• Kjell2

Ni som är skilda med barn

Du kommer inte kunna ändra på din man
    I hans hem bestämmer han
    Boka en tid med familjerätten
    Rent krasst, vill dina yngre barn flytta till dig är det väldigt lite han kan göra för att förhindra det.

• Kjell2
    Anonym (memyselfandi) skrev 2016-12-29 09:12:51 följande:

Tack för svaret.

Den yngre flickan har redan sagt det innan att hon vill bo med oss, men han har påverkad henne med någonting (jag vet inte vad) så hon ändrade sig. Flera gånger. Hon ville firar midsommar med oss i år men ändrade sig efter att hon har frågad sin pappa...

Min son har planer på att flytta men våga inte riktig mest pga att han har många kompisar på hemorten men också för han är rädd för sin fars reaktion.
    Sen är det väl så att barnen inte själv får bestämma vart dom bor om dom är under 12, eller har jag fel för mig?

Ja, du har fel.

Vid en domstolstvist om vårdnad och boende tar rätten idag hänsyn vad barnen vill. Lite om de är unga mer om de är äldre

Men, rent krasst, om barnen är hemma hos dig på besök och sen inte vill flytta tillbaka är det väldigt lite pappan kan göra förutom att föra en ohyggligt massa oväsen. Så länge barnen vill bo hos dig lär de bli kvar.

Ansvaret är nu upp till dig, pappan kommer inte ändra på sig. Gör du inget kommer situationen förbli oförändrad.

• Kjell2
    Anonym (memyselfandi) skrev 2016-12-29 09:37:08 följande:
    Jag har ringt. Otaliga gånger...händer ingenting
    Så vad tänker du göra nu?
  • Kjell2
    Anonym (memyselfandi) skrev 2016-12-29 09:42:19 följande:
    Jag ska ligga på. Ska ringa nu direkt igen. Såhär kan inte min son ha det. Han säger själv (pojken) att det är hans pappa som gör honom trött och ledsen och han därför inte mår bra. Jag sparar alla meddelanden jag får av mina barn. Kan visa det för medarbetarna på Soc.
    Vem ska du ringa;
    Familjerätten för att få råd och eventuellt ett samarbetsavtal?
    Anmäla missförhållande till soc?
    Dina barn?
    Ditt ex?

Vad vill du uppnå med samtalet och tror du du kommer lyckas?

Svar på tråden Ni som är skilda med barn