Inlägg från: Tokgurkan |Visa alla inlägg
  • Tokgurkan

BF Juli 2017 Södra Stockholm

Sosozo skrev 2017-01-04 09:12:10 följande:

Hoppas! Jag är taggad på lite nya kompisar inga av mina vänner skaffar barn nu. Alla har större barn och typ, satsar på karriären just nu!

Ja, samma här! Nästan inga av mina nära vänner har barn nu, man vill ju lära känna några med barn i liknande ålder sen :)
  • Tokgurkan
    Sosozo skrev 2017-01-07 11:00:33 följande:

Nej men fy vilken otäck dröm!! Urs. Har du möjlighet att få vila lite under dagen idag?

Jag känner också av lite krypningar i benen om jag ligger ned. Aldrig haft det förut, det är inte nice! Vad beror det på? Läste någonstans att det kan hjälpa med magnesium. Kanske värt att prova?

Jag tror också att det kan vara brist på magnesium, läste för ett tag sedan att under påfrestning(träning,stress eller liknande) så blir kroppen av med magnesium ganska snabbt, då kan man få myrkrypningar eller muskelkramp och så.

Angående konstiga drömmar så drömmer jag också massa konstigt nu, både mardrömmar och massa sexdrömmar.. undra om det är hormonerna :P
  • Tokgurkan
    Sosozo skrev 2017-01-09 20:52:13 följande:

Ok jag ska testa. Har köpt mig en burk nu.

Haha en kompis till mig drömde sexdrömmar om alla sina X, men inga om sin dåvarande när hon var gravid.

Uppdatera gärna hur det gick sen när du testat ett tag :)

Haha det är konstigt det där! Har drömt om min chef, gamla vänner och bekanta osv, inga jag i vanliga fall tycker är attraktiva på det sättet..
  • Tokgurkan
    narie24 skrev 2017-01-09 19:45:00 följande:

Hej på er!

Hur mår ni?

Var på kub idag. Var så nervös för att få dåliga siffror. Har drömt mardrömmar i flera nätter.

Så lättad när vi fick låg risk och allt såg bra ut. Den lille var helvild där inne och snurrade runt och höll på en massa. Mysigt :).

Lustigt att man inte känner av alla rörelser.

Tyckt att jag känt ngt men det är nog tarmarna. Glömde fråga om jag hade moderkakan i framvägg som jag brukar.

Blev flyttad några dgr så nytt bf är 14/7 (tidigare 18/7).

Mår superilla fortfarande :( hur mår du?

Vad härligt att det gick bra! Sån lättnad efteråt.

Åh det är så underbart att se hur dom sprattlar runt där inne, vart helt gråtfärdig när jag såg det.. tror att en massa spänningar släppte för jag hade varit så nervös innan.

Glömde också fråga det om moderkakan, undra om det är sånt som dom skriver ner i journalen? Tänker om man kan fråga nu i efterhand..
  • Tokgurkan
    Sosozo skrev 2017-01-14 17:24:41 följande:

Jag har typ en dröm om att kunna träna igen, under graviditeten. Jag mår mycket bättre i livet då. Och jag tror att det skulle göra gott för psyket. Nu är ju ALLT mitt fokus på magen. Eftersom jag mest är stilla och vilar och har mått så pyton. Graviditeten är det enda som händer rent fysiskt nu. Ett nytt fokus kulle sitta bra. Kolla upp lite mammaövningar och recept på bra mat och satsa på kroppen igen. Meeeen har varit så trött så det har inte varit ett alternativ.

Åh jag känner exakt samma sak, längtar efter att kunna träna, yoga, bara röra på mig. Mår för dåligt för det fortfarande men känner mig så rastlös och blir lite allmänt låg mentalt.
  • Tokgurkan

Jo det är precis samma här! Jag hoppas att när illamåendet och tröttheten är över att man kan komma igång lite igen, även om det är i en lugnare takt såklart men att ingenting annat med kroppen börjar krångla.

Är rädd att få problem med foglossning, har börjat få lite ont i höften när jag går och jag önskar så mycket att jag inte får det. Vad jag förstått så blir man ju verkligen handikappad av det :/

• Tokgurkan
    Sosozo skrev 2017-01-16 11:06:06 följande:

Urs ja hoppas verkligen du slipper! Jag har själv i te haft foglossning (hittills) men det verkar onekligen smärtsamt. Finns det några skonsamma övningar isf? Eller något som förebygger?

Ja hoppas verkligen det! Fick ett nummer av min barnmorska till en sjukgymnast dom samarbetar med, hon jobbar enbart med gravida så jag tänkte gå till henne när jag känner mig piggare och behandla/träna förebyggande. Har kollat lite på vattengympa för gravida, gravidyoga och såna saker men det får bli lite senare när jag inte riskerar spy under passet haha :P
  • Tokgurkan

Vill bara tipsa om att det finns en Facebookgrupp för alla med BF i juli och som bor i Stockholm, gruppen är helt hemlig så ingen på Facebook kan se att man är med i den. Kan vara roligt att få kontakt med fler i ens område :) PMa mig den mailadress som är kopplad till eran Facebook så bjuder jag in er!

• Tokgurkan
    narie24 skrev 2017-01-19 21:31:44 följande:

www.sodersjukhuset.se/Avdelningar--mottagningar/Avdelningar/forlossningsavdelning/Kom-hem-i-ratt-tid-efter-barnets-fodelse/

Blev nyfiken och gick in på SöS hemsida. Läste att nu åker man hem direkt från förlossningen, och hamnar inte på BB, vid en normal förlossning (6-12 timmar rekommendation att stanna) om man föder i sommar.

Är det så på alla sjukhus just under sommaren?

Som jag förstod det så erbjuder dom en att åka hem då om man vill det, vissa vill ju hem så fort som möjligt. Jag skulle inte känna mig trygg i att åka hem så tidigt, det är första barnet och jag har ingen aning om vad som kommer.. hoppas dom inte försöker "övertala" en att åka hem fast man vill stanna.
  • Tokgurkan
    narie24 skrev 2017-01-19 21:44:46 följande:

Jo, de erbjuder men det lät som om det är det de önskar. Man vill ju inte känna sig utkastad. Läget är ju pressat på förlossningarna, och ännu mer under sommaren. För mig tredje barnet men känner ändå behov av att stanna, i alla fall en natt. Har en del med i bagaget, hoppas de tar hänsyn till det.

Gissar att förstagångsföderskor prioriteras!

Nej precis, man vill inte känna sig i vägen. Hoppas det inte blir så, hoppas verkligen de tar hänsyn till att man vill vara kvar..
Svar på tråden BF Juli 2017 Södra Stockholm