• klyban

Varför har samhället blivit så intolerant mot A-lagare/ öppna missbrukare?

Anonym (Lagen) skrev 2016-12-23 08:57:09 följande:
    Det är inte lagligt att dricka alkohol på allmän plats. Därför är det som du beskriver.

Detta har man väl lättat på, och har en viss tillåta på detta.
    Men för mig detta skiljer sig i olika kommuner.

Och varför polisen inte är lika intolerant fred/lörd drickande på allmän plats.
    Ja det är ju av enkla anledningen att de inte hinner forcera lagen, så de väljer rikta in sig på avarterna, som man alltid hittar dessa dagar.
    Sen observationen att det är annorlunda då och nu, är nått jag på flera områden inte kan hålla med.
    En sak man gjort i min stad, det är att få dom vara i områden där de får vara lite för sig själva.
    Innan var dom i stadsparken och par bänkar där.
    Antalet skulle jag gissa är liknande.

• klyban
    i-o skrev 2016-12-23 09:57:40 följande:
    Då kan man dra slutsatsen att lagbrott är okej så länge det görs i grupp. Det är ju en helt absurd slutsats o andra sidan. Då kanske alla världens diktatorer ska slå sig ihop också liksom.

Nä, den slutsatsen måste man inte alls göra.
    Utan det handlar om prioriteringar, då polisen har inte personal att forcera lagen på samtliga lagbrytare.
    Och då väljer man att ta de värsta, och det är väl det enda sättet man kan göra.
    Om man nu inte tycker det är okey att man häller ut alkohol för hundratals, och sen låter misshandel, våldtäkter och andra grövre brott gå förbi utan ett försök att lösa dessa.

Detta är rätt simpla saker att förstå, så varför du tolkar in fel och lägger nästan orden i munnen på mig.
    För det är väl inte svårt att greppa det handlar om en personalfråga och brist på en sådan som ta alla brott de ser?

• klyban
    i-o skrev 2016-12-23 10:05:35 följande:
    Vem sa att man måste något?

Tänker inte läsa dina inlägg mer nu. *håller för öronen* lalalala

Okey felaktig slutsats då, om det känns bättre.
    Men kan man inte greppa varför polisen prioriterar på fred/lörd-kvällar, så får man ju dessa konstiga tankar om diktatorer och så.

Och de fråga folk ska ställa sig när de undrar varför inte dessa brott av alkoholkonsumtion på allmän plats på fred/lörd-kvällar bejakas.
    Så kanske man ska ställa sig frågan vilka brott man helst vill ha uppklarade, misshandel och våldtäkt eller någon som råkar ha en flaska öl i handen.
    Vet inte men känns som misshandel och våldtäkt är lite viktigare om man måste prioritera.

För mig är det ointressant om du läser och svarar på mina inlägg.
    Jag skriver för det är skoj, och vill du inte vara med so be it och sen jag fortsätter som vanligt.

Svar på tråden Varför har samhället blivit så intolerant mot A-lagare/ öppna missbrukare?