Inlägg från: Sosozo |Visa alla inlägg
  • Sosozo

BF Juli 2017 ny

Wooden skrev 2017-03-08 13:13:30 följande:

På fredag ska vi till Stockholm och kika i magen om det är en lillebror eller lillasyster! Jättespännande! Sen blir det restaurangbesök och hotellövernattning, bara mamman och pappan. Så himla lyxigt, haha. 

Att det typ kostar som en hel utlandsresa att bo på hotell, äta ute, shoppa lite, det får man bortse ifrån...

Ååh vad mysigt! Låter som en dröm! Njut!
  • Sosozo

Någon som är insatt i det här med vagnar? Jag vill ha en smidig, lättkörd vagn gärna med små, Svängbara framhjul (duo, alltså både ligg och sittdel) med rymlig varykorg. Har haft bugaboo cameleon tidigare, gillar vagnen men varukorgen är minimal, får inte plats med något om man går och handlar. Någon som har tips? it's a jungle out there!

• Sosozo
    Wooden skrev 2017-03-12 19:23:18 följande:

Tipsar om Britax Smile 2. Hade föregångaren till sonen och var jättenöjda! Riktigt rejäl och lättillgänglig varukorg, barnet sitter/ligger högre upp än de flesta andra vagnar vilket många uppskattar, den är lättkörd och smidig att fälla ihop. Har Bugaboo Donkey nu och tycker inte den är lika smidig att lasta in i bilen. Vi har hund som ska få plats också. Och då har vi inte ens börjat använda den som duo än... :/

Tack! Ska jag genast kolla upp!
  • Sosozo
    GrönaDruvan skrev 2017-03-13 07:25:02 följande:

Kan ju hoppas att det är så enkelt som att det är det, men kan inte riktigt få det till att det är ligamenten...

På natten när jag vänder mig om ibland och nästan börjar gråta av smärta, då är jag säker på att det är ligamenten, men på dagen när det gör sådär konstigt "ont" är jag osäker... känns nästan som lite mensvärks-aktigt på nåt sätt också.

Har nog aldrig haft så svårt att förklara en sak tror jag...haha

Men samtidigt vet jag ju att jag är extremt nojjig denna graviditet och känner efter på minsta lilla, så allt kanske känns värre än vad det är..?

Idag är det läkarbesök igen. Först blodprov för att se om mitt järnvärde gått upp efter 3 veckor med massa Järn tabletter och b-vitamin tabletter, sedan ultraljud för att se att allt är bra.

Nu kan ju jag omöjligt säga vad det är gör dig, men jag känner igen mig väldigt mkt. Jag trodde till en början att jag hade smärtsamma sammandragningar, kunde inte förklara smärtan på annat vis. Men fattade sen att det är det inte, för magen blir inte lika hård som vid sammandragningar. Jag har också något som liknar mensvärk rätt ofta. Och när jag går för fort (även mkt korta sträckor) så bränner och smärtar def, som ett "band" runt/ undertill i magen. Typ som att jag har ett skärp runt nedre delen av magen som jag dragit åt alldeles för hårt. Jag har identifierat att det hänger ihop mkt med om jag är kissnödig, även om jag bara är väldigt lite kissnödig och inte känner det. Jag går alltid på toa nu innan jag ska röra mig någonstans gör att undvika risken för smärta. Har ont när jag vänder mig i sängen osv med men tror det är ligamenten. Den här andra grejen hade jag inte under mina två tidigare graviditeter. Vete 17 varför det är så nu och varför det blivit så men jag finner mig liksom i det. Går inte att förklara av bm heller.
  • Sosozo
    Wooden skrev 2017-03-12 19:23:18 följande:

Tipsar om Britax Smile 2. Hade föregångaren till sonen och var jättenöjda! Riktigt rejäl och lättillgänglig varukorg, barnet sitter/ligger högre upp än de flesta andra vagnar vilket många uppskattar, den är lättkörd och smidig att fälla ihop. Har Bugaboo Donkey nu och tycker inte den är lika smidig att lasta in i bilen. Vi har hund som ska få plats också. Och då har vi inte ens börjat använda den som duo än... :/

narie24 skrev 2017-03-12 21:17:46 följande:

Jag har också varit sugen på Britax smile 2. Men har hört att den är lätt att välta t ex på tunnelbanan?

