• Treansresa

BF Juli 2017 ny

Här samlas vi som har bf juli 2017!

Varmt välkommen

• Svar på tråden BF Juli 2017 ny
  • Summerchild

Mardrömsstart efter att vi berättat för alla ...

Mardrömmen började kl 3 på natten ....ja min kille å jag hade myst lite och var tyvärr borta 20 mil hemifrån. Och jag störtblödde när jag närmade mig toalett...blödde ner matta och rann längs mina ben.

Vi åkte akut till falun lasarett och stört blödningen slutade som en på/av knapp. Bebisen mådde bra och blödningen kom från en artär i slidan.

Jag har nu ont i magen som ett blåmärke . Skör. Men är annars lättat att bebis är kvar i magen och att det bara var sex som orsakade blodet.

Det var min läskiga fortsättning.

• sobrio88
    Summerchild skrev 2016-12-26 16:50:27 följande:

Mardrömmen började kl 3 på natten ....ja min kille å jag hade myst lite och var tyvärr borta 20 mil hemifrån. Och jag störtblödde när jag närmade mig toalett...blödde ner matta och rann längs mina ben.

Vi åkte akut till falun lasarett och stört blödningen slutade som en på/av knapp. Bebisen mådde bra och blödningen kom från en artär i slidan.

Jag har nu ont i magen som ett blåmärke . Skör. Men är annars lättat att bebis är kvar i magen och att det bara var sex som orsakade blodet.

Men fy va läskigt! Va bra att det inte var nåt tokigt med bebisen iaf..
  • Treansresa
    marretiin skrev 2016-12-26 09:50:06 följande:

Hej.

Jag gruvar mig oxå så fruktansvärt mkt för att berätta för min familj. Killens familj vet o dom är så glada.

Däremot vet jag att min familj kommer tycka att d är på tok för tidigt. Ja visst är d tidigt då vi blev gravida inte långt efter vi blev ilag men jag skulle önska att alla skulle förstå att d är vårat val o att vi vet vad vi gör.

Skulle vara kul att få se fram emot allt som väntar o inte behöva ha ont i magen. Till saken hör oxå att jag precis har fått ensam vårdnad om min son efter ett år som minst sagt kan beskrivas som ett helvete. Dom tycker jag ska fokusera bara på honom nu hela tiden o skulle helst se att jag var singel o gärna det livet ut.

Suck!

Vad jobbigt att du också gruvar dig. Trodde inte vi skulle vara så många. Hur länge man känt varandra är ju inte de viktigaste. Jag har precis som du avslutat en tvist om barnen. Dock enklare än din men kan tänka mig vad du gått igenom.

Vi har nu bestämt att vi kommer berätta för barnen bara. Sedan får ryktena gå så slipper man berätta Face tog Face.
  • Treansresa

Jag vet att jag är jätte tidigt ute, skyller på för mycket fritid. Men är de någon som har börjat fundera på vagnar? Liten, stor, småhjul,stora hjul och märken och sådant?

• Leeandra

[quote=77250041][quote-nick]Summerchild skrev 2016-12-26 16:50:27 följande:[/quote-nick]Mardrömsstart efter att vi berättat för alla ...

Det var min läskiga fortsättning.[/Oj, vad otäckt! Skönt att allt var bra med bebisen iaf. Jag hade något liknande när jag väntade min dotter, vaknade mitt i natten av att hela sängen var täckt av blod, men det gick bra ändå.

• Sosozo
    Summerchild skrev 2016-12-26 16:50:27 följande:

Nej men fy vad otäckt! Tur att det gick bra!!
  • Sosozo
    Treansresa skrev 2016-12-26 17:16:49 följande:

Jag vet att jag är jätte tidigt ute, skyller på för mycket fritid. Men är de någon som har börjat fundera på vagnar? Liten, stor, småhjul,stora hjul och märken och sådant?

Hehe, jag satt också och kollade på det igår jag vill ha en så liten och smidig som möjligt. Som man kan fästa babyskyddet direkt på och som tar lite plats i skuffen på bilen. Och du?
  • Treansresa
    Sosozo skrev 2016-12-26 17:38:03 följande:

Hehe, jag satt också och kollade på det igår jag vill ha en så liten och smidig som möjligt. Som man kan fästa babyskyddet direkt på och som tar lite plats i skuffen på bilen. Och du?

Skönt att jag inte är ensam! Vi har inte så många alternativ då vi bor som vi gör. Och gubben vill bara ha emmaljunga. Så hemma kommer de bli en stor fyrhjuling med luftdäck. Troligen en edge med classic chassit.

Men jag vet att jag inte kommer idas lyfta den i och ur bilen då den är så klumpig så vill ha en mindre shoppingvagn i bilen. Gärna som du säger att man kan fästa babyskyddet för korta pauser. Funderar på att leta en sådan begagnad av någon liten sort. Måste dock endå funka o snö då vi har det från oktober till början på maj
  • basio
    Treansresa skrev 2016-12-26 17:16:49 följande:

Vi var faktiskt och tittade på vagn idag (det var inte syftet från början, men det blev så. ) och vi vill ha en smidig vagn, men som måste funka på grusvägar och dylikt. Just nu lutar det åt en Emmaljunga, men då med svängbara framhjul. Vi har en stor bil så det är inga problem med att få plats.
Svar på tråden BF Juli 2017 ny