• narie24

BF Juli 2017 Södra Stockholm

Hej! Ännu en från Hägersten :). Jag väntar mitt tredje barn, galet! Mina barn är nu 5 och 7,5 år.

Tidigare kände vi oss verkligen klara, men som ngn skrev så har vi sista tiden känt att det saknas en i familjen. Det här är verkligen sista chansen då jag är 37 år. Hade aldrig tänkt att jag skulle skaffa barn efter 35, men nu sitter jag här. Orolig för risker och ork osv.

• narie24

Jag går i Liljeholmen som jag gjort med mina tidigare barn. När och bra. Haft en kanonbra bm med mina tidigare men hon hade tyvärr slutat. Men trivs med min nya också än så länge.

Min förra var rak på sak och tydlig, det behöver jag ;).

• narie24
    Sosozo skrev 2016-12-26 12:03:09 följande:

Våra kids är ju nästan precis lika gamla! Vad lustigt! är din stora förr 08 eller 09?

Hon är född mars-09. Din?
  • narie24
    Tokgurkan skrev 2016-12-28 12:08:58 följande:

Hur mår ni andra nu? Jag går in i vecka 12 idag, trodde jag började må lite bättre med kräkningarna men började må skit igen sedan igår :(

Jag hade 1-2 veckor då jag kände mig lite bättre men sista dagarna har illamåendet slagit till ordentligt igen. Magen är också alldeles uppsvälld av gaser som får mig att må ännu sämre. Urk... mkt sängläge för min del. Jag gick också in i v12 idag!
  • narie24
    TroOchTvivel skrev 2016-12-26 08:35:51 följande:

God jul till er alla!

Jag hade bara berättat för min syster om att jag är gravid tidigare, men på julafton berättade jag för mina föräldrar, min bror och min mormor också. Alla blev glada, och nu känns det ännu mer verkligt att vi ska få en bebis nästa år. Jag känner dock fortfarande att jag alltid måste lägga till "om allt går bra" för det är ju tidigt ännu (10+4), men jag vågar tro på det mer för varje dag som går. Min sambo som firade jul hos sin familj i en annan del av landet berättade också för familjen på julafton. Jag har inte berättat för några vänner ännu, det kanske får bli efter KUB.

När berättade ni, eller när ska ni berätta, för släkt och vänner?

Jag berättade för mina föräldrar och några nära kollegor redan i V6 då jag mådde så dåligt, och för bästa vännerna.

Nu vet några till på jobbet men väntar nog en månad till att berätta för resten på jobbet.

Barnen, mannens släkt och övrig släkt får veta efter kub 9/1. Nervös över att få dåliga siffror.
  • narie24
    Sosozo skrev 2016-12-28 14:25:37 följande:

De är födda 09 och 11

Som mina då ;).
  • narie24

Jag är också ledig nästa vecka. Min plan var att vara ledig hela jul-nyår så att när man kom tillbaka till jobbet i v 13-14 så skulle jag må bättre. Men nu känns det tveksamt. Vet inte hur jag orka med mitt krävande jobb ....

• narie24
    Sosozo skrev 2016-12-29 15:06:29 följande:

Stackare. Vad jobbar du med, typ?

Jobbar i förskoleklass. Högt tempo och man måste vara på tå hela dagarna ;).

Nu har jag tagit föräldraledigt för att kunna vara ledig hela jullovet.

Får försöka att inte se det som en förlust om man behöver sjuka sig en vecka i januari.

Blir bara svårt på jobbet då.
  • narie24
    Sosozo skrev 2016-12-29 15:41:44 följande:

Urk. Jag jobbar också i skola fast med äldre åldrar. Det är stressigt, men behöver inte vara med eleverna hela tiden och ansvara för dem så att säga. Vi får stötta varandra i att prioritera bebisarna och inte våra kollegor/ elever. Babies first!

Många likheter med dig ;). Vilken vecka var du i nu igen? Och du hänger i båda trådarna som jag Hahah.
  • narie24
    Sosozo skrev 2016-12-29 17:00:04 följande:

Ja, det har du rätt i! Haha! Kul!

Jag vet inte exakt på dagen, har fått så olika bud på senaste men någonstans i v. 13+...

Och du?

Gick in i vecka 12 igår, så lite efter dig ;). Kanske därför du lättare känner livmodern?
Svar på tråden BF Juli 2017 Södra Stockholm