Inlägg från: Flisan41 |Visa alla inlägg
  • Flisan41

41 år och försöker bli gravid

Skulle vara en smiley, inga frågetecken!

• Flisan41

Nu fick jag mens 6 dagar för tidigt!! Har aldrig hänt förut. Och hela veckan har jag haft som nervryckningar i nedre delen av magen på vänster sida. Man undrar ju vad som händer...

• Flisan41

Hur har det gått för er som lyckats bli gravida? Och er andra med för den delen?

• Flisan41
    Nykär15 skrev 2017-04-18 19:09:10 följande:

Här går det bra hoppas jag :) v 5+6 idag. Längtar till första VUL som blir 8+1

Hur går det för dig? Fortsatte mensen? Är det dags för ny äl?

Japp den kom som sagt sex dagar för tidigt så antingen kunde det vara ett jättetidigt missfall eller så är jag på väg in i förklimakteriet (!) Jag ringde gyn och frågade. Har ny tid för prover nästa vecka. Om det skulle vara det sistnämnda så minskar ju chansen att bli gravid naturligt såklart. Jag är ju 42 så jag är för gammal för ivf i Sverige iaf... Men jag ska nog prova Letrozol en omgång till iaf. Har precis haft äl och väldigt tydliga känningar. Mannen bortrest på äl dagen men dagarna innan hann vi med iaf

Spännande med ul! Å vad jag önskar få uppleva det en gång till! Håller tummar att allt ser bra ut och även med nipt!
  • Flisan41

Ingen av er som lyckats bli gravida som har en karta Letrozol över och som kan tänka sig att sälja den t mig??Min läkare vill inte skriva ut mer då han menar att jag troligtvis ägglossar på egen hand, men som jag ser det har jag inget att förlora på att prova igen samt att " få en extra skjuts". Känns som att det är nu eller aldrig!

• Flisan41

Ja det får väl bli något sådant om jag inte lyckas få tag på det på annat sätt...

• Flisan41

Mensen kom idag så idag börjar jag med RR två tabletter om dagen. Den 23:e ska jag träffa läkare och få Letrozol utskrivet för att prova nästa cykel.

• Flisan41

Någon som vet ifall man kan få ÄL tidigare när man äter RR? Har gjort ÄL test 3 dagar i rad nu men inget utslag... eftersom jag hade ÄL känning tidigare i veckan börjar jag tro att ÄL kommit tidigare pga rosenroten då kontrollstrecket blivit svagare och svagare sedan jag började testa... I så fall har ÄL kommit dag 8-9 i cykeln?? Brukar ha 13-14 i vanliga fall.

Svar på tråden 41 år och försöker bli gravid