Minns när min bugga tippade för många år sedan, aah...

Har ni möjligen någon aning om varför det verkar finnas två typer av varukorgen? En som sträcker sig över hela underdelen och en över halva? Är det olika modeller?
  • Sosozo
    Vet hur det känns skrev 2017-03-13 12:51:15 följande:

Jag tipsar också om britax smile 2. Den är otroligt smidig och bra.. vet inte om tip risken som du skrev. Men troligtvis inte.. barnvagnen? har ju bäst i test enl många tester. Inte skulle dom ge den sådana betyg om den riskera att ramla.

Malimari skrev 2017-03-13 13:25:11 följande:

Dålig koll på varukorgen men kika in emmaljunga viking?

Ok, tack!
  • Sosozo

Idag var jag hos BM, v 24+2. Alla värden är ok så det känns skönt. Kul att lyssna på lilla hjärtat! Men verkar vara många som ska ha barn samtidigt som oss. Jag oc BM snackade planerat snitt, och BM sa att jag skulle förbereda mig på

Att det KAN bli i en annan kommun. Typ västetås eller Norrköping i mitt fall. För att det är så fullt överallt..

• Sosozo
    sobrio88 skrev 2017-03-14 20:24:09 följande:

Bor du typ i Eskilstuna då? I så fall är det ju inte så långt till Västerås. (Du behöver inte svara om du inte vill).

Jag har 45 min till den enda förlossningen i Värmland och jag frågade BM om det skulle vara fullt så är det Trollhättan som gäller och dit är 2.5 h. Men hon sa att det händer i princip aldrig att nån får åka dit och jag behövde som tur var inte oroa mig för det heller med min historik.

Jag bor i Stockholm. Men inte vet jag. Har aldrig ens varit i Norrköping så det lockar ju inte jättemycket direkt. Men men. Om det är planerat så hinner vi iaf fixa barnvakt. Får väl göra någon sorts romantisk weekend i Norrköping då, om det är det som bjuds!
  • Sosozo
    narie24 skrev 2017-03-14 20:09:08 följande:

Fy det låter inte kul. Kanske lite bättre när man har planerat snitt, då kan man ju i alla fall planera för det. Bävar för att sitta i telefon med värkar och inte få Plats någonstans :(

Vad skönt att allt såg bra ut!

Ja fy, drygt att det dka vara så fullt överallt. Just barnafödandet tänker man sig vore något för samhälllet att satsa på. Värdelöst att det ska vara så osäkert. Jag var väldigt orolig när jag skulle föda min andra. Vi fick först inte plats och fick vänta hemma rätt länge. Sen när vi väl kom in fanns inget rum, fick stå i något fika/ väntrum och stånka med värkar i en timme. Sen gick det bra allt som allt. Men är ju ingen härlig känsla där och då.
  • Sosozo
    Bimbim79 skrev 2017-03-13 22:56:52 följande:

Så känner jag med! Är dessutom till o från förstoppad vilket gör symtomen värre. Känns som jag inte får plats i min kropp, mensvärksliknande fast inte. Har jag dessutom tagit i gått mycket osv så gör det rejält ont. Hugger, bränner olika varje gång. Skrämmer slag på maken. Öm / trött i ländryggen. Måste få in i skallen att sakta ner tror jag. Jobbar fortfarande 100% men måste försöka vila ordentligt när jag är ledig.

Ja, visst är det en konstig känsla! Är väl bara att finna sig i det kanske och ta det lugnt som du säger. Kroppen säger ju tydligt ifrån. I mitt fall är just promenader det värsta.

Jobbar också 100% plus två ungar.
Svar på tråden BF Juli 2017 ny