Inlägg från: Treansresa |Visa alla inlägg
  • Treansresa

BF Juli 2017 ny

Vad kul o läsa hur ni ska /har berättat. Nu är det inte länge kvar innan vi ska berätta. Tänkte försöka vänta tills Rul då det är ganska enkelt fortfarande att dölja med pösiga kläder.

Om 2 veckor har vi äntligen inskrivning. Den vart sen då vi inte kunde förra veckan och Våran bm har jullov veckan som kommer. Längtar efter att få min Rul tid.

• Treansresa
    GrönaDruvan skrev 2016-12-24 21:06:09 följande:

Spännande att höra era berättar historier sen!!

Har ni funderat nå mer hur ni ska lösa kuben? Går det att åka till ett annat län eller får ni vänta?
  • Treansresa
    GrönaDruvan skrev 2016-12-25 11:18:14 följande:

Skickade in en egenremiss till östra, så får se hur det blir. Kanske får jag en tid när jag går den vägen.

Annars struntar vi i det. Finns inte tid nu att vela runt.

Då hoppar jag att dom hör av sig snart då ni vill göra,det :)
  • Treansresa
    basio skrev 2016-12-25 12:30:18 följande:

Oj, det var ju inte särskilt smidigt att säga så! Jag gissar på att vi lär få en hel del kommentarer då det blir barn nr 5 i familjen (jag har tre biobarn och mannen har en fosterson). Men såna kommentarer hoppas jag att vi slipper ...

Jag gissar också på att det kommer bli kommentarer här. Blir 6 barn varannan vecka. Därför jag drar mig lite för att berätta. För just nu orkar jag inte med allt tjat. Vi hade som sagt bestämt oss för inga gemensamma, men ångrade oss i höstas.
  • Treansresa
    Sosozo skrev 2016-12-25 12:52:41 följande:

Vad tråkigt att du ska behöva känna så! Det är eg inte alls ok! Strunt samma vad ni sagt eller bestämt tidigare i livet. Försök tänk ut några ordentliga, tunga motkommentarer i förväg som du kan slänga tillbaka om någon börjar säga knäppa saker. Typ "vi måste få följs vårt hjärta i det här och jag skulle uppskatta om du respekterade det och var inte otrevlig, tack!" Eller "vad tråkigt att det där är din första reaktion. Verkligen trist att du inte kan glädjas för vår skull, jag hade förväntat mig mer av dig".

Jo jag får försöka tänka ut något bra. Var riktigt bra saker du skrev:) Hade jag fått bestämma hade vi inte berättat något förens bebisen är ute. Jag tycker inte de är så konstigt att man ångrat sig. När vi träffades hade vi 5 barn på åldern 1,1,3,3,5 år så är inte så konstigt att vi känt att vi haft fullt upp och trängde undan önskan om en gemensam. Nu när sista började skolan förra hösten började vi tveka, Och när jag sa upp mig från jobbet nu i höstas kände vi att ska de bli en gemensam så är de nu då man inte blir yngre.
  • Treansresa
    Delilah2001 skrev 2016-12-25 14:11:43 följande:

Jag drar mig verkligen för att berätta för mina föräldrar, särskilt mamma. Hon kommer inte uppskatta det alls, tyvärr.

Sambons föräldrar och släkt har redan kommit med antydningar ett bra tag, men så har han inga barn heller, och de kanske tänker att det inte blir några, då jag är äldre än sambon och redan har två. Men de skulle bli glada, det är jag säker på!

Jag kommer inte berätta förrän efter rul, i alla fall inte för min familj och mina barn. Vill sambon att vi ska berätta tidigare för hans familj så är det helt ok.

Visst är det tråkigt. Det är jättestort för en själv och sedan blir det inga glada miner:(
  • Treansresa
    Sosozo skrev 2016-12-25 13:23:52 följande:

Inte ett dugg konstigt att ni blivit sugna nu! Och tänk på att ni inte är skyldig någon enda människa någon förklaring. Ni har era anledningar till era val och det är inget som andra ska lägga sig i. Det minsta man kan begära av omgivningen är att de blir glada för er skull om barnet är er önskan. Det är direkt opassande av andra att missta det för en allmän debatt där de får lägga dig i och skapa diskussion. Håll dem kort. Ni har all rätt att glädjas och njuta av det här barnet!

Tack för dina fina ord<3

Förhoppningsvis har jag helt fel och det blir bättre miner mot mig än väntar:)
  • Treansresa
    marretiin skrev 2016-12-26 09:50:06 följande:

Hej.

Jag gruvar mig oxå så fruktansvärt mkt för att berätta för min familj. Killens familj vet o dom är så glada.

Däremot vet jag att min familj kommer tycka att d är på tok för tidigt. Ja visst är d tidigt då vi blev gravida inte långt efter vi blev ilag men jag skulle önska att alla skulle förstå att d är vårat val o att vi vet vad vi gör.

Skulle vara kul att få se fram emot allt som väntar o inte behöva ha ont i magen. Till saken hör oxå att jag precis har fått ensam vårdnad om min son efter ett år som minst sagt kan beskrivas som ett helvete. Dom tycker jag ska fokusera bara på honom nu hela tiden o skulle helst se att jag var singel o gärna det livet ut.

Suck!

Vad jobbigt att du också gruvar dig. Trodde inte vi skulle vara så många. Hur länge man känt varandra är ju inte de viktigaste. Jag har precis som du avslutat en tvist om barnen. Dock enklare än din men kan tänka mig vad du gått igenom.

Vi har nu bestämt att vi kommer berätta för barnen bara. Sedan får ryktena gå så slipper man berätta Face tog Face.
  • Treansresa

Jag vet att jag är jätte tidigt ute, skyller på för mycket fritid. Men är de någon som har börjat fundera på vagnar? Liten, stor, småhjul,stora hjul och märken och sådant?

• Treansresa
    Sosozo skrev 2016-12-26 17:38:03 följande:

Hehe, jag satt också och kollade på det igår jag vill ha en så liten och smidig som möjligt. Som man kan fästa babyskyddet direkt på och som tar lite plats i skuffen på bilen. Och du?

Skönt att jag inte är ensam! Vi har inte så många alternativ då vi bor som vi gör. Och gubben vill bara ha emmaljunga. Så hemma kommer de bli en stor fyrhjuling med luftdäck. Troligen en edge med classic chassit.

Men jag vet att jag inte kommer idas lyfta den i och ur bilen då den är så klumpig så vill ha en mindre shoppingvagn i bilen. Gärna som du säger att man kan fästa babyskyddet för korta pauser. Funderar på att leta en sådan begagnad av någon liten sort. Måste dock endå funka o snö då vi har det från oktober till början på maj
Svar på tråden BF Juli 2017 ny