Inlägg från: Anonym (Nja) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Nja)

Ni som är skilda med barn

Kjell2 skrev 2016-12-29 09:04:51 följande:

Du kommer inte kunna ändra på din man

I hans hem bestämmer han

Boka en tid med familjerätten

Rent krasst, vill dina yngre barn flytta till dig är det väldigt lite han kan göra för att förhindra det.

Håller inte med dig här. Pappan beter sig på ett sätt som gör att barnen far illa psykiskt. Av det TS berättar verkar socialen tro att det är ett relationsproblem eftersom det står att kvinnan han pratat med hade sagt att de ska ha ett samarbetssamtal.

Det du ska göra TS är en orosanmälan till socialtjänsten i pappans kommun med anledning av hur pappan beter sig mot barnen. Den måste de utreda.

Sen undrar jag varför din sambo och inte du ringde? Kan vara en anledning till just att de tror att det handlar om era relationer mer än om barnen.
  • Anonym (Nja)
    Anonym (Lilly) skrev 2016-12-29 09:33:44 följande:

Ta dina barn till dig. Konkret har jag inget svar. Men här är typexemplet i en liten ask jag aldrig förstått ang skilsmässor. Ego lyser genom klart o tydligt. Tyvärr. Kanske ingen sagt det rent ut. Som nyskild själv (4mån sedan) går det inte in i min tankebana vissa saker. 1.då jag funderade hit o dit på separation flera år typ var min första plan VART jag kunde flytta så barnen kunde gå i samma skola oberoendd hos vem dom bodde, en radie på 10-15km MAX dvs. Nu bor vi 9km från varann. Låter på dig som om prio 1 var DU o din sambo???? Sambo förekommer inte på kartan för mig, jnte ens gå på date. Det var nr2, att JAG o barnen skall hitta en ny vardag i lugn o ro utan nya inblandade. Lösning i er soppa är svår att se, tyvärr o förlåt mjna ord, det blev så fel från början. Sätt barnen i första hand nu, kräv samtakshjälp o gör det bästa av situationen.

Håller med här. Är också skild men hade inte funnits på kartan att flytta så långt från mina barn och dessutom med en ny sambo.
  • Anonym (Nja)
    Anonym (memyselfandi) skrev 2016-12-29 09:37:08 följande:

Jag har ringt. Otaliga gånger...händer ingenting

Men har du gjort en orosanmälan? Den är de som sagt skyldiga att utreda annars begår de tjänstefel.
Svar på tråden Ni som är skilda med barn