Inlägg från: Sosozo |Visa alla inlägg
  • Sosozo

BF Juli 2017 ny

basio skrev 2016-12-22 15:27:44 följande:

Åh, vad härligt för er som gjort kub! Skönt att allt såg bra ut!

Någon mer som redan dras med besvärlig foglossning? Känner mig rätt knäckt över att redan ha så pass ont som jag har. Jag är bara i V8+3. Med dottern kunde jag knappt röra mig alls mot slutet.

Urs men fy vad jobbigt! Finns det något man kan göra för att motverka/ underlätta?
  • Sosozo
    Starseed skrev 2016-12-23 07:48:14 följande:

Hejsan allihopa!

Vad glad jag är att så många är här och delar med sig av sina erfarenheter. Och att flera har samma BF som jag.. 21 Juli, Stockholm btw.

Jag har varit gravid tidigare, flera gånger men aldrig behållit. Den här graviditeten är skitjobbig för mej just nu. Jag vet inte varför men jag har fått riktigt med ångest sista veckorna. Är i vecka 9+6. Jag har en terapeut som jag går hos och ett starkt nätverk av kvinnor omkring mej som jag kan prata med. Ändå fylls jag av så konstiga känslor. Jäkla hormoner.. Jag vet inte vad som är vad och jag har fått en sån avsmak för min partner och hans två barn känns bara jobbiga fast de är superglada över att få ett syskon och verkligen älskar mej. Jag har fått nån slags panik och mår illa ofta och äter så gott det går, kräks varannan dag ungefär och blir yr och har förstoppning. Vi pratade igår och jag bara grät och berättade om min rädsla att bli en lika frånvarande mamma som min pappa var.. och känslan av att vara rädd för att bli låst vid diskbänken typ, och tvätta och göra frukost och middag varje dag i resten av mitt liv till nån, som skriker mamma 100 gånger om dan. Jag har verkligen det tufft just nu. Hoppas paniken går över och att jag börjar tycka om min omgivning igen. Jag har liksom blivit en motsats till mitt vanliga mej..som var glad och positiv, kåt som fan och kärleksfull. Nu är jag bara sur och ledsen, såå avtänd på allt och otrevlig. Jaa.. Tack för att den här tråden finns.

Hej! Jag bor också i Sthlm, jag väntar tredje barnet. En sladdis.

Jag tror att det viktigaste är att du tar det lugnt och tillåter dig själv att ha dina känslor. Det är en stor grej med barn.visst är det hormoner och allt det men ärligt talat så kommer väl inte dina tankar från ingenstans. Jag känner igen mig lite i det du skriver jag tyckte första barnet var svårt. Ingen i min omgivning/ kompilatets hade barn. Jag kände stora krav på mig själv att vara det ena och det andra fast jag var gravid. Vad det än är som gör att man känner sig orolig så ska man ta det på allvar. Jättebra att du träffar någon redan nu och pratar om det. Att bli deprimerad under eller efter graviditeten är vanligare än man tror och det kan hända vem som helst.
  • Sosozo
    Starseed skrev 2016-12-23 07:48:14 följande:

Hejsan allihopa!

Vad glad jag är att så många är här och delar med sig av sina erfarenheter. Och att flera har samma BF som jag.. 21 Juli, Stockholm btw.

Jag har varit gravid tidigare, flera gånger men aldrig behållit. Den här graviditeten är skitjobbig för mej just nu. Jag vet inte varför men jag har fått riktigt med ångest sista veckorna. Är i vecka 9+6. Jag har en terapeut som jag går hos och ett starkt nätverk av kvinnor omkring mej som jag kan prata med. Ändå fylls jag av så konstiga känslor. Jäkla hormoner.. Jag vet inte vad som är vad och jag har fått en sån avsmak för min partner och hans två barn känns bara jobbiga fast de är superglada över att få ett syskon och verkligen älskar mej. Jag har fått nån slags panik och mår illa ofta och äter så gott det går, kräks varannan dag ungefär och blir yr och har förstoppning. Vi pratade igår och jag bara grät och berättade om min rädsla att bli en lika frånvarande mamma som min pappa var.. och känslan av att vara rädd för att bli låst vid diskbänken typ, och tvätta och göra frukost och middag varje dag i resten av mitt liv till nån, som skriker mamma 100 gånger om dan. Jag har verkligen det tufft just nu. Hoppas paniken går över och att jag börjar tycka om min omgivning igen. Jag har liksom blivit en motsats till mitt vanliga mej..som var glad och positiv, kåt som fan och kärleksfull. Nu är jag bara sur och ledsen, såå avtänd på allt och otrevlig. Jaa.. Tack för att den här tråden finns.

