BF Juli 2017 Södra Stockholm
Ja, säkert! Haha, folk får livet tillbaka och ligger inte och pinas i sängen/ soffan,
Jag är extremt otålig. Räknar hela tiden ned till rul. 13 dagar kvar nu...
Ja, säkert! Haha, folk får livet tillbaka och ligger inte och pinas i sängen/ soffan,
Jag är extremt otålig. Räknar hela tiden ned till rul. 13 dagar kvar nu...
Har ni sett det här, tjejer? SÖS öppnar och har piffat igen:
www.stockholmdirekt.se/nyheter/se-bilderna-sa-blir-nya-forlossningen-pa-sos/repqaq!bjHJhVOuNjGVYY8jgz1Y6w/
www.sodersjukhuset.se/Avdelningar--mottagningar/Avdelningar/forlossningsavdelning/Kom-hem-i-ratt-tid-efter-barnets-fodelse/
Blev nyfiken och gick in på SöS hemsida. Läste att nu åker man hem direkt från förlossningen, och hamnar inte på BB, vid en normal förlossning (6-12 timmar rekommendation att stanna) om man föder i sommar.
Är det så på alla sjukhus just under sommaren?
Jo, de erbjuder men det lät som om det är det de önskar. Man vill ju inte känna sig utkastad. Läget är ju pressat på förlossningarna, och ännu mer under sommaren. För mig tredje barnet men känner ändå behov av att stanna, i alla fall en natt. Har en del med i bagaget, hoppas de tar hänsyn till det.
Gissar att förstagångsföderskor prioriteras!
Suck, idag har höfterna värkt från morgon till kväll. Ibland skär det till i skinkorna. Kan ju inte direkt sitta ner på jobbet så det känns verkligen att jag varit till fots hela dagen.
Hade inte sådana här problem förra graviditeterna. Men nu äldre och sämre skick?
Ngn som provat sånt där foglossningsbäöte? Aldrig testat men det kanske kan hjälpa?
Kanske blev sämre av att simma häromdagen?
Rädd att det bara ska bli värre.
Hej på er!
Här fortsätter värken i höfter, skinkor och ryggslut :(. Hanterbart men kroppen känns så trött efter lunch.
Vad tänker ni är bäst? Vila eller försöka träna på ngt sätt? Hade ju tänkt fortsätta med simningen men det ska tydligen vara dåligt vid foglossning.
En annan undran; ni som känt rörelser, var kände ni det? Idag när jag låg i badet tyckte jag att jag kände ngt som liksom böljade där inne, fast väldigt långt ner. Ungefär ovanför troskanten. Är det där de ligger vid den här tiden?
Hallå! Hur är det med er damer söder från stan?
Jag fortsätter vara grymt otålig. På kvällarna ligger jag med handen på magen och försöker känns ngt. Igår pickade det till på ett annat sätt än jag känt tidigare. Innan har jag mest känt ngt mer böljande. Svårt att veta om det är tarmarna som rör sig.
Idag går jag in i v 17 enligt senaste ul (fick då 14/7 som bf men tror mer på 18/7 som jag hade innan).
Idag satt jag på en föreläsning och kände tre snabba pickar i följd, det måste ha varit lillen. Känns på samma ställe som jag tidigare anat rörelser. Coolt!
Vet inte hur jag ska orka med jobbet?! Igår o idag har jag haft så ont i höfterna. Det har blivit varmbad direkt efter jobbet och sedan Värmedyna i soffan. Hur ska det här sluta? Är ju bara i vecka 17.
Jobbar ju som lärare i förskoleklass och det innebär en hel del jobb på fritids också. Många timmar till fots. Funkar inte riktigt att sitta ner när man ska lösa konflikter på fotbollsplan ;).
Hej allihopa!
Tänkte haka på här jag också!
Just nu räknar vi med att bli tre i familjen fr.o.m. 20/7, men räknar ner dagarna till ultraljudet så vi får ett säkrare datum och bekräftat att det faktiskt är någonting mer som spökar än mat i magen!
Det är första barnet för både mig (26år) och min pojkvän, och vi bor i Enskede =)
Så häftigt med rörelser! :)
Ajaj stackarn med så ont. Har du kollat upp något om graviditetspenning? Tänker eftersom du jobbar inom förskola så kan det ju bli rätt tungt mot slutet. Tror man ska ansöka om det rätt tidigt och så kan man få det 60 dagar före BF..