Inlägg från: KaffeOchHybris |Visa alla inlägg
  • KaffeOchHybris

BF Juli 2017 ny

Hej! Ny här, 26 & bor i Linköping. 
    26/6 enligt BM men jag tror snarare tidigt i juli. Vi får se vem som får rätt!

Har KUB i mellandagarna, känns lite jobbigt att vänta tills dess eftersom många av de symtom jag hade i början är borta. Lätt att noja över att inte 'känna' sig gravid längre.

• KaffeOchHybris

Jag är inbokad på KUB under mellandagarna, då jag räknar att jag borde vara 14 +2 eller något i den stilen. Undrar om det har blivit någon miss och jag har blivit bokad för sent? 

Såg på listan (tack för att du sammanställde) att mitt BF står som 26/7. Det är alltså 26/6 som jag är officiellt beräknad till, men p.g.a lång menscykel tror jag att befruktningen egentligen skedde senare än vad BM beräknat. Så jag gissar på tidigt i juli, bara för att förtydliga.

• KaffeOchHybris
    basio skrev 2016-12-21 17:57:59 följande:
    14+2 känns ju rätt sent ... men de borde ju veta vad de gör. Tyckte jag fick sent som fått tid i v13+0, men hoppas på att de har koll på det och kan sin grej. Det är ju mindre roligt att göra det sent om man får ett dåligt resultat...
    Jag är egentligen inte så orolig för resultatet (har ingen ärftlighet och åldern är på min sida), men det vore ju konstigt om de bokat in mig för sent, personalen verkade väldigt medveten om att det fanns en tidsram som måste hållas för att riskbedömningen ska vara tillförlitlig. Men tiden bokades in när jag ringde kvinnohälsan direkt efter att jag hade plussat, innan jag hade gjort VUL och fått en säkrare datering... så det kanske blev en miss där. Jaja, vi får se nästa vecka hur det står till.
  • KaffeOchHybris

Idag har vi vart och gjort KUB. Ny BF 1/7. Jag fick göra om blodprovet (gjorde det för tidigt) så resultaten kommer först om en vecka, men jag oroar mig inte så mycket... kul att de att något lever där inne. Fostret var tydligen lite lat och fotoskygg och det tog en lång stund innan de fick en bild som var användbar. Jag fick göra lite gymnastik och skaka magen i försök att få ungen att röra på sig så att nacken blev synlig.

Själva UL gjorde lite ont, undrar om det är vanligt? Har faktiskt inte haft ont eller haft några tydliga symptom senaste tid, men när utrustningen tryckte mot livmodern kändes det lite som att trycka mot ett blåmärke, och fick lite kramper efteråt. 

Här är en bild på min lilla krabat.

• KaffeOchHybris
    basio skrev 2016-12-28 19:00:09 följande:
    Hur tidigt tog du blodprovet eftersom det var för tidigt? Jag har fått ett datum då jag får gå och ta blodprovet. Fick ta det först i v10+1.
    Jag tog det den 7/12. Idag (28/12) är jag v13+4 enligt senaste dateringen, så jag borde ha varit v10+4 då? 
  • KaffeOchHybris

Uppdaterar med mitt nya BF.