Hej! Jag bor också i Sthlm, jag väntar tredje barnet. En sladdis.

Jag tror att det viktigaste är att du tar det lugnt och tillåter dig själv att ha dina känslor. Det är en stor grej med barn.visst är det hormoner och allt det men ärligt talat så kommer väl inte dina tankar från ingenstans. Jag känner igen mig lite i det du skriver jag tyckte första barnet var svårt. Ingen i min omgivning/ kompilatets hade barn. Jag kände stora krav på mig själv att vara det ena och det andra fast jag var gravid. Vad det än är som gör att man känner sig orolig så ska man ta det på allvar. Jättebra att du träffar någon redan nu och pratar om det. Att bli deprimerad under eller efter graviditeten är vanligare än man tror och det kan hända vem som helst.
  • Sosozo

Oj, vad konstigt blev två inlägg!

Hur har ni det idag, tjejer? Mycket med fix inför julen eller tar ni det lugnt?

• Sosozo

V 13+0 idag! Fortfarande helt varm inombords sedan UL igår. Berättade för de stora barnen och de blev så himla glada! 7-åringen smög in till oss imorse när han vaknade. Stack in handen under mitt täcke, lade handen på min mage, tindrade med ögonen och frågade "hur mår bebisen, mamma?". Jag fällde nästan en tår :)

• Sosozo
    Summerchild skrev 2016-12-23 17:12:50 följande:

Underbart sosozo ...hoppas du får en härlig julafton ...vad fin bebbe den värmer oss andra moderhjärtan

Leeandra skrev 2016-12-23 17:37:14 följande:

Ha, ha, vilken gullig unge du har. Jättesöt liten bebis, .

Taaack båda två, känns jätteskönt!
  • Sosozo
    Delilah2001 skrev 2016-12-23 18:50:40 följande:

Åh vad mysigt!

Längtar så mycket efter mitt nästa ultraljud!

Ja, det är verkligen jättespännande! Varje gång. Nervöst, jättekul och känslosamt.
    GrönaDruvan skrev 2016-12-23 19:46:38 följande:

Herregud vilka söta bebisar! De ser ju redan ut som små bebisar på era bilder. Det är ju galet egentligen, de är ju bara typ 5 cm...

Nu ikväll berättade vi för barnen.

De satt rygg mot rygg och öppnade paketen med pyjamasarna. Sen när de förstod så blev de så glada och har pratat om bebisarna hela tiden. Känns så konstigt att de ska bli storebröder snart...

Tycker mitt illamående blivit lite värre igen. Jag har svårare att äta igen. Åh, vad jag bara vill äta!! Går in i vecka 13 imon och vill verkligen att det släpper snart!! Sjukt att man stått ut!!

Vad fint med barnen! <3

Jag mår ta mig tusan också sämre. Trodde verkligen att det skulle släppa men har varit däckad ända från morgon till em av illamående idag. Vart är de för spökveckorna?..
  • Sosozo

Jag är också jättehormonig! Ser att många skriver om detta. Men alltså, för mig blir allt gråt! Blir förbannad - gråter. Känner mig lycklig - gråter. Hör en sorglig eller vacker låt - gråter. Osv. Suck.

• Sosozo
    Beebii skrev 2016-12-24 00:05:21 följande:

Imorgon kommer vi berätta!

Barnen får varsin babybody i strumpan. Övrig släkt och vänner får ett julkort med det tidiga vul vi gjorde i v.8+2, ska ju göra nästa kub ul på tisdag men ville berätta nu. Hoppas allt är bra bara!

Ska bli skönt att äntligen få berätta varför man är så trött, äter dåligt, inte ens tål doften av kött och har dåligt tålamod...

Barnen kommer troligen blir superglada då dom önskat syskon länge! Ska bli spännande att se folks reaktioner.

Ja det känns faktiskt mycket bättre med alla gravidkrämpor nu när barnen vet. Man behöver inte smussla och ha dåligt samvete.

Vi satte våra i soffa och sa att de skulle få höra en överraskning. frågade vad de tyckte om min mage, om den blivit större? Det tyckte de, när dectittade efter ordentligt. När det gick upp för dem varför och jag och mannen grattade dem till att de ska bli storebröder blev de superglada. Vi filmade allt också, riggade en mobil i bakgrunden, det var kul att kolla på sen!
Svar på tråden BF Juli 2017 ny