Inlägg från: Delilah2001 |Visa alla inlägg
  • Delilah2001

BF Juli 2017 ny

Var hos bm igår, vecka 33!

Bebisen var inte alls fixerad som jag fått för mig, utan ruckbar.

Magmåttet lite över genomsnittet. Vikt sen inskrivningsbesöket +2 kg. Inte så farligt ändå.

• Delilah2001
    GrönaDruvan skrev 2017-05-26 08:42:35 följande:

Snurrade till det lite med helgdagar och allt, och gick inte alls in i vecka 35 igår, utan idag, hihi

Jobbigt för er med alla krämpor...är ju verkligen olika hur man mår.

Jag har senaste tiden haft extremt svårt att gå. Det spänner, drar och gör ont i magen. Min energi är borta och har ingen direkt matlust. Det ända jag känner för är typ frukostmat och frukt...och godis... middagsmat och lunchmat är jag inte alls sugen på. Någon mer som känner så?

Jag känner igen mig! Yoghurt och flingor och sådant blir det mest, är inte alls sugen på varm lagad mat...

Har också svårt att gå, men inte hela tiden. Ibland får jag onda sammandragningar av att bara gå några meter. Blir fort trött bara av saker som att plantera lite i trädgården etc.

Igår kände jag mig bra och pigg och gick i skogen med hunden. Det fick jag ångra sen, var helt slut på kvällen, ont i kroppen, illamående och sammandragningar som gjorde ont halva natten...
  • Delilah2001
    acinnaleh skrev 2017-05-29 10:35:59 följande:

Hej hej och tack tjejer. Måste bara uttrycka frustration. Inkallad på en inskrivning för 40 min sen, tycker den var helt meningslös. Har både hunnit gå därifrån och tagit mig tillbaka till jobbet med bil sen dess. Tydligen gäller inte 26-27 utan det kommer planeras in någon gång 28-29 eller 3-4. Blir tydligen uppringd av någon angående möte med narkosläkare någon annan dag.

Besöket gav ingenting, det enda som hände var lyssna på lungor och hjärta samt mätning av blodtryck plus en fråga om jag rökte. Sur!

Vad konstigt, hur tänker de?

Du har BF vecka 27, och snittet kommer planeras in vecka 28-29???

Jag fick tiden på posten, operationstid 10 dagar före bf, inskrivning dagen innan...
  • Delilah2001
    KaffeOchHybris skrev 2017-05-29 12:49:42 följande:

Välkommen!

Jag var på kontroll i morse. Allt såg fortfarande OK ut - magmåttet låg lite lågt, men å andra sidan låg det på snudden till högt vid förra besöket. Men det var två olika barnmorskor som mätte så de kanske bara hade något olika metoder.

Barnet har vänt sig, men har ruckbart huvud fortfarande. 

Trodde vi skulle gå igenom lite önskemål inför förlossningen idag, men något sådant var det inte. Jag vet att det inte är så vanligt med förlossningsbrev där jag bor, men som jag förstod det registrerades det i journalsystemet i alla fall om man ville ha EDA osv. Nu är det vecka 36 så inte så långt kvar - hur ser det ut för er andra som inte ska ha snitt, har era barnmorskor gått igenom alternativ och era önskemål inför förlossningen ännu? 

Ska iofs ha snitt, men ska ändå gå igenom önskemål etc, som vid en vanlig förlossning. Tror att hon sa att det blir vid nästa besök, då är jag i vecka 35. Egentligen skulle nästa besök vara vecka 36, men fick inte ihop det med tider.
  • Delilah2001
    acinnaleh skrev 2017-05-29 13:37:32 följande:

Jag var nog otydlig men hår fort när man är frustrerad. Jag är i v 34+5 idag och skulle på inskrivning i v34 enligt läkaren som beviljade snittet. Blev tillsagda att förbereda frågor. Datumet skulle sannolikt bli 26-27/6 med reservation för midsommar. Givetvis tänkte vi då att det skulle kunna bli veckan innan.

Läkaren idag däremot, ville inte höra några datum kring vad som tidigare sagts utan bestämde typ att det skulle bli tidigast 28-29/6 alternativt 3-4/7. BF 4/7.

