Inlägg från: Sosozo |Visa alla inlägg
  • Sosozo
    Treansresa skrev 2016-12-20 20:52:42 följande:

Tycker så synd om våra barn just nu. Gubben är på kurs och kommer först imorgon så har varit själv med 4 st nu sedan i söndags. Jag märker att jag har noll tålamod! Jag bara fräser och har mig hela dagarna:( lite svårt att förklara varför då vi ej vill berätta. Nu ikväll tog stortjejerna disken och tvätten åt mig för dom tyckte ja skulle dricka te och äta choklad framför brasan. Då började ja storgråta istället haha. Hoppas detta humör släpper snart!

Men vad gulliga barn! Hur gamla är de?
  • Sosozo
    Wooden skrev 2016-12-21 11:25:42 följande:

Nu måste jag bara fråga om det här med vul igen! Jag ska ju på ul imorgon och enligt egna beräkningar går jag in i vecka 11 på fredag. Stor risk dock att detta inte riktigt stämmer. Tror ni bm över huvud taget kommer fråga hur långt gången jag är eller blir det vul automatiskt i och med att det är graviditetslängden jag är där för att fastställa. Är det någon här som kommit för att göra tidigt ul som fått göra på magen eftersom det misstänks att det är senare än v 9 eller när man nu slutar med vul. Vill givetvis hellre göra vanligt om jag skulle få välja...

Och är det så att man ska ha kissat innan om man gör vul, men vara kissnödig om man gör vanligt ul? 

Jag gjorde UL utanpå magen i v 8+2. Gick iofs inte att se något annat än en liten plupp med pickande hjärta, men det var allt jag ville se :) blev tillbakaflyttad en dag. Men en får väl ettbättre datum på rum sen.
  • Sosozo
    Newbie84 skrev 2016-12-21 17:04:26 följande:

Var på kub idag så skönt att ha den biten klar, denna gång sa de inga siffror, det gjorde de förra gången, men fick låg risk/sannolikhet i alla fall :) blev framflyttad så fick bf 29/6 men gick 11 dagar över med förra så antar att den ändå tittar ut i juli...

Vi resonerade som så att skulle något vara fel så är det abort, dels pga vårt barn vi har nu men också för att jag mår så dåligt.

Kul att det gick bra! Vad skönt! Jaha, fick ni inga siffror? Är det något nytt tro?
  • Sosozo
    KaffeOchHybris skrev 2016-12-21 18:25:26 följande:

Tror jag menar 13 +3 nu när jag tänker efter. Det här med graviditetsveckor är förvirrande. 

Isf är nog allt i sin ordning. Mellan v 11 och 13+6 har jag läst är det optimala.
  • Sosozo
    Newbie84 skrev 2016-12-21 19:37:29 följande:

Funderar också på om det är något nytt, en kompis till mig som gjorde förra året fick inte heller några siffror. Men är kanske för att inte stressa upp folk i onödan.

Ja, kanske. Ska på kub imorn då kan jag fråga, om så är fallet.
  • Sosozo
    acinnaleh skrev 2016-12-22 11:03:26 följande:

Vi fick gå på samtal innan vi bestämde oss om vi skulle göra kub eller inte. Det verkar vara standard här. Bm då nämnde också 1/200 som en gräns, kan tänka att det vore bra att inte få höra exakt (har läst att en del oroar sig vid typ 450) för infon känns sådär på många stället på nätet och bm sa att man inte skulle få mkt muntlig info på testet.

Jag hoppas verkligen vårt kub i eftermiddag går bra, hade helst bara velat göra ul-ET... Har tagit mkt tid (och varit dyrt) att bli grav igen eftersom man får betala själv när man behöver hjälp. Berättade för en överlycklig 8-åring igår kväll eftersom jag hade sökt sem och låtit honom va ledig från fritids idag, han får följa med till väntrummet vilket jag hoppas personalen är ok med.

Håller tummarna för er i em!
  • Sosozo

Alltså jag är så nervös inför kub i em! Vet inte riktigt varför. Känns som så mycket hänger på det här. Tänker berätta för mina söner ikväll om allt går bra. De vill så gärna ha ett litet syskon.

• Sosozo

Vad härligt att det gick bra acinnaleh!

Det gick bra för oss med! Vi fick siffrorna rakt av och inte så mkt mer info än det, bara att det ser bra ut. Bebisen sträckte på sig och drack fostervatten. Vi fick bilder och en liten film på mail. Den är troligtvis någon dag äldre än vi trodde sa bm. Får se på rul sen. Shit jag är så lättad och glad!

• Sosozo
    GrönaDruvan skrev 2016-12-22 15:44:27 följande:

Grattis till alla lyckade ultraljud! Det är så mysigt att titta!

Längtar så mycket efter mitt i början på januari. Blir iof 3e, men längtar ändå. Är alltid lite nervös innan också att de små liven inte lever längre...

Har ni gått upp mycket i vikt än tjejer?

Jag vägde ju 57 innan jag blev gravid nu och på inskrivningen vägde jag 55... Så har ju gått ner. Inte bra, men det kommer väl säkert.

När jag blev gravid med första sonen vägde jag bara 48 kg, så jag har ju lite mer hull nu iaf, och det är positivt.

Tack! Ja visst är man nervös. Eller jag med iaf. Går inte att komma ifrån. Så mysigt att se den lille iaf! Jag har firat idag med att gå och köpa två par gravidtights. Nu ska magen släppas fri! Några spökveckor har jag däremot inte märkt av. Mår fortfarande illa.

Jag har gått upp ett par kg. Vägde kanske 58,59 kg innan och nu har jag småäter allt jag har orkat i två månader här för att motverka illamåendet. Och inte satt min fot på gymmet. Så kan det va! Du behöver nog inte oroa dig allt över att du har gått ned. Bebisarna får vad de behöver och när du mår bättre och kan äta kommer säkert din kurva förändras.
Svar på tråden BF Juli 2017 ny