Inlägg från: KaffeOchHybris |Visa alla inlägg
  • KaffeOchHybris

BF Juli 2017 ny

Längtar till att gå hem från jobbet :) Jag är ju relativt pigg och så, men är ganska trött på jobbet vid det här laget. 

Intressant att höra hur andras samliv har varit under graviditeten, och efter. Vi har sex 1-2 ggr i veckan, men då räknar jag med sex som inte involverar penetration, som med munnen eller händerna. Eftersom min partner har haft en skada senaste två månaderna så måste jag vara på topp om vi ska ha PIV-sex och det börjar kännas lite väl träligt. Nu när jag är gravid känns det ju som att de ska vara han som jobbar mest, inte jag! ;) Men jag tycker lika bra om andra typer av sex, tycker det är helt OK att sänka ambitionsnivån lite och antingen inte göra det så ofta eller göra det på ett sätt som kräver mindre energi. Kanske inte lika spännande men fortfarande intimt och lättar på trycket så att säga.

• KaffeOchHybris

Oj jobbigt :/ Hoppas på det bästa för er. 

Lindseeey skrev 2017-05-27 19:59:39 följande:
    Ja just nu känner man sig inte så tuff längre,. Ja i morgon har dom ju lyckats hålla henne inne en vecka extra så vi hoppas på ytterligare minst en vecka :/
  • KaffeOchHybris
    Glitter42 skrev 2017-05-29 12:22:17 följande:

Hej på er alla ! :) Jag hoppas att jag får vara i erat forum . Jag har bf i juli 2017 den 16 juli :) väntar mitt första barn.

Välkommen!

Jag var på kontroll i morse. Allt såg fortfarande OK ut - magmåttet låg lite lågt, men å andra sidan låg det på snudden till högt vid förra besöket. Men det var två olika barnmorskor som mätte så de kanske bara hade något olika metoder.

Barnet har vänt sig, men har ruckbart huvud fortfarande. 

Trodde vi skulle gå igenom lite önskemål inför förlossningen idag, men något sådant var det inte. Jag vet att det inte är så vanligt med förlossningsbrev där jag bor, men som jag förstod det registrerades det i journalsystemet i alla fall om man ville ha EDA osv. Nu är det vecka 36 så inte så långt kvar - hur ser det ut för er andra som inte ska ha snitt, har era barnmorskor gått igenom alternativ och era önskemål inför förlossningen ännu? 
  • KaffeOchHybris
    Sosozo skrev 2017-05-30 10:43:02 följande:
    Ja.. kanske är så! Jag känner också lite att - vaddå det är ju så långt kvar varför fixa allt nu vad ska jag då göra sen? Bara ligga och vänta? Jobbar iofs allt bäst under tidspress

Och den där BB-väskan. Har inte ens kollat upp vad som ska vara med.
    Jag har en BB-papperspåse xD Behöver gympåsen för yoga och orkar inte fixa en ny bara för detta... så det blir en ICA papperspåse som jag slängt i lite grejer i. Men det funkar väl.

På tal om städning och att boa: 
    Är lite sur idag. Sov inte bra och städfirman som jag hade hoppats på skulle komma hem till oss har inte hört av sig. Vi har ingen familj som kan hjälpa till att få i ordning hemmet innan BF, så jag hade tänkt betala för en storstädning från en städfirma eftersom jag inte kan göra allt som jag gjort tidigare, plus sambons skada gör att det blir för mycket för honom att göra själv. Lär ju inte bli så mycket tid för städ precis efter bebisen kommer och det är ordentliga dammråttor under sängen just nu.

Hörde av mig till dem första gången för cirka en månad sen via email och fick inget svar. Så ringde jag en vecka senare och då fick jag ett kundbesök bokat för veckan efter. Efter besöket verkade det lovande, kvinnan som äger företaget verkade seriös och sa att de kunde komma i början av juni, men att hon behövde se över schemat och skulle höra av sig med tider... det var typ 2 veckor sen nu och jag har inte hört något. Skickade ett sms i fredags och påminde vänligt om det men nu har jag fortfarande inte fått nått svar.

Suck! Jag tror det blir till att jag får samla krafterna och städa själv. Så skumt med företag som lixom inte verkar vilja ha ens pengar. Om de hade sagt till från början att det skulle bli svårt m. schemat hade jag ju i alla fall haft tid att kontakta någon annan.
  • KaffeOchHybris
    Sosozo skrev 2017-05-31 08:24:51 följande:
    Oj, men vad knäppt! Kan du byta firma? Det där har hänt mig med en gång. Med ett mindre företag. Jag ringde och ringde och hade tom betslat och fick till slut ett mail att de satt tillbaka pengarna på mitt konto och inye kunde komma. Jag testade ett större företag ich det gick bättre (även om jag inte var så nöjd med städningen men det är en annan historia, kanske otur).
    Ja, jättekonstigt. Jag har skickat ett sms nu och sagt att vi hör av oss till en annan städfirma om de inte återkommer med tid innan imorgon. Hoppas att någon har tid.

