BF Juli 2017 ny
Åt du ngn mäktigt igår till middag? Kan mkt väl vara magkatarr, men samtidigt cirkulerar konstiga magbaciller i min omgivning just nu.
Åt du ngn mäktigt igår till middag? Kan mkt väl vara magkatarr, men samtidigt cirkulerar konstiga magbaciller i min omgivning just nu.
Så jobbigt! Fick nyligen så ont i magen, som magkatarr. Svimmade nästan efter jag ätit. Hade omeprazol hemma som tur var. Det försvann på ett par timmar. Mycket skumt som händer i magen nu!
Låter som det jag hade i söndags natt.
Vaknade och hade grymt ont. Fick ligga i nån slags fosterställning tills det värsta gick över. Väldigt obehagligt.
Jag tar det bara vid behov. När jag känner av det i övre magen.
NI som haft dåliga järnvärden och börjat med järntabletter - hur lång tidctycker ni att det gick innan ni kände någon förändring?
Får man äta det? Jag har magkatarr och vågar inte äta
Det tog tre veckor ungefär, min BM sa att man brukar få räkna med en månad. Jag hade 98 i hb och har ätit 100 g järn per dag och hade 7 veckor senare 112 i hb.
Förstår inte riktigt det här med förlossningsbrev... eller jag förstår syftet men hur formulerar man ett?
Skriver man liksom "hej, jag önskar Si och så" eller punktform eller hur gör man?
Okej, hoppas den möjligheten finns då. Har du redan fått ditt snitt bestämt? Jag har tid med läkaren 1 juni, så vet inte ens säkert att jag får ett snitt.
Här var det så att läkarbesöket gick ut på att jag fick berätta hur jag kände, och läkaren informerade om risker med snitt. Sen skickade hon remiss till sjukhuset, där andra läkare under konferens beslutar om att bevilja snitt eller ej.
Vet inte om det ser annorlunda ut i andra delar av landet, men så var det här i alla fall.