BF Juli 2017 Södra Stockholm
Hoppas! Jag är taggad på lite nya kompisar inga av mina vänner skaffar barn nu. Alla har större barn och typ, satsar på karriären just nu!
Hoppas! Jag är taggad på lite nya kompisar inga av mina vänner skaffar barn nu. Alla har större barn och typ, satsar på karriären just nu!
Nej men fy vilken otäck dröm!! Urs. Har du möjlighet att få vila lite under dagen idag?
Jag känner också av lite krypningar i benen om jag ligger ned. Aldrig haft det förut, det är inte nice! Vad beror det på? Läste någonstans att det kan hjälpa med magnesium. Kanske värt att prova?
Ok jag ska testa. Har köpt mig en burk nu.
Haha en kompis till mig drömde sexdrömmar om alla sina X, men inga om sin dåvarande när hon var gravid.
Hej på er!
Hur mår ni?
Var på kub idag. Var så nervös för att få dåliga siffror. Har drömt mardrömmar i flera nätter.
Så lättad när vi fick låg risk och allt såg bra ut. Den lille var helvild där inne och snurrade runt och höll på en massa. Mysigt :).
Lustigt att man inte känner av alla rörelser.
Tyckt att jag känt ngt men det är nog tarmarna. Glömde fråga om jag hade moderkakan i framvägg som jag brukar.
Blev flyttad några dgr så nytt bf är 14/7 (tidigare 18/7).
Jag har typ en dröm om att kunna träna igen, under graviditeten. Jag mår mycket bättre i livet då. Och jag tror att det skulle göra gott för psyket. Nu är ju ALLT mitt fokus på magen. Eftersom jag mest är stilla och vilar och har mått så pyton. Graviditeten är det enda som händer rent fysiskt nu. Ett nytt fokus kulle sitta bra. Kolla upp lite mammaövningar och recept på bra mat och satsa på kroppen igen. Meeeen har varit så trött så det har inte varit ett alternativ.
Jo det är precis samma här! Jag hoppas att när illamåendet och tröttheten är över att man kan komma igång lite igen, även om det är i en lugnare takt såklart men att ingenting annat med kroppen börjar krångla.
Är rädd att få problem med foglossning, har börjat få lite ont i höften när jag går och jag önskar så mycket att jag inte får det. Vad jag förstått så blir man ju verkligen handikappad av det :/
Urs ja hoppas verkligen du slipper! Jag har själv i te haft foglossning (hittills) men det verkar onekligen smärtsamt. Finns det några skonsamma övningar isf? Eller något som förebygger?
Vill bara tipsa om att det finns en Facebookgrupp för alla med BF i juli och som bor i Stockholm, gruppen är helt hemlig så ingen på Facebook kan se att man är med i den. Kan vara roligt att få kontakt med fler i ens område :) PMa mig den mailadress som är kopplad till eran Facebook så bjuder jag in er!
www.sodersjukhuset.se/Avdelningar--mottagningar/Avdelningar/forlossningsavdelning/Kom-hem-i-ratt-tid-efter-barnets-fodelse/
Blev nyfiken och gick in på SöS hemsida. Läste att nu åker man hem direkt från förlossningen, och hamnar inte på BB, vid en normal förlossning (6-12 timmar rekommendation att stanna) om man föder i sommar.
Är det så på alla sjukhus just under sommaren?
Jo, de erbjuder men det lät som om det är det de önskar. Man vill ju inte känna sig utkastad. Läget är ju pressat på förlossningarna, och ännu mer under sommaren. För mig tredje barnet men känner ändå behov av att stanna, i alla fall en natt. Har en del med i bagaget, hoppas de tar hänsyn till det.
Gissar att förstagångsföderskor prioriteras!