Inlägg från: Anonym (svårt) |Visa alla inlägg
  • Anonym (svårt)

Ni som är skilda med barn

Lätt att vara efterklok. Jag har varit i en liknande sits där pappan psykisk misshandlade både mig och barnen med nedtryckande ord och försök till att påverka osv. Det är inte enkelt men i detta läge så måste jag säga att du inte har barnen helt i fokus.

Jag hade ringt soc och gjort en orosanmälan.

Jag hade flyttat tillbaka för att kunna hjälpa barnen på ett bättre sätt. De är nr 1. Deras mående är nr 1. Jag valde t o m att flytta tillbaka till Sverige från ett annat land för att få barnen att komma ifrån sin pappa för de inte mådde bra. Jag har kämpat som ett djur för att barnen ska bli trygga igen och må bra.

Jag förstår att du nu säkert hittat "ditt liv" i Skåne men jag tror faktiskt du måste vara närmre dina två andra barn för att kunna hjälpa dom. Hålla på att ringa räcker inte så långt. Det är tyvärr så i dagens samhälle att man måste ta tag i det själv. DU måste vara den som visar barnen att du bryr dig, att du är där till 200%, att du inte ger upp, att du finns där för dom.

Har de dessutom nämnt att de VILL bo hos dig så skulle jag definitivt flytta "hemåt" igen för att kunna vara nära så det är lättare för dom att ta beslutet att bo hos dig istället.

Svar på tråden Ni som är skilda med barn