Inlägg från: Flisan41 |Visa alla inlägg
  • Flisan41

41 år och försöker bli gravid

Nej den är 2 dagar sen men jag vågar inte testa!!

• Flisan41
    40 år och jobbar på nr 3 skrev 2017-09-09 12:01:57 följande:

Testade un imorse och det blev ett plus!!! Jag är så jäkla glad, kan inte nästan tro att det är en 3:a på väg!!!

Men Gud så himla kul!!! Stort grattis!!! Jag kände det på mig.. Ja tack håll tummarna så ska jag testa i morgon om mensen inte kommit då!
  • Flisan41

Ja och så hinner man börja tro att det faktiskt har gått vägen den här gången..

• Flisan41

Lycka till!! Själv är jag lite smådeppig för min man är bortrest vid nästa äl så det blir till att koppla bort detta med bebisförsök denna månad... Så himla segt. Nästa äl blir runt 20 oktober. Suck. Passar på nu innan dess att äta dhea som sägs ska förbättra äggkvaliteten.

• Flisan41

Tack!!

Dragonwoman: om du googlar på dhea så finns det trådar i FL där en del lyckats bli gravida genom tillskott av dhea. Det är ett hormon som finns i kroppen men som minskar med åren. När man är runt 20 har man som högst.

• Flisan41

Har ätit dhea och melatonin i ca 2 veckor nu och kan säga att jag haft en himla stark äl i dagarna! Nu är ju inte mannen hemma men det känns hoppfullt inför nästa månad! Jag fick glad gubbe dag 12.

• Flisan41

Ja men vissa läkare skriver ut det inför ivf. Melatonin utsöndras naturligt i kroppen på natten när man sover. Jag sover gott på det och vaknar utvilad så inga biverkningar för min del.

• Flisan41

Tror jag hade äl onsdag el torsdag förra veckan. Fick bara till sex på måndagen och fredagen då maken var bortrest. Åt rosenrot tom fredagen och äter ju även dhea och melatonin. Jag känner mig verkligen inte gravid så jag har inga större förhoppningar... Hur går det själv med allt?

• Flisan41
    40 år och jobbar på nr 3 skrev 2017-10-26 22:29:08 följande:

Måste bara få skriva av mig lite, hoppas att det är ok med er.

Vi tog blodprov för NIPT-test igår och nu väntar vi på besked på tisdag efter kl 16 på vad de testet visar.

Egentligen vill jag bara låta graviditeten få ticka på naturligt men samtidigt är jag ju i riskzonen med åldern så då tog vi ett ganska enkelt beslut att ändå ta testet.

Så även om jag är i v 12 och allt ser superfint ut så njuter jag inte riktigt fullt ut tills svaren har kommit.

MEN, jag vet att ni kämpar på med massa tester och olika stimulerande preparat och jag fattar verkligen hur ni väntar på resultat av det!! Ni är grymma, vet ni det??!!

Jag förstår dig fullt ut! Håller tummarna för fina resultat för er del så kan du säkert slappna av lite mer sen! Själv inväntar jag mens och nu ska vi på semester i 2 veckor så man får lite annat att tänka på!
  • Flisan41

[quote=78137263][quote-nick]Pluttan skrev 2017-10-26 23:16:46 följande:[/quote-nick]Hej. Följt er länge. Och tror jag skrev nån gång i början av tråden men ej säker. Men får jag va med? Jag är också 40+ are. 43 nämre bestämt. Jag och min man har två gemensamma barn och sen har jag en sen tidigare förhållande. Nu har vi försökt med att få en till men tycks inte vara det lättaste. Hittills har vi försökt i 2 och ett halvt år.

Kram på er

[/

Du är så välkommen! Det är ju jag (ts) som lade denna tråd fel från början eftersom den ligger i ?gravid?forumet och inte ?planerar barn? forumet. Men det gick bra ändå! Vi har också försökt i 2 år och det är bara att konstatera att åldern tar ut sin rätt för det blir inget. Än i alla fall. Kommer försöka lite till och har ju testat medicin, hormonstimulerande och naturläkemedel..

• Flisan41

Jag har en dotter som är 10 sedan ett tidigare förhållande. Min man har 2 barn sedan innan. Jag äter rosenrot mellan mens och äl. Sedan äter jag även dhea och melatonin. Har fått Letrozol utskrivet och tagit det två gånger men eftersom jag ägglossar på egen hand tror jag inte det har så stor effekt.

• Flisan41

Det sägs kunna förbättra äggkvaliteten. Dhea är som högst när man är 20 och sjunker sedan med åren. Melatonin utsöndras naturligt i kroppen när man sover. Googla melatonin och fertilitet vetja! Finns även massor att läsa om dhea och fertilitet. Jag har köpt det på en sida som heter biovea.com Jag känner att i min ålder har jag inget att förlora!

• Flisan41

Äl igen här i dagarna! Har inte ätit några tillskott denna månad. Precis hemkommen från 2 veckors solsemester.

• Flisan41

Samma som innan tyvärr det händer inte mycket... ingen graviditet i sikte. Ska ta Letrozol denna cykel. Är på dag 3 idag så har precis börjat. Hur går det själv?

• Flisan41

Samma som innan... Tajmar äl varje månad men det blir inget. Har hunnit fylla 43 så det är nog tyvärr försent. Men vi har sagt att vi provar året ut iaf. Har slutat med alla vitaminer mm då det bara kostar pengar. Kör dock m Letrozol för att boosta äl. Hur går det för dig?

Svar på tråden 41 år och försöker bli gravid