Inlägg från: Sosozo |Visa alla inlägg
  • Sosozo

BF Juli 2017 ny

Delilah2001 skrev 2016-12-24 00:03:02 följande:

Han är 15. Jag tror och hoppas att det kan bli rätt ok när han fått tid att vänja sig.

Man kan ju inte låta en tonåring styra och ställa i familjen hur mycket som helst heller!

Min yngsta (fyller 7), skulle jag gärna berätta för nu direkt. Han fick en liten kusin förra året, som han är jättegullig mot, och kallar för sin "lillasyster"

Klart inte en 15-åring kan få styra på så vis att han kan bestämma över antal familjemedlemmar. Visst vill man ta hänsyn men du ränker sunt där tycker jag. 15 är en känslig ålder men det blir bättre och säkert kommer han gilla syskonet och trivas när det väl är på plats!

Kul för 7-åringen att bli storebror!
  • Sosozo

God jul, alla blivande mammor i tråden! Hoppas det blir en mysig dag och att ni mår ok!

• Sosozo
    Summerchild skrev 2016-12-25 11:13:01 följande:

Vi berättade igår till nära å kära men dummaste frågan fick ju min kille .. -vill du ha det där barnet? Var det planerat? Trodde inte du ville ha barn!

Känns skämmigt att få dom frågorna av min mamma och syster. Blääää

Men alltså snaaaaark vissa kommentarer! Vissa tänker sig verkligen inte för. Vilket är extremt tråkigt tycker jag, då man ofta är extra känslig och svajig som gravid och det kan smärta ordentligt med folks knäppa kommentarer. Ta inte åt er, gläds för ert och njut av ert lilla mirakel!
  • Sosozo
    Treansresa skrev 2016-12-25 12:38:52 följande:

Jag gissar också på att det kommer bli kommentarer här. Blir 6 barn varannan vecka. Därför jag drar mig lite för att berätta. För just nu orkar jag inte med allt tjat. Vi hade som sagt bestämt oss för inga gemensamma, men ångrade oss i höstas.

Vad tråkigt att du ska behöva känna så! Det är eg inte alls ok! Strunt samma vad ni sagt eller bestämt tidigare i livet. Försök tänk ut några ordentliga, tunga motkommentarer i förväg som du kan slänga tillbaka om någon börjar säga knäppa saker. Typ "vi måste få följs vårt hjärta i det här och jag skulle uppskatta om du respekterade det och var inte otrevlig, tack!" Eller "vad tråkigt att det där är din första reaktion. Verkligen trist att du inte kan glädjas för vår skull, jag hade förväntat mig mer av dig".
  • Sosozo
    Treansresa skrev 2016-12-25 13:08:53 följande:

Jo jag får försöka tänka ut något bra. Var riktigt bra saker du skrev:) Hade jag fått bestämma hade vi inte berättat något förens bebisen är ute. Jag tycker inte de är så konstigt att man ångrat sig. När vi träffades hade vi 5 barn på åldern 1,1,3,3,5 år så är inte så konstigt att vi känt att vi haft fullt upp och trängde undan önskan om en gemensam. Nu när sista började skolan förra hösten började vi tveka, Och när jag sa upp mig från jobbet nu i höstas kände vi att ska de bli en gemensam så är de nu då man inte blir yngre.

Inte ett dugg konstigt att ni blivit sugna nu! Och tänk på att ni inte är skyldig någon enda människa någon förklaring. Ni har era anledningar till era val och det är inget som andra ska lägga sig i. Det minsta man kan begära av omgivningen är att de blir glada för er skull om barnet är er önskan. Det är direkt opassande av andra att missta det för en allmän debatt där de får lägga dig i och skapa diskussion. Håll dem kort. Ni har all rätt att glädjas och njuta av det här barnet!
  • Sosozo
    Delilah2001 skrev 2016-12-25 14:11:43 följande:

Jag drar mig verkligen för att berätta för mina föräldrar, särskilt mamma. Hon kommer inte uppskatta det alls, tyvärr.