Min BM frågar alltid men jag väger mig hemma. Har en sån där hemsk våg som insisterar på att visa BMI och säger om man är "Normal" eller "Fat" osv och tar ingen hänsyn till att jag är gravid. Har gått upp ca 11 kg nu, hoppas att det inte blir mer än 14 innan allt är klart.
  • KaffeOchHybris
    78elle skrev 2017-06-03 11:46:55 följande:
    Tack :)

Vi är på KS i Solna. Det akuta snittet gjordes på SöS men när de upptäckte att han hade NEC fick Joel, som han heter, åka intensivvårdsbuss med pappa till KS och jag fick åka egen ambulans eftersom jag var nysnittad, jag kom till en egen avdelning på kvinnokliniken och Joel och pappa hamnade ju direkt på barnkirurgin o Neo som var nästan 1 km ifrån mig, det var INTE roligt kan jag säga! Att inte få vara med sitt barn som man inte vet ska överleva... fick tack o lov ändå åka sängtransport och hälsa på honom innan op men sedan var jag tvungen att åka tillbaka till min avd. Började bråka med personalen och planerade en rymning typ, hehe, men blev som tur var utskriven precis när Joel var färdigopererad.

Vi får bo här på sjukhuset i ett föräldrarum som är litet som en hytt på finlandsbåten på samma avd som Joel är på. Nu är han så pass bra så dom pratar om att vi ska få flytta tillbaka till Sös nästa vecka, där vet jag inte riktigt hur det är men om det är som här så får man stanna så länge barnet är kvar!

Jag hoppas det kommer fungera med amningen sedan men det tror jag det gör... Nu får jag ju pumpa var tredje timme, det är nästan det drygaste av allt, känner mig som en kossa när jag sitter vid dem där pumpmaskinen... haha... men jag gör det ju för Joels skull, han får ju min mjölk i en sond nu, och får även små smakportioner i munnen med en spruta... smaskigt tycker han! :)
    Oj, det låter verkligen dramatiskt. Låter så långt att stanna tills den 28/7!! Hoppas ni får komma hem tidigare, det låter ju visserligen bra ordnat med föräldrarum och så, men kan tänka mig att man längtar hem en del. Fast jag har hört från någon att trots att det var jobbigt att ha ett tidigt fött barn så fanns det ett par fördelar med att vara på neo första tiden - han sa något om att sjuksköterskorna etablerade en sömn/mat-rytm för bebisen så att man själv "slapp" lite av den jobbigaste 'vanliga' nyföddhetsperioden. Vet dock inte om det gäller för alla :P

För mig är det exakt 4 veckor kvar idag, jag har ju bf 1/7. Lite trött på jobbstressen, har varit lite krångel med att hitta en ersättare åt mig och hinna träna upp dem i tid. :/ 

Jag hade kallt räknat med att ha bristningar vid det här laget, eftersom jag fått bristningar som tonåring på bröst och lår efter växtspurt. Men ingenting på magen ännu, hur är det för er andra? J
  • KaffeOchHybris

Mitt BF är 1/7 :) Tror det vart förvirring i början av tråden eftersom jag först fick BF 26/6 men räknade ut själv att det borde vara tidigt i juli och sedan blev framflyttad vid KUB.

• KaffeOchHybris
    KaffeOchHybris skrev 2017-06-08 19:04:16 följande:

Mitt BF är 1/7 :) Tror det vart förvirring i början av tråden eftersom jag först fick BF 26/6 men räknade ut själv att det borde vara tidigt i juli och sedan blev framflyttad vid KUB.

Bakåtflyttad ska det nog vara... BF ändrades i vilket fall som helst xD

Vet hur det känns skrev 2017-06-08 14:19:09 följande:

Nu har jag varit på ultraljud. V 32+3 bebis vägde 2200g och var 8% över medel. Moderkakan låg bra och bebis ligger med huvudet ner och ryggen åt vänster sida och benen åt höger. Frågade om kön igen.. fick göra UL hos en annan som jag aldrig varit hos...hon frågade först vad dom andra sagt det varit.. pojke sa då jag i v 18 och v20.. hon sa.. mjaaa, njaaa det ser nog ut som en pojke. Är det en pojke?? Ja sa hon då. Hoppas hon har rätt annars dör jag på förlossningen.. allt köpt i blått.. hahah skulle vara så typiskt! Inte så lång tid kvar nu..

Vilket konstigt svar från BM. Kanske bara var så att positionen gjorde det svårt att se? Får tänka att babyn i alla fall inte kommer bry sig vilken färg den har på sig. :) Vi fick ju aldrig reda på könet vid RUL och jag har i princip bara köpt klädpaket från Tradera, så det är ett härligt hopkok av färger och stilar. 
  • KaffeOchHybris
    Treansresa skrev 2017-06-08 19:09:14 följande:
    Det var det jag också mins:) vill du lägga till nå mer eller bara bf?:)
    Kan lägga till att vi bor i Linköping och att det är första barnet :)
  • KaffeOchHybris

18 dagar kvar för mig. :D Men jag känner att jag kommer nog gå över tiden... har bara den känslan. Men det är nästan bättre än att barnet kommer för tidigt, har fortfarande en del som det vore smidigt om jag kunde få färdigt på jobbet innan det är dags. Jag är ledig fr.om. midsommar och då hade jag hoppats på att tvätta och laga lite matlådor, lite sista förberedelser. Och ta det lite lugnt förstås! 

Känns nästan fel att erkänna men jag skulle nog inte märka om barnet rörde sig mindre. Har alltid varit en person som inte är så medveten om känslor i kroppen när jag är fokuserad på annat, brukade t.ex. kunna jobba 8 timmar i streck utan att känna mig kissnödig osv. Har blivit så van vid rörelserna nu att jag först märker av dem på riktigt när jag tar det lugnt och stannar upp lite. Men så fort jag börjar tänka på "när kände jag bebisen senast egentligen?" så dröjer det inte mer än ett par minuter innan jag känner av en spark eller så. Så det är ju skönt.

Svar på tråden BF Juli 2017 ny