Inlägg från: Summerchild |Visa alla inlägg
  • Summerchild

BF Juli 2017 ny

Vet hur det känns skrev 2017-07-20 12:27:00 följande:

Wiieeee så roligt!!! Lycka till nu!!! Spännande!! Var din livmodertapp mogen? Eller gick det bra att starta enda?

Ja 3 cm öppen sa dom...är det moget? Ja dom tog hinnorna på en gång å nu har ju 2 timmar gått men svagaste värkar så nu ska jag ut å promenera :)
  • Summerchild

Allt från att det var tråkigt ....så kom drop för värk... och nu har det nog gått undan... värk 4e minut...ingen aning vad det har för betydelse men det är ju intensensitet och kanske inte hur ofta som är det vesäntliga. Har fortfarande rätt tråkigt :)

• Summerchild
    basio skrev 2017-07-20 14:40:35 följande:

Åh, vad spännande Summerchild! Hoppas det flyter på nu och att det kommer igång ordentligt.

Jag fick hinnsvepning igår och idag har slemproppen lossnat så hoppas på lite action snart.

Ja men hört både bu å bä om hinnsvepning. Att slemproppen kan gå i omgångar och man får värkar som inte blir mkt mer. Jag hade oregelbundna värkar igår typ 15 till 20 min i 3 timmar. Men kanske därför jag öppnade mig till 3cm idag.? Men ingen hinnsvepning har jag fått förutom att jag gjorde en hemmagjord på bb med 3an för att jag var inlagd å hade tråkigt. Så kände på mitt barns huvud ...hej hej :) men risken för infektion visste jag inget om när jag var ung å dum :)
  • Summerchild

Just ja ...klantade mig med parkering hoppas karln kommer tillbaka utan böter nu då....bett han springa ut...50 min glömt :S... telefonen var på ljudlös å glömde helt bort easypark. Bra app annars :)

• Summerchild
    Bimbim79 skrev 2017-07-20 15:35:07 följande:

Min mage är hård som ett bowlingklot 20 timmar /dygnet typ, enormt tryck nedåt, måste typ gå bredbent! Molvärk/ mensvärk, sticker eller ilar till rejält ibland, men inga värkar. Slemproppen gick för nästan 2 veckor sedan, mjuk tapp hon fick lätt in ett finger! Men INGENTING händer! Klart man längtar efter smärtan, det är det coolaste av allt man upplever ju, även om man ångrar den längtan precis mitt uppe i det! Sa till maken att jag vill det ska göra ont på riktigt snart och jag vet jag kommer får äta upp de orden när det väl startar men då ser man ju målsnöret iaf!

Ja bim bimbim haha ät det där... jag får påfyllning av eda ...nu är allt bra igen... men när jag har värkar blir jag rätt rolig när jag får frågor att svara på hihi... när kissa du senast? 1 år sedan! Vad vill du ha i ditt te? Morfin! Haha
  • Summerchild

Det var segt här på bb. öppen 6cm och det hade gått 7 timmar. Dom ökade droppet tokmkt . Bebis hjärta sjönk till konstant 50 ungefär. Vi visste inte om det var nåt fel men tog oss någon minut att sen ringa på klockan. Dom kom i lugn ro. Till att hastigt hjälpa mig. Gör så å så. Allt i speedfart. Dom hade ju koll därute sa dom ju. ?

Dom stängde av dropp å allt gick åter till det normala. Nu har dom börjat om med dropp. Å går efter listan. Känner mig bekymrad. Jag själv mår rätt dåligt har 35.4 i temp lr vadå funkar tempen? Jag har huvudvärk. Yrslig. Och mår jätteilla. Där är vi nu. :(

• Summerchild
    Treansresa skrev 2017-07-20 23:53:26 följande:

Hoppas du börjar må bättre och att det tar bra fart utan att hjärtljuden sjunker igen!

Du var nära å skrev när han var född :)..

Elvin föddes 23.45 20/7 3740gr 51cm så sjukt liten..

38+0 mina andra var födda 38+3 4365gr flicka. 39+6 4475gr. Pojke 39+6 4785gr

Det med att hjärtat sjönk var det mest skrämmande för alla. Stängde av dropp å han blev normal i hjärtljuden. Men att dom hade stress råder ingen tvivel om. Dom lämnade mig flera ggr å länge. mina ben kunde inte röra sig pga eda... och han var nästan ute när dom rusa in till mig och ta emot honom. Då hade jag skrikit åt min kille att kalla på barnmorska. Innan hade huvudet glidit fram å tillbaka å då tyckte dom att dom kunde låta mig jobba själv ett tag å "träna" Lite... ja ja sen fick dom slutspurten i famnen. Som en säl ut. :)
  • Summerchild
    Vet hur det känns skrev 2017-07-20 23:02:09 följande:

Tips försök vila så du orkar.. ligg på vänster sida... Bebisar mår oftast bäst på den sidan. Kramar

Barnmorskan för 15 år sedan som jag pratade om var där ett tag.... Marie gulles ... med en rastaboll på huvet. Hon hade tekniken att vrida ja du vet... nu vet jag iaf vad hon heter... jag vågade inte fråga om hon kommer ihåg mig :S
  • Summerchild

Min nykomling riktigt liten för att vara den :)

Min Elvin 23.45 20/7 3740gr 51cm

Trötter och matas med kopp. Får se om vi får åka hem idag från bb eller imorgon :)
  • Summerchild
    Vet hur det känns skrev 2017-07-21 13:26:36 följande:

Ååååå grattis!!!! Så skönt att allt gick bra. Har tänkt på dig!! Ååå så gullig liten prins! Helt perfekt! Hade han inte kommit ut nu så hade han nog vägt runt 4000 vid bf

Så här i efterhand.. rekommenderar du igångsättning eller skulle du hellre ha väntat till det starta av sig själv? Tänkte smärt mässigt osv? Är skit nervös för min igångsättning på onsdag.. nästan så jag velar om jag ska avboka och vänta ut bebis trotts smärtan från ischias.

Hemskt endå att du lämnades själv sådär!! Jäkla stress inom förlossningen!! Den där bm med stor rastaknut på skallen.. var det hon du hade nu med? Tror jag vet vilken du menar.. är lite orolig att jag ska få en otrevlig bm.

Åå njut av din bebis!!! Massaa grattis från mig!

Jag rekommenderar igångsättning för att det hade kunnat bli värre alla symtom. Jag var väl inte helt redo men hade dom tagit hänsyn till det och låtit förlossningen ta tid hade inte det behövt bli så dramatiskt. Det har ju funkat bra tidigare.

Ja nu blev det blöjbyte :) dags
Svar på tråden BF Juli 2017 ny