Sambons föräldrar och släkt har redan kommit med antydningar ett bra tag, men så har han inga barn heller, och de kanske tänker att det inte blir några, då jag är äldre än sambon och redan har två. Men de skulle bli glada, det är jag säker på!

Jag kommer inte berätta förrän efter rul, i alla fall inte för min familj och mina barn. Vill sambon att vi ska berätta tidigare för hans familj så är det helt ok.

Extremt tråkigt. Kan du snacka med din mamma om det? Berätta att du blir besviken?
  • Sosozo
    Treansresa skrev 2016-12-25 14:20:26 följande:

Tack för dina fina ord<3

Förhoppningsvis har jag helt fel och det blir bättre miner mot mig än väntar:)

Ja! Trist att man ens ska behöva oroa sig. Men hoppas det går bra iaf
  • Sosozo
    babydreams skrev 2016-12-26 11:15:50 följande:

Nu under julen har vi berättat för hela vår familj. Kan berätta hur det gick till :)

På julaftonsmorgonen kom min mor och mormor förbi och åt lite julmat osv, då visade jag min tidiga vul-bild för dem. De blev glada, det trodde jag inte då min mor brukar vara negativ för det mesta! Men hon blev glad, tog kort på bilden med sin telefon och sa att hon tror det blir en flicka ^^ min mormor blev också glad såklart och började föreslå olika barnvagnar, haha!

På kvällen berättade vi för sambons mor och morföräldrar. Hon fick en kopp inslagen med texten "Världens bästa farmor"! Vi filmade hela upplevelsen och hon började gråta av lycka. Måste tillägga att det kommer bli hennes första barnbarn. :) morföräldrarna blev också jätteglada!

Igår på juldagen skulle vi berätta för min pappa, hans fru, mina syskon och deras respektive samt deras barn. Så då slog vi in en VUL-bild i min gamla bodyshop-kalender, som man öppnar genom att dra upp en rosett. Min styvmor öppnade den, och alla började skrika! :'D alla blev jätteglada och började gratulera mig och sambon. Min svägerska blev nog gladast, hon pratade med mig jättemycket om graviditeter och barn osv efter det.

Trodde aldrig alla skulle bli SÅ glada, med tanke på att jag och sambon bara varit tillsammans i ungefär ett år, sen är vi relativt unga med (24 och 22). Men är så glad att de reagerade som de gjorde. Det här har verkligen varit en häftig jul <3

Kul att det blev så bra! Härligt!
  • Sosozo
    Summerchild skrev 2016-12-26 16:50:27 följande:

Mardrömsstart efter att vi berättat för alla ...

Mardrömmen började kl 3 på natten ....ja min kille å jag hade myst lite och var tyvärr borta 20 mil hemifrån. Och jag störtblödde när jag närmade mig toalett...blödde ner matta och rann längs mina ben.

Vi åkte akut till falun lasarett och stört blödningen slutade som en på/av knapp. Bebisen mådde bra och blödningen kom från en artär i slidan.

Jag har nu ont i magen som ett blåmärke . Skör. Men är annars lättat att bebis är kvar i magen och att det bara var sex som orsakade blodet.

Det var min läskiga fortsättning.

Nej men fy vad otäckt! Tur att det gick bra!!
  • Sosozo
    Treansresa skrev 2016-12-26 17:16:49 följande:

Jag vet att jag är jätte tidigt ute, skyller på för mycket fritid. Men är de någon som har börjat fundera på vagnar? Liten, stor, småhjul,stora hjul och märken och sådant?

Hehe, jag satt också och kollade på det igår jag vill ha en så liten och smidig som möjligt. Som man kan fästa babyskyddet direkt på och som tar lite plats i skuffen på bilen. Och du?
Svar på tråden BF Juli 2017 ny