relationer. 
  • Anonym (Lisa)
    Hen skrev 2017-01-02 23:27:50 följande:
    Du har inte förstått frågan alltså?
    Har mycket väl förstått frågan och kommentaren om TS skall ses i ett större sammanhang då detta inte är den enda tråden där han diskuterat språkbruk runt sex.
Svar på tråden Att bli kallad hora under sex