Är skitirriterad nu, vår bmmot flyttar dessutom till en annan vc from v26 och över sommaren, de ville planera alla återstående besök på onsdag. Det kan vi ju inte heller göra nu typ. Blä.

Aha Då var det lite mer logiskt, men fortfarande inte ok så pass nära bf tycker jag. Och att både senarelägga det, och inte ha något bestämt datum att gå på... Hur svårt kan det vara att boka in ett datum före bf redan nu liksom? Andra sjukhus klarar ju det. Skulle någon annan mer akut komma emellan så flyttar de ju ändå ens tid, så är det ju alltid vid planerade operationer.

Förstår verkligen att det känns frustrerande och stressande!
  • Delilah2001

Väger mig vid alla besök (om det inte råkar glömmas bort, vilket har hänt nån gång, inte mig emot)

Har gått upp 2 kg från inskrivningen.

narie24 skrev 2017-05-31 13:33:49 följande:

Här har jag bara vägt mig vid de två första besöken. Men jag har vägt mig på vägen ut på eget intiativ, mest för att jag är nyfiken. Tror jag gått upp 6 kg ungefär.

Känner lite lika, att besöken hos bm inte är så spännande. Det går snabbt och hon bjuder inte in till samtal. Jag får själv driva samtalet och ta upp funderingar.

Vid nästa besök ska vi skriva en sammanfattning av graviditeten, sen går bm på semester och jag kommer få träffa vikarier. Men det kan också bli bra.

Är dock väldigt nöjd med läkaren som är kopplad till min mvc.

En annan fråga, hur mycket kläder har ni i strlk 62-68?

Har inte riktigt koll på vilka storlekar vi har, vi har fått rätt mycket kläder av släkt, och har inte tvättat och sorterat ännu. Men har själv inte köpt mer än en vinteroverall i 62/68. Vi har så det räcker i stl 50/56, i alla fall, får se om det behöver köpas till i de större storlekarna än.
  • Delilah2001

Juni redan, herregud!

Nu känns det som att det börjar närma sig på allvar, nästa månad är det dags.

Längtar sååå mycket!

• Delilah2001
    narie24 skrev 2017-06-02 18:50:18 följande:

Idag var jag och hämtade ut två babyboxar. Helt okej grejer faktiskt. Det var kul att rensa ut i badrummet och göra plats för några av de kommande bebissakerna :).

På måndag hämtar vi vagnen. Ska skriva en lista sen över allt som behöver köpas från Apoteket o annat. Insåg att det är mer som

behövs än vad jag tänkte.

Idag har jag haft så ont när jag gått. Fått plötsliga hugg och ilningar. Måste stanna till en stund så lättar det för stunden. Skönt när man lyfter upp magen lite grann. Det har tryckt på mkt neråt och magen har spänt och hållt på.

Såhär kände jag först sista veckorna med tvåan.

Gissar att det blir så med trean, och att det bara kommer kännas mer och mer.

Någon som känner igen sig?

Jag har bara hämtat ut en babybox hittills, från Libero på maxi. Ska hämta ut från tre (eller om det var fyra?) apotek också, men två av apoteken ligger en bra bit bort, så får se när det blir.

Ja, jag känner igen det där med hugg, ilningar och tryck neråt. Kommer oftast med sammandragningar för mig, och kan räcka med att jag går korta sträckor för att det ska börja göra ont.
  • Delilah2001
    78elle skrev 2017-06-02 21:27:04 följande:

För två veckor sedan föddes våran lilla son, 10 veckor för tidigt, med akut kejsarsnitt.

Första tiden kändes väldigt oviss men nu har vi hopp om livet!

28 Juli skulle han ha kommit, kanske är han den första Julibebisen...?

Grattis! Ja det är nog trådens första bebis, vad jag vet i alla fall!

Hur mår ni?
  • Delilah2001

Inga bristningar, har heller inte fått några med de andra två barnen. Ingen rand under naveln heller, det hade jag första graviditeten.

Har märkt att rörelserna förändrats sista dagarna nu, inte lika mycket sparkar, utan mer tryck och att han spjärnar emot. Börjar väl bli trångt därinne.

Han rör sig lika ofta som vanligt dock.

Svar på tråden BF Juli 2017 ny