Inlägg från: Delilah2001 |Visa alla inlägg
  • Delilah2001

BF Juli 2017 ny

Sosozo skrev 2017-06-09 13:13:33 följande:

Ang palmolja i ersättningen. Är det för miljöns skull som ni vill ha utan palmolja? Jag vet inte om jag är dåligt påläst, men vad jag jag har förstått så är det ofarligt (många livsmedel har bytt ut de tidigare populära transfetterna mot palmolja)?

Personligen så tänker jag inte så mycket på innehållet i ersättningen. Kan jag inte amma så gör det inget alls. Jag och familjen har en sund livsstil m mycket hemlagad mat och motion över lag så det får ju bebisen ta del av sen. Det här är bara några månader.

Cancerframkallande och kan skada njurar och testiklar

www.svd.se/livsmedelsverkets-rad-valj-bort-livsmedel-med-palmolja
  • Delilah2001
    GrönaDruvan skrev 2017-06-09 17:31:15 följande:

Åker in nu! Håll tummarna att allt är bra!

Bra att du åker in! Lycka till!
  • Delilah2001
    FrökenMp skrev 2017-06-13 10:45:52 följande:

Måste bara fråga nån som vet!

För en vecka sen var vi hos bm och han var inte rörlig eller fixerad utan ruckbar. Jag känner ibland att han byter sida med ryggen. Alltså oftast har han ryggen på höger sida och fötterna på vänster, men ibland vänder han sig och har ryggen på vänster sida och sparkar på höger. Kan dom göra så även fast dom är fixerade eller sitter dom helt fast då?

Antar att det jag vill veta är varför min bebis tar så lång tid på sig att fixera sig trots att jag är förstföderska. Får för mig att jag kommer gå över tiden bara för att han inte är fixerad ännu och jag går in i vecka 38 imorgon.

Vet faktiskt inte riktigt. Min är fixerad, men tycker ändå att han byter sida ibland, det känns så i alla fall.

Läste nyss att det inte har något samband med när/om barnet fixerar sig och när det föds. Vissa fixerar sig ju aldrig.

Mitt första barn fixerade sig, men mitt andra blev inte mer än ruckbar. Och trean fixerade sig i vecka 35.
  • Delilah2001
    narie24 skrev 2017-06-13 12:55:33 följande:

Vi har ett förslag på namn på lillan men får se hur det känns när hon kommer ut. Gjort misstaget och sagt vad vi tänkt och min mamma typ rynkade på näsan åt vårt förslag. Känns inget vidare kul att välja det namnet då. Men såklart väljer vi vad vi tycker är bäst, oavsett vad ngn tycker.

Igår blev jag så nojig när jag insåg att jag knappt känt den lilla röra sig där inne. Buffade på magen och fick bara vaga rörelser till svar. Tänkte att jag skulle åka in idag om läget var mina men idag har det varit som vanligt, full fart. Så skönt! Ngn mer som varit med om att bebben är lugnare vissa dagar?

Ja, min har varit väldigt lugn och stilla ett par gånger, senast igår. Var på vippen att åka in och kolla, men när jag satte mig i bilen blev det full rulle igen.
  • Delilah2001
    Vet hur det känns skrev 2017-06-14 14:04:26 följande:

Besök hos barnmorskan idag i v 33+2 det mesta såg bra ut. Dock hade mitt tsh värde sjunkit tsh 1,5 och t4 hade gått ner till 7!!! Super lågt så väntar på läkaren ska ringa imorgon. Blodtryck 135/85 så lite högt men endå okey

Barnmorskan ville inte känna hur bebisen ligger.. utan sa att det kommer hon inte känna efter fören nästa besök i v 36+3 fast jag frågade flera gånger om hon kunde känna. Känns som jag varit hos bm väldigt lite. V 23+3, v 28+1, v 33+2 (idag) nästa besök v 36+3 och sista besöket 38+4

Hur ofta besöker ni barnmorskan?

Var tredje vecka. Plus ibland extra för att ta blodprov bara.

Konstigt, min bm brukar alltid känna efter hur barnet ligger, i alla fall vid de tre senaste besöken har hon gjort det. Och då ska jag ändå snittas, så det är inte så viktigt att den ligger rätt.
  • Delilah2001

Är i vecka 36 nu, och har bara ett planerat besök kvar.

• Delilah2001
    acinnaleh skrev 2017-06-14 15:27:40 följande:

Nu blev jag så glad så jag bara var tvungen att berätta på en gång. Det kom ett återbud så nya smittades är 22 juni ;)

Vad skönt!! Det är ju nästa vecka ju!

Spännande!
  • Delilah2001

Tycker mig se sådana där panda kuddar överallt. Är det något att ha?

De ska vara bra ergonomisk och förebygga platt huvud och minimera kvävningsrisken.

Men samtidigt, hur vanligt är det att en bebis kvävs av sin kudde egentligen.

Står lite i valet och kvalet om man ska köpa en sådan eller en vanlig kudde?

• Delilah2001
    Any80 skrev 2017-06-15 12:33:47 följande:

Jag har köpt panda kudde , med dom andra två barn använde jag vanlig kudde, tänkte testa nu denna :)

Den verkar väldigt smidig att ha i vagnen och babynestet i och med att den är liten...

Var på Ikea igår och kollade på vanlig kudde till spjälsängen, det stod att den skulle användas från 12 månader! Hmm..
  • Delilah2001

Efter en snabb googling verkar det som att man inte ska ha kudde till bebisar (panda kudde är säkert ok dock)

Jag har haft kudde till båda mina, från början. Födda 2002 och 2010.

Svar på tråden BF Juli 2017 ny