Inlägg från: narie24 |Visa alla inlägg
  • narie24

BF Juli 2017 ny

Suck nu vill jag inte att det ska dra igång. Vaknade en gång i halvtimmen i natt. Antingen gjorde det ont på höger sida, eller så värkte höften, hade också magknip och så sparkade lillan för fullt. Dessutom har jag varit täppt i en vecka och i natt började mitt ena öra värka. Gjort ont hela dagen. Håller tummarna att det inte blir värre! Känns liksom inte läge att vara sänkt av öroninflammation el liknande nu.

Testar nu vitlök och ska ta nässprej och alvedon till natten. Hoppas på mer sömn i natt.

Sorry för gnäll ;).

• narie24
    Bimbim79 skrev 2017-07-06 13:28:31 följande:

Mödra skickade mig till förlossningen, ringer dit, de är tokstressade när de svarar efter 20 minuter :/ känns sådär kul å åka in nu om jag inte måste. Men kontroll å eventuell sovdos, men avvaktar nog en stund, o tar en dusch. Känns inte riktigt som de har tid med mig om jag kommer in omgående ändå!

Usch vad jobbigt att märka av deras stress, vilken förlossning ringde du? Blää kommer bli påverkad av personalens stress känner jag.

Jag tror dock att du behöver en kontroll, kanske är du öppen en massa?
  • narie24
    Bimbim79 skrev 2017-07-06 14:46:24 följande:

Finns ju bara en här tyvärr. Men avvaktar, försöker vila, se om det ökar eller ger sig. Ska ta en dusch osv så kör vi in sen! Skiftbyte vid 16 ;) å sålänge jag känner de e hanterbart hemma, lillen rör sig som han ska mm så kan jag ju lika gärna vänta hemma en stund så de som ligger där inne å faktiskt behöver sina bm får det :)

Stort lycka till!
  • narie24
    Any80 skrev 2017-07-06 16:11:25 följande:

Hur mår ni? Jag är hela tiden trött vill bara sova, gråta, har ångest att jag inte orkar göra något, orkar inte ens laga mat .. varför är det så? Någon som vet ? Jag är i v 38+2 , haft mensvärk inatt nästan hela tiden, blää :(

Jag är också sjukt trött zzzz. Sover så dåligt på natten. Lyckas få ca en timme sömn på dagen. Släpar mig med familjen på en utflykt per dag men är helt matt och orkeslös. Har också gråtit för att jag känner mig så klen. 38+5 så vi är ju i samma fas. Undrar hur fasiken man ska orka en förlossning när man är så matt?!

Har ju dessutom ont i örat och är helt täppt.
  • narie24
    Haiduchi skrev 2017-07-06 22:39:47 följande:

Hoppas du får sova ordentligt nu så du kan orka med.

Vilken vecka är du i nu?

Vågar knappt tro att det är igång nu men känt lite förvärkar/ värkar till och från sen 16, sitter och klockar nu då jag tycker de känns mer nu. Men med min tur lär de väl avta ändå. Vilar på soffan.

Nu är det säkert igång! Håller tummarna för dig!!

Hur tätt kommer dom?
  • narie24

Idag har jag varit på det jag hoppas är mitt sista besök hos bm. Har ett besök på bf+3 och med min otur så blir det säkert av.....

Hade socker (1) i urinen men bra blodsocker. Bra blodtryck och den här gången var hjärtljuden bra hos bebben. Gått upp totalt 6 kg under graviditeten, mina bebbar suger ut all min energi.

Bm försökte leta rätt på tid för tillväxtultraljud då hon tyckte att bebisen kändes stor i magen, och jag är som hon kallade "en liten mamma". Fick en tid på tisdag, även om man klart hoppas på att startat innan dess. Vill inte gå över och riskera en gigantisk bebbe!

• narie24
    Haiduchi skrev 2017-07-07 16:17:26 följande:

Nu jäklar!

Var hos bm, fick hinnsvepning vid ca 13.20 typ.

Tappen var oförändrad men hon kunde få in två fingrar jämfört med ett finger i onsdags. Så minsann har värkarna gjort något!

Hon svepde rejält, kändes mycket mer än i onsdags!

Sa att vi fick ta oss en färdknäpp sen ikväll.

Kommer hem runt 14, dottern hade somnat i bilen, så vi skyndar oss in til sängen, haha! Märker då att slemproppen gått!!!! Hann dock knte fullborda då vi här dottern gå från bilen. Hahaha

Och har nu sen ca 14.30 värkar! De känns som igår och kommer mer tätt än igår!!!!!

Hoppas hoppas verkligen det är på riktig nu!!!

Chillar i soffan med min febriga dotter!

Hoppas det är på riktigt och skönt isf att man hinner inför kvällen få iväg henne till barnvakt och sova där! Eventuellt kvällen efter med att hon sover där.

Vågar inte klocka än dock för varje gång jag börjat med det så har värkarna slutat. Inte gjort något röra på sig test dock. Men pallar inte röra mig ur soffan :)

Åh vad spännande! Det gjorde susen alltså :). Håller tummarna. Adreliner igång?
  • narie24
    Delilah2001 skrev 2017-07-07 23:30:43 följande:

Tack för alla grattis! :)

Allt gick bra, var planerat snitt.

Vi stannar på sjukhuset i 1-2 dagar till.

Känns så overkligt att han äntligen är här!

Låter härligt :).
  • narie24

Ja, städa skulle ju vara bra att göra. Drar mig för att dra fram dammsugaren, men kan tänka mig att det dröjer innan man tar tag i sånt efter bebben fötts. Mannen putsade fönster häromdagen.

Tror att vi prickat av punkterna på "fixa-listan". Nu är det ju svårt att inte gå och vänta. Orkar ju inte göra så mkt heller så tiden går rätt långsamt. Men man ska väl njuta av att kunna dega i soffan medan ungarna roar sig själva? Den tiden är snart förbi. Kommer bli en sån omställning för oss att ha en liten att hela tiden fokusera på igen. Många år fram över....

• narie24
    Treansresa skrev 2017-07-08 19:17:20 följande:

Nu är det 6 dagar sedan Lilleman kom till världen! Vi har varit hemma sedan i måndags med blodprov dagligen pga början till gulsot. Nu ikväll klev han över gränsen på 350 för att sola så han är på sin första solsemester nu:)

Är helt förundrad över hur vaken och pigg han är! Han är också riktigt stark och barnläkaren sa att vi får ha koll på honom så han inte vänder sig på skötbordet eller i sängen redan. Rygg vägrar han sova på utan lägger sig på sidan själv. Så det är tur att vi har babynest

Namnlös är han fortfarande, vi kan inte komma på vad han passar i att heta.

Jättesöt! Tänk att han ler redan :) och så pigg!
Svar på tråden BF Juli 2017 ny