1 Juli KaffeOchHybris, Linköping 

2 Juli - Haiduchi, Skåne 

3 Juli - Newbie84, Stockholm 

3 Juli - Madelia, Västmanland

4 Juli - Sosozo, Stockholm 

4 Juli - Acinnaleh, Närke 

7 Juli - Gröna Druvan, Halland 

7 Juli - FrökenMp, Hälsingland 

12 Juli - Noccis, Stockholm 

12 Juli - Gameofthrones, Valdemarsvik 

12 Juli - Beebii, Uppsala 

15 Juli - Treansresa, Gällivare 

18 Juli - Narie24, Stockholm 

18 Juli - Vårivfresa, Västernorrland 

18 Juli - Meowt, Malmö 

18 Juli - Rockstrongo, Gävle 

18 Juli - Saandriiis, 

19 Juli - Kajsakavat82, Skåne 

19 Juli - NinaS88, Linköping 

19 Juli - Mamma1986, Skåne

19 Juli - TroOchTvivel, Stockholm

20 Juli - Emelie1994, Värmland 

20 Juli - Wooden, Södermanland 

21 Juli - Lisaemma, Stockholm 

21 Juli - Starseed, 

22 Juli - Lindseey, Skåne 

22 Juli - Delilah2001, Göteborg 

22 Juli - Babydreams, Gävle 

23 Juli - Malimari, Göteborg 

23 juli - Soffiiee, Halmstad 

25 Juli - Leeandra, Gotland 

26 Juli - Joline84 , Södermanland 

27 Juli - Leken, Västerås 

27 Juli - vet hur det känns, Västerås 

27 Juli - Marretiin, Västernorrland 

27 Juli - Lady K, Värmland

28 Juli - sobrio88, Värmland 

28 Juli - LillaJag06, Kalmar 

29 Juli - Elliot0300, Malmö 

29 Juli - SandraErica, Nacka, Stockholm 

29 Juli - Summerchild, Västerås 

29 Juli - Sofia12310, Jönköping

30 Juli - Basio, Skåne 

30 Juli - Florpan10, Södermanland

• KaffeOchHybris
    acinnaleh skrev 2017-01-01 15:40:40 följande:

Nu har vi tvättat och sorterat alla kläder upp till storlek 80;) Gud så små kläder, 8-åringen har svårt att tro att han har haft de där kläderna i 50-56.

Vi passade även på att beställa vagn igår (crescent comfort duo i new grey) och att teckna en gravidförsäkring. Kanske tidigt att köpa vagn redan men det var ju rea ;)

Har du något emot att berätta lite om dina resonemang för att teckna gravidförsäkring? Har du haft det även för tidigare barn? (om någon annan som gjort det vill svara är det förstås också OK).

Jag väntar vårt första och jag har aldrig reflekterat tidigare kring gravidförsäkring, är lite förvirrad över vad den täcker i.om. att vi har gratis sjukvård. Planerar ett par resor innan födseln, då kanske det är bra att ha?
  • KaffeOchHybris
    babydreams skrev 2017-01-11 12:07:20 följande:

Varför vill ni dölja för omvärlden att ni är gravida? :)
    Bara en fråga!

Jag har inget behov att gå ut på FB om det. Jag postar sällan där ändå, och när jag gör det så är det oftast inget djupt eller personligt så det skulle kännas fel för mig att lägga ut något där. Men jag har en komplicerad relation med sociala medier, jag vill inte vara en människa som bryr sig om hur många nästintill-främlingar som klickar "like" eller kommenterar på en status, särskilt inte på innehåll som betyder mycket för mig... men det är svårt att inte fundera, och jämföra sig, så därför begränsar jag vad jag postar ö.h.t.

De som jag vill ska få veta kommer jag berätta för personligen, så varför annonsera ut det på sociala medier lixom? Men jag har absolut inget emot att andra människor gör så med sina graviditer om det känns bra för dem. Alla har olika relationer till sociala medier. Min pojkvän får göra som han vill.
  • KaffeOchHybris
    Newbie84 skrev 2017-01-12 08:41:08 följande:

Känner också av ligamenten nu samt att jag det börjar klia ovanför höfterna. Fick inga hudbristningar sist men känns som att jag kanske får nu ????Köpte bio-oil för att smörja med hoppas det lindrar lite. Känns som att kroppen suger åt sig all näring nu när jag har börjat kunna äta och magen börjar växa, är i v 16 nu och undrar om jag snart behöver ha gravidbyxor.

Gravidbyxor är ju jättebekväma. Jag har börjat använda ett par nu i vecka 16 fast jag bara gått upp ett kilo. Hittade en hel del på Zalando som ser ut som vanliga jeans, förutsatt att man har en normallång tröja på sig. Både snyggt och bekvämt.
Svar på tråden BF Juli 2017 ny