BF Juli 2017 ny
Idag kom våran lilla kille ut strax efter 14:00 med planerat snitt. Han var en riktig medelbäbis på 3508 gr o 50 cm. Vi mår båda fint.
Idag kom våran lilla kille ut strax efter 14:00 med planerat snitt. Han var en riktig medelbäbis på 3508 gr o 50 cm. Vi mår båda fint.
Snart så är det din tur.. förstår att det måste vara så sjukt jobbigt att behöva vänta.. du är väll över bf nu också? Du föder nog idag/natt :)
Igår 27/7 kom vår store lille kille kl 18:43 efter att jag blev igångsatt genom att de tog hål på hinnorna kl 15:50. Det gick väldigt fort och lilleman mådde inte bra i utdrivningsskedet så en barnmorska hängde på magen och tryckte på, inte någon trevlig upplevelse. Han ville inte heller skrika direkt när han föddes utan var väldigt slapp och blå. Men efter några minuter tog han sig och började skrika. En ganska skrämmande upplevelse då det aldrig hänt med de andra barnen ...
Elvin vägde 3780 gram och är hela 54 cm lång. Han föddes i v39+3. Nu pausar vi på BB och jag kämpar med min foglossning som gör det svårt att ta mig till skötbord, matsal osv. Längtar tills maken kommer hit igen ...
Lustigt att vi fick så lika, både vikt och mående på bebisarna ... och så det fina namnet!
Nä det är ju det som är ljuset i denna väntan. Men varje dag känns som en evighet. Nu är iaf biljetter till bio bokat så denna kvällen händer nåt annat än sitta å glo på varandra i soffan. Passar bra när det är höstruskväder ute. Med min tur så går väl vattnet i den nyrenoverade biografen ;) men bion ligger iaf i samma stad som förlossningen så då är vi ju på plats så att säga :)
Äldsta dottern tycker lillebror är olydig å helt hopplös, jag är böjd till att hålla med ;)
Tror vi är 5 st som är kvar.. denna väntan.. händer det inatt? Blir det augusti bebis? Jag vill verkligen inte att bebis föds 1 augusti!!! Den dagen tänker jag knipa :) tror stenhårt på 2 eller 3 augusti.. ska bli spännande att se om jag har rätt.
Så mysigt att du har din Elvin på utsidan.. mys!
Förväntansfull här.. är öppen 4 cm med 1 cm kvar av tappen.. man känner fosterhinnan precis vid öppningen. Nu startar det nog inatt eller imorgon natt.. tror inte jag går så länge till nu
Jag börjar undra om det är något på gång här.. har regelbundna värkar.. känns som mensvärk i smärta.. tryck neråt.. dom varar i ca 30-40 sek kommer ca 10-15 min imellan.. haft så ett tag nu.. spännande att se vad som händer. Typiskt att det blir idag.. dottern fyller år imorgon. Men men det kanske lägger av snart :)
Mindre än 1 timme kvar om ni ska ha juli bebis.... lycka till! Lr knip om ni vill ha augusti bebis :)
Grattis Leeandra till din lilla mys ! :)
Bra gjort! Själv rör jag mig från soffan/sängen/hängmattan.. Ischias är lite bättre men haltar och får fortfarande väldigt ont när jag går. Vill bara att akuten ska starta nu!!! Börjar ångra att jag tackade nej till min igångsättning som jag hade.. Ska sova nu och hoppas jag vaknar med smärtaJas jag tror det.. Varför startar det inte!!!?? Föds bebis inte imorgon så är detta min längsta graviditet