• narie24

BF Juli 2017 Södra Stockholm

Hello ladies! Hur mår alla gravida söder om stan?

Här är det okej, lite känningar av gallan bara som jag antagligen måste kolla upp.

Hur känner ni kring ert utseende nu? Känner ni vackra och strålande ;)? Själv känner jag mig mest fet, och inte alls fin. Svårt att känna mig attraktiv. Kläderna sitter fel osv. Försökt hitta lite snygga mammakläder för att känna mig piffig, men de är så trista ju.

• narie24
    Ise skrev 2017-02-28 19:58:06 följande:

Vad jobbigt med gallan :( hopps det går att få det bättre.

Jag känner mig så ful :P. Med killarnas graviditeter så strålade både hår och hud, nu är jag torr, extremt mycket acne, slitet och burrigt hår, och känner mig plufsig fast jag bara gått upp 2 kg hittills. Allmänt "ofräsch" liksom. Haha så kul ;) not.

Mammabyxorna jag haft förut är för stora men mina vanliga byxor är aningen för små. Så jag har typ ingenting att ha på mig.. och bara halvvägs!

Började dock träna igen i veckan för att förhoppningsvis få tillbakablick lite mer energi. För jag är ju trött också.

Men sen har jag börjat få så mycket flytningar :/ blä, så jobbigt. Och känner mig extremt "svullen" down under.

Underbart att vara gravid.

Ja visst känner man sig "het"?!
  • narie24
    Hmlan skrev 2017-03-01 18:29:47 följande:

Känner också rörelser varje dag och det är jättemysigt men kopplar inte riktigt det till att det sen kommer ut en hel, klar bebis liksom.

Jag tror att vi har kvar det mesta ifrån sist men vagn vill vi nog köpa - vet inte vad man ska ha bara! Och vill babyanpassa barnrummet lite. Men babysitter, babygym och sånt, har man användning för det?

Jag använde babysittern rätt mkt till båda. Och båda tyckte om (korta stunder) att ligga i babygymmet. Men vi ärvde de sakerna, och nu har vi ju gjort oss av med allt. Tvekar inför att köpa massa nya grejer. Men ska leta efter en babysitter på blocket i alla fall.

Idag kollade vi första gången på vagn. Finna många modeller som vi gillar. Har aldrig gillat Emmaljunga men de hade en smidig, men smidig variant som vi båda gillade. Sen gillar jag Britax smile.
  • narie24
    Hmlan skrev 2017-03-01 20:03:48 följande:

Har haft Brio smile men har dåliga erfarenheter av den så vi vill inte använda den till kommande bebis. Funderar på go men har börjat tänka att vagnen kanske ska vara ergonomisk?

Vilken emmaljunga var så smidig då? Har inte gillat emmaljunga tidigare för att de känns så stora och klumpiga men de är ju populära ändå. Bugaboo verkar också bra men lite dyrt kanske.

Vilka dåliga erfarenheter har ni av smile? Tyckte att den kändes så smidig. Lite mindre, men ändå stabil.

Minns inte riktigt vad Emmaljungan hette, nxt90 tror mannen. Ska kolla in deras hemsida. Den var mkt smidigare än jag tänkt att emmaljungavagnar är.
  • narie24

Här blev morgonen lite annorlunda. När jag vaknade kände jag att jag hade mer molvärk än vanligt. Gick på toaletten och det var blodblandade flytningar. Fick panik och ringde 1177. De hänvisade mig till gynakuten. Så vi åkte in och jag blev undersökt. Hon kunde inte se ngt blod och livmodertappen såg bra ut. Mina slemhinnor var lite irriterade så hon trodde att blodet kom därifrån. Värken kunde hon inte förklara. Lite protein i urinet men inget man behövde behandla. Livmodern kändes mjuk osv.

Så jag åkte till jobbet som vanligt. Sprungit på toa en massa för att kolla och en gång var det lite lite blodblandat. Värken håller i sig väldigt centrerat långt ner. Även fast hon sa att det såg bra ut så kan jag inte slappna av. Det känns liksom inte som vanligt.

• narie24
    Newbie84 skrev 2017-03-03 17:13:21 följande:

Åh vad jobbigt för dig :(

Kollade de dig för uvi? Det kan ju ge sammandragningar.

Jag hade lite protein i urinen men inte så att det skulle behandlas så hon. Och har inte sammandragningar (tror jag) utan mer konstant smärta. Skulle springa till bussen och då kändes det alldeles ömt och ont där inne.
  • narie24
    Sosozo skrev 2017-03-03 18:36:32 följande:

Vad jobbigt! Har du kontaktat din bm? Hon kanske kan ha en ide om vad det kan vara?..

Jag tänkte ringa på måndag och se om man kan få prata med henne faktiskt.
  • narie24
    Ise skrev 2017-03-06 10:59:49 följande:

Fy vad jobbigt :( hur har det gått? Gick det över?

Inga fler blödningar och värken har lättat. Men känner mig lite mer på "spänn". Tänk att man ska oroa sig för så mkt?
  • narie24

Hej på er alla i tråden!

Hur mås det? Full fart med jobb och vardag?

Själv känner jag mig tröttare igen. Haft en piggare period men sista dagarna har jag mått lite illa och varit sååå trött. Börjar fantisera om att sluta jobba. Eller i alla fall gå ner i tid. Samtidigt är jobbet en stor del av mitt liv och får mig så engagerad. Kommer bli så tomt utan alla kollegor.

Vi håller på o velar om att flytta eller inte. Bor i en fyra men det känns som om det kommer blir trångt med fem i familjen. Hur bor ni?

Svar på tråden BF Juli 2017 Södra Stockholm