• Anonym (Övergrepp?)

Jag vill ge upp! Jag orkar inte kämpa mer

Sexuella övergrepp kan väl också resultera i hennes symtom? Det är ju inte ovanligt att barnet klandrar sig själva om någon närstående förgriper sig sexuellt på dem, kanske därför hon också blir arg på dig? Hon känner att det är hennes fel om hon inte får träffa pappan och reagerar med aggression mot dig? Hon verkar ju må bra annars, så i skolan verkar det ju inte vara något som är problemet. Har pappan någon ny kvinna? 

• Anonym (Övergrepp?)

Usch! Dottern behöver ju bort därifrån och pappan borde få kontaktförbud med henne. Han behöver hjälp han med. Och hans nya tjej likaså. Det är ju fruktansvärt alltihop. Men dottern din är ju värst för. Jag tycker att du måste försöka ha henne borta från pappan oavsett vad hon säger. DU bestämmer, inte hon. Visst han har rätt till umgänge om inget annat avtalats i rätten men hon kommer ju bara bli sämre och sämre och utveckla ännu mer mentala problem allteftersom om hon inte får hjälp Något är ju uppenbart fel. 

• Anonym (Övergrepp?)
    Anonym (Orkeslös) skrev 2018-01-04 02:51:36 följande:

Jag har funderat på båda sakerna, att skicka med avlyssning, det är dock olagligt och inget man kan använda i bevissyfte därför.

Att det sker sexuella övergrepp har hon klassiska symptom på (jag vet). Men jag kan inte förstå vem eller vad eller när.

Ja pappan har en ny kvinna, som dottern berättat att han också misshandlar.

Var och när och vem vet du nog egentligen. Det kommer nog vara svårt att prata med din dotter om det en tid. Jag vet av egen erfarenhet att det är tufft att prata om o för mig tog det många år innan jag våga berätta (levde under vad jag då uppfattade som hot). Jag kan bara säga det igen få bort henne därifrån omedelbart. 
Svar på tråden Jag vill ge upp! Jag orkar inte kämpa mer