Inlägg från: Summerchild |Visa alla inlägg
  • Summerchild

BF Juli 2017 ny

LeyasMamma skrev 2017-07-02 20:53:33 följande:

Jo så är det ju garanterat :) men jag har inga sammandragningar alls när jag är lugn och vilar. Däremot när jag rör mig och håller igång så känner jag av det mer :)

Ja överansträngning kan leda till det. Vila ska hjälpa då. Det är att kroppen är beredd på att föda barn om ett hot skulle uppstå. Den gravida är mkt sårbar mot farligheter ....så är det för djur som fortfarande lever med dessa faror. Det gör ju inte vi men kroppen förstår ju inte det. :)
  • Summerchild

Någon som sätt en sådan fall lucka före ett övergångsställe nån gång? Ju fortare man kör ju öppnare är den och vette fan vad som kan hända med bilen men jag tvärbromsade. Blev rädd då det var 1a ggn och trodde att det var ett misstag mot mig. Körde tillbaka och likadan på andra sidan som öppnade sig lite denna gång pga lägre fart.... se bild :) ....Västerås detta nära kokpunkten.
  • Summerchild
    LeyasMamma skrev 2017-07-02 21:26:19 följande:

Ja det är nog gamla instinkter som sitter kvar i kroppen. Hade mer än gärna känt av lite mer tecken på att det skulle kunna vara på g men inte då :)

Bara jag är snygg när jag föder men seriöst jag har gått upp 25 kg nu :S ska du se en bild ...haha
  • Summerchild
    Haiduchi skrev 2017-07-02 22:00:48 följande:

Nej jag har ju redan passerat bf med en dag.

Alla verkar ju få innan bf men icke jag.

Så ställer in mig på igångsättning om ca 2 veckor när man räknas som överburen. Haha.

Får minst 2-3 samtal, sms om dagen sen ett par dag tillbaka där de undrar om bebis kommit.

När är du beräknad till annars ?

29/7 ...

Fast asen satte 2/8 men vet att det går inte få grav test positivt 3 dgr efter befruktning lol samma hände 1a barnet....hjälper inte säga något
  • Summerchild
    Vet hur det känns skrev 2017-07-02 22:24:59 följande:

Wow vilken fin mage! Här är min mage i v 37 gått upp 14 kilo

Men va? Har du fött? Haha var e bebisen ? Till mig frågar dom tvillingar. Jag är avis på dom som är så lätta .... :)
  • Summerchild
    LeyasMamma skrev 2017-07-02 22:01:52 följande:

Då ska du se mig :D vågar inte ens bjuda på en bild! Men din mage ser väldigt låg ut så kanske är dax snart :) gissar på att du inte är så stor som ogravid så du ska se att du snart är ditt rätta jag igen :)

Låg för att ungen är tung redan nu.... tänk att det ska bli 5kg den där Elvin :) magen håller inte :p
  • Summerchild
    Vet hur det känns skrev 2017-07-02 22:34:35 följande:

Jag har gjort en bukplastik med insydda bukmuskler.. därför kan bebis inte växa ut.. bebis växer in mot ryggen.. har gjort tul och bebis är 8% större än snittet. Har sf mått 35 i v 35+3 så ligger lite högre än mitten på kurvan.

Hahah nee min mage är mini!! Min mamma trodde dom hade räknat fel på UL 1 eller 2 månader sist hon såg mig för magen var så liten.

Men hur känns det att bära barnet? Lättare lr?
  • Summerchild
    Vet hur det känns skrev 2017-07-02 23:04:31 följande:

Hade gärna haft en rund fin mage.. tycker det ser så vackert ut.. men men huvudsaken att bebis växer och mår bra. Sen har jag väll tur med för hade min mage vuxit utåt så skulle den spricka totalt!! Har redan fått lite bristningar runt naveln och nedanför :/ hade varit värre med större mage

Jo men det har jag oxå ....bristningar...från 1a barnet... men huden verkar elastisk och blir rätt fin efter några år utan graviditet....vet inte om jag kan återhämta mig lika bra varje gång dock men har inte hängande mage efter dom andra 3 (skryyyt) .... får se om man har tur igen... jag ogillar mer mina lår.... men skitsamma jag är inte 25 längre.... jag har en tjock Karl som går igenom samma sak.... vi gör allt tillsammans.... blir vi smala är det tillsammans :)
  • Summerchild
    LeyasMamma skrev 2017-07-02 23:13:30 följande:

Hade du varit på tillväxtul? Eller är de pga diabetesen?

Påt torsdag dags för tul....och diabetes ja
Svar på tråden BF Juli 2017 ny