• narie24

BF Juli 2017 Södra Stockholm

Sosozo skrev 2017-01-10 09:16:26 följande:
    Jasså, har det varit värre just den här tiden? Jag har migrän flera ggr o veckan nu. Blev sjukskriven för det förra graviditeten. Får se hur det blir nu..

Vad jag vet så är gruppen hemlig, inte bara stängd. Det går tex inte att söka på den.

Hur går det med sockret? Under kontroll?
    Vet inte hur sockret är nu, dröjer några veckor innan jag ska till bm. Men det känns som att det inte svajar lika mkt nu. Försöker undvika saker med snabba kolhydrater.

Så du blev sjukskriven för migrän? Jag hade bara ngn vecka med de andra barnen då jag behövde gå hem från jobbet osv. Hur känns det nu för dig?
  • narie24
    Tokgurkan skrev 2017-01-10 08:45:58 följande:
    Mår superilla fortfarande :( hur mår du?

Vad härligt att det gick bra! Sån lättnad efteråt.

Åh det är så underbart att se hur dom sprattlar runt där inne, vart helt gråtfärdig när jag såg det.. tror att en massa spänningar släppte för jag hade varit så nervös innan.

Glömde också fråga det om moderkakan, undra om det är sånt som dom skriver ner i journalen? Tänker om man kan fråga nu i efterhand..
    Tror jag får ge mig till tåls gällande moderkakan till RUL (som känns såååå långt borta).
  • narie24
    Ise skrev 2017-01-10 09:18:24 följande:
    Åh vad roligt och skönt att allt såg bra ut! Jag har KUB Imorgon och är sååå nervös! :( Hoppas så att allt ser bra ut. ska till mammamia klockan 9 imorgon bitti håll tummarna för mig!

Jag har också haft moderkakan i framvägg i mina två första graviditeter - tydligen så ska man känna fostret mycket senare då. Hoppas den är i bakvägg den här gången :P Tycker mig ha känt lite av ett "pickande" några enstaka gånger men det kan vara inbillning. Går in i vecka 14 på lördag.

Jag mår faktiskt oförskämt bra just nu. Inte svullen, är mycket piggare sen jag började med järntabletterna och känner mig glad! Blir dock lite illamående om det går för lång tid mellan gångerna jag äter, så försöker hålla på rutinerna.

Jag drömde också häromnatten att jag fick en pojke :P Men magkänslan säger tjej så vi får se, den har haft rätt hittills ;)

Ska ni kolla Kön på RUL?

Vad skönt att du mår bättre! Jag börjar också se ljuset i tunneln. Har klarat av de här två första arbetsdagarna helt okej :).

Det lutar åt att vi kollar kön på RUL, om det går.
  • narie24

Sosozo - 35 år från Liljeholmen, väntar tredje barnet BF 4 juli.

Tokgurkan - 27 år från Hägersten, väntar första barnet BF 18 juli.

TroOchTvivel - 28 år från Hägersten, väntar första barnet BF 19 juli.

Ise - 30 år från Sköndal, väntar tredje barnet BF 20 Juli.

Starseed - BF 21 Juli.

Fiinast1 - 22 år, BF början på juli.

Narie24 - 37 år från Hägersten, väntar tredje barnet bf 14/7.

• narie24

Blääää... apropå huvudvärk. Vaknade vid 03 i natt med blixtrande huvudvärk, kändes som huvudet höll på att sprängas. Tog dubbla alvedon och försökte förgäves somna om. 05 kom dottern in som drömt mardrömmar. Sen upp vid 6, få iväg barn till förskola ovh fritids. Sedan full rulle på jobbet.

Sådana här dagar önskar jag hade ett lugnare jobb. Varit till fots hela dagen, pust.

• narie24

Ikväll visade vi bilden från kub och bad barnen att gissa vad det var. 7-åringen sa: "det är en bebis i ngn mammas mage. I vems mage?"

Hon blev så chockad när vi sa att den var i min mage. Hon trodde att vi lurades. Hon blev jätteglad och ska berätta för fröken i skolan imorgon :).

Vår nyblivna 5 åring var mer neutral och hyfsat glad. Kändes som om han inte riktigt fattade. 7-åringen hade massor av frågor.

Det känns skönt att ha berättat för dem och kunna vara mer "ärlig" här hemma.

Många vet på jobbet, men bävar för att berätta för chefen. Det kommer ställa till det en del för skolan. Men, men, det finns väl aldrig "rätt läge".

• narie24
    Sosozo skrev 2017-01-11 17:32:34 följande:

Nä men fy det där lät inget vidare! Svårt med alvedon. För mig funkar det inte alls. Treo däremot är min grej. Men det får man ju inte ta.

Hoppas du mår bättre nu! Du får göra en tidig kväll och vila!

Har klarar dagen bättre än förväntat men börjar känna huvudvärken komma smygande. Blir förbannad om det blir en till tuff natt. Hoppas det är ngt övergående. Annars blir det tufft att klara av jobbet.
  • narie24
    Ise skrev 2017-01-12 05:27:53 följande:

Haha vi berättade för vår kille igår med. Visade bilden och frågade honom vad han trodde att det va?

Han såg inte så vi fick säga att det var en bebis och att det var våran bebis och att den ligger i min mage.

Han såg glad ut men samtidigt lite generad och "obekväm" ut. Han skruvade på sig, skrattade nervöst och bad sen om mer korv till middag, haha!

Kändes som att han inte riktigt fattade heller. Får nog ta det flera gånger med honom för att han ska förstå.

Ja man får nog ta det fler ggr. 7-åringen har fortsatt att ställa 1000 frågor. Hon vill att bebisen ska komma nu ;). 5-åringen såg liksom förvånad ut idag när vi pratade om det: ska vi få en bebis? (Fastän vi pratade om det igår kväll haha).

Vilket äventyr som väntar. När jag fick tvåan var ettan ca 2,5 år och inte med på det sättet som det kommer bli nu.
  • narie24

Jag fick 1:1200 på kub och blev lättad. Eftersom jag är 37 år så var jag beredd på dåliga siffror.

Kanske jag inte borde vara så nöjd?

Svar på tråden BF Juli 2017 Södra Stockholm