GrönaDruvan skrev 2017-03-13 07:25:02 följande:
Kan ju hoppas att det är så enkelt som att det är det, men kan inte riktigt få det till att det är ligamenten...
På natten när jag vänder mig om ibland och nästan börjar gråta av smärta, då är jag säker på att det är ligamenten, men på dagen när det gör sådär konstigt "ont" är jag osäker... känns nästan som lite mensvärks-aktigt på nåt sätt också.
Har nog aldrig haft så svårt att förklara en sak tror jag...haha
Men samtidigt vet jag ju att jag är extremt nojjig denna graviditet och känner efter på minsta lilla, så allt kanske känns värre än vad det är..?
Idag är det läkarbesök igen. Först blodprov för att se om mitt järnvärde gått upp efter 3 veckor med massa Järn tabletter och b-vitamin tabletter, sedan ultraljud för att se att allt är bra.
Nu kan ju jag omöjligt säga vad det är gör dig, men jag känner igen mig väldigt mkt. Jag trodde till en början att jag hade smärtsamma sammandragningar, kunde inte förklara smärtan på annat vis. Men fattade sen att det är det inte, för magen blir inte lika hård som vid sammandragningar. Jag har också något som liknar mensvärk rätt ofta. Och när jag går för fort (även mkt korta sträckor) så bränner och smärtar def, som ett "band" runt/ undertill i magen. Typ som att jag har ett skärp runt nedre delen av magen som jag dragit åt alldeles för hårt. Jag har identifierat att det hänger ihop mkt med om jag är kissnödig, även om jag bara är väldigt lite kissnödig och inte känner det. Jag går alltid på toa nu innan jag ska röra mig någonstans gör att undvika risken för smärta. Har ont när jag vänder mig i sängen osv med men tror det är ligamenten. Den här andra grejen hade jag inte under mina två tidigare graviditeter. Vete 17 varför det är så nu och varför det blivit så men jag finner mig liksom i det. Går inte att förklara av bm heller.