Inlägg från: marretiin |Visa alla inlägg
  • marretiin
    Treansresa skrev 2016-12-26 20:01:47 följande:

Vilken häftig vagn! Och häftiga färger! Jag hade lätt kunnat ha en knallrosa om det blir en tjej haha.

Har ni börjat handla saker ännu eller väntar ni ett tag till? :)

Ja den vagnen gillar killen bäst oxå då den är lite rejälare men jag har så liten bil så får se om d blir ngn mindre.

Nej vi har inte börjat handla nåt än, väntar nog tills efter RUL. Har börjat virka lite smått o gjort en liten mössa

• marretiin
    Delilah2001 skrev 2016-12-26 20:07:20 följande:

Eller nej, inte ens det! Den på min länk har tre hjul

Ja jag såg den oxå den med tre hjul om det är den som heter Jogger som du tänker på? Störde mig dock på att man inte kan vända sittdelen mot sig så man ser barnet.
  • marretiin
    Treansresa skrev 2016-12-26 20:20:46 följande:

Haha vi måste ju köpa ett riktigt åbäke till bil nu för att rymmas alla så vagn får jag plats med

Men vilken gullig mössa!! Jag vill lära mig att sticka strumpor.

Vi har faktiskt börjat handla lite smått på rean. Mycket kan fortfarande hända men då kommer vi försöka igen.

Ja vi kommer fortsätta köra med två bilar här. Full planering inför att killen o hans barn ska flytta in hos mig. Bor i en 3a men den e stor så vi ska göra den till en 4a o så ska hans son få rum i klädkammaren. Man får göra d bästa av d tills vi hittar större.

Ja för mig handlar d nog mest om att d känns så overkligt fortfarande.

A tack . Sticka har jag för dåligt tålamod till men virka går fortare
  • marretiin
    Treansresa skrev 2016-12-26 20:54:47 följande:

Aha oj ja då får ni vara trixiga:) men finns de kärlek löser sig alltid platsen:) Vad roligt o flytta ihop:) vad säger pojkarna?:)

Jo jag är lite anti att byta bil då vi kan köra två. Men tror det är gubbens sätt att få acceptera detta haha. Han vill att vi alla 8 ska kunna åka tillsammans.

Min son som är 11 är så glad. Killens son som är 6 o dotter som är 9 vet inget än. Vi ska berätta efter besöket hos barnmorskan i januari.
  • marretiin
    Treansresa skrev 2016-12-26 21:55:27 följande:

Fast barnen vet kanske inte de heller att ni ska flytta ihop:)

Nej precis bara min son som vet det o han e supernöjd. Lite pirrigt o så inför att berätta för killens barn. Helst med tanