BF Juli 2017 Södra Stockholm
Hur mår ni andra nu? Jag går in i vecka 12 idag, trodde jag började må lite bättre med kräkningarna men började må skit igen sedan igår :(
Hur mår ni andra nu? Jag går in i vecka 12 idag, trodde jag började må lite bättre med kräkningarna men började må skit igen sedan igår :(
Jag hade 1-2 veckor då jag kände mig lite bättre men sista dagarna har illamåendet slagit till ordentligt igen. Magen är också alldeles uppsvälld av gaser som får mig att må ännu sämre. Urk... mkt sängläge för min del. Jag gick också in i v12 idag!
Jag är i mitten på v 13 men mår fortfarande illa. Det kommer och går. Ibland är det riktigt illa, så att jag måste lägga mig ned flera timmar. Ibland känner jag mig ok. Kan äta bättre och är inte lika trött längre dock. Eller.. så är det för att jag är ledig nu. Urs, bävar för när jobbet sätter igång. Men är ledig nästa v med så.
Med tidigare graviditeter blev jag helt bra efter v12. Mådde knappt illa alls efter det. Hade hoppats på detsamma nu men..
Jag är också ledig nästa vecka. Min plan var att vara ledig hela jul-nyår så att när man kom tillbaka till jobbet i v 13-14 så skulle jag må bättre. Men nu känns det tveksamt. Vet inte hur jag orka med mitt krävande jobb ....
Jobbar i förskoleklass. Högt tempo och man måste vara på tå hela dagarna ;).
Nu har jag tagit föräldraledigt för att kunna vara ledig hela jullovet.
Får försöka att inte se det som en förlust om man behöver sjuka sig en vecka i januari.
Blir bara svårt på jobbet då.
Vilken bra ide! Tänkte jag inte på. Bävar som sagt inför jobbet om man ska må så här. Absolut inte optimalt för jobbsitustionen, men skönt att inte känna stressen och kunna ta en vecka till att vila om det behövs.
Jag ska börja med Postafen igen och se om det hjälper. Inte tagit det på ett tag nu.
Alltså jag väntar på de där spökveckorna! typ varje morgon vaknar jag och tänker "är det idag? Har jag slutar på illa?".
Men jag har tyckt att jag kännt lite små rörelser där inne några gånger nu!
Hur mår du? Ledig en vecka till?..
Vad roligt att kub gick bra, grattis till det! Det är något magiskt med UL, att få "titta in".
Drygt med illamåendet alltså.
Ni som går på Mama Mia söder, vet ni om de har bvc och eller vårdcentral ochså?
Ah, vad bra!! Då kanske vi ses där?
Jag har gått på BVC i liljeholmen med de tidigare två. Men jag är så extremt nöjd med Mama Mia över lag så skulle vara toppen med ett BVC kopplat till dem.