Inlägg från: Anonym (Tankar) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Tankar)

Fick missfall igår, tankar om ensambarn...

Ursäkta lite förvirrat inlägg. Så tacksam för stöd.

Min story: Igår fick jag missfall med vårt 2:a barn. Vårt första är 11 månader och helt fantastisk. Vi har endast möjlighet att skaffa tätt om vi vill ha syskon (pga min ålder & antal ägg kvar).

Då vi hade en tuff start med första och jag också är en lättstressad person, kände vi aldrig något riktigt sug efter en till just nu. Vi försökte ändå för att vi gissade att vi om några år skulle ångra oss annars..

Men nu när jag fick missfall vet jag inte hur jag känner riktigt..skulle jag orka fler barn nu när jag har så svårt att hantera stress och mycket på en gång? Vi som precis hittat tillbaka till varandra och är en lycklig trio .

Är det elakt mot vår tjej att inte skaffa syskon..eller är det snällt då hon har en mamma som orkar?

Vet att ni inte har svaren men kanske några ord på vägen..

• Svar på tråden Fick missfall igår, tankar om ensambarn...
  • Anonym (Tankar)

Tack för svar! Ibland önskar jag att man kunde se "facit" några år fram. Nu vet jag ju inte ens hur det är att jobba och ha ett barn...

• Anonym (Tankar)

Kan det vara för att det är så tätt in på vår första som det känns så här? Vanligt att inte känna sug efter syskon så tidigt?

Jobbigt bara att om vi får en längtan efter en till om några år är det för sent..

Svar på tråden Fick missfall igår, tankar om ensambarn...