Inlägg från: Delilah2001 |Visa alla inlägg
  • Delilah2001

BF Juli 2017 ny

Sosozo skrev 2017-01-11 21:01:11 följande:

Läste detta på Pampers hemsida. Aldrig hört talas om! Har ni?

Dags för test. Nu är det dags att fråga din barnmorska om fördelarna och nackdelarna med AFP-testet (alfa-fetoprotein). Detta enkla blodprov görs för att upptäcka medfödda missbildningar som Downs syndrom och ryggmärksbrock och måste utföras mellan vecka 16 och 18.

Tror inte det provet görs längre. Fattade det som att det förr var ett prov för att upptäcka ryggmärgsbråck, men det blir säkrare resultat på rul.
  • Delilah2001

Jag hade mycket mage sen tidigare, men den har blivit mer rund och fått mer gravidform nu. Mina vanliga byxor börjar sitta åt, trots resår i midjan. Är bara i vecka 13.

Med ettan och tvåan kunde jag ha mina vanliga tighta jeans till vecka 18-19.

• Delilah2001

Hmm, vet inte riktigt om jag ska ändra i mina gravid appar. På kub ultraljudet i förrgår ändrades bf till 20 juli istället för 22. Men samtidigt sa bm att det inte skulle läggas så stor vikt vid det, eftersom det kan ändras igen på rul.

22 juli var både enligt sista mens och tidigt ultraljud i vecka 8. Men nu mätte dr alltså till 20 istället.

Hur hade ni gjort?

Ingen stor grej alls, men känns konstigt eftersom man håller ju stenkoll på veckor och dagar.

Jag byter ju vecka på söndagar, inte på fredagar!

• Delilah2001
    Treansresa skrev 2017-01-12 21:11:07 följande:

Jag hade behålla den förra till rul:)

Ja så får det nog bli!
  • Delilah2001
    Lindseeey skrev 2017-01-12 22:25:55 följande:

Hej tjejer ! Är nu i vecka 12+4 och har senaste 2 veckorna drabbats av hicka !! Haha, håller på hela dagarna men bara 1-2 st per gång, håller på att bli tokig, någon som varit med om samma eller vet vad det kan bero på? :p

Lustigt, jag har också plötsligt fått hicka ofta senaste tiden. Har ingen aning om varför! Är också i vecka 12+4.
  • Delilah2001
    Elliot0300 skrev 2017-01-14 13:48:19 följande:

Har du inte BF i augusti då eller tänker jag fel? :) jag är v.12+0 idag och har BF 29 juli

Tror hon menade att bilden är från 10+3
  • Delilah2001
    Wooden skrev 2017-01-18 10:24:28 följande:

Hur mår alla nu för tiden? Många med illamående som håller i sig? Eller mår dom flesta som jag rätt bra?

Jag har varit relativt symptomfri hela graviditeten och det håller i sig fortfarande. Går in i vecka 14 imorgon. Blir galen på att jag inte kommer ihåg hur jag mådde i början på första graviditeten. Har ju gjort ultraljud som visade pickande hjärta och välmående foster, men ändå kan man inte låta bli att ändå vara liiiite orolig att nåt skulle vara fel. Att man inte bara kan slappna av!! 

Jag mår bra. Måste kissa ofta, särskilt på natten. Annars inget!

Är trött, men har varit sjukskriven pga utbrändhet nyligen, så tröttheten hänger kvar.

Jag minns att jag mådde fortfarande illa med tvåan vid den här tidpunkten, mycket illamående den graviditeten.

Med ettan mådde jag bra rakt igenom (förutom ständiga uvi), men aldrig något illamående alls.

Jag känner också lite oro ibland! Gjorde ultraljud för en vecka sen och då såg allt perfekt ut, men jag vill ju känna att det finns något därinne!

Längtar sååå tills man känner foster rörelser varje dag! Jag tycker mig ha kännt sen lite sen några veckor tillbaka, men det är sällan och kan gå åtskilliga dagar emellan.
  • Delilah2001

Känns så avlägset till juli! Evigheter kvar.

Och ändå så har halva graviditeten gått om fem veckor!

• Delilah2001

Hjälp vad nojig jag blev nu

Missade ett samtal med hemligt nummer, tänk om det var ang nipt testet?

De skulle skicka brev om allt var som det skulle, annars ringa! Ska jag behöva oroa mig hela helgen nu...

• Delilah2001
    FrökenMp skrev 2017-01-20 12:06:24 följande:

Dom kommer förmodligen ringa en gång till. Har för mig att vården brukar ringa två gånger. Sen hade det varit superviktigt kanske de hade lämnat telefonmeddelende om att du ska ringa tillbaka:)

Ja herregud. Här går man i spinn direkt!

Jo de har ringt tillbaka, mina händer skakade så jag knappt kunde hålla mobilen. Mina provsvar var ofullständiga, så provet måste tas om. På måndag. Mer väntetid.

Irriterande, men inget världen rasar för!
Svar på tråden BF Juli 2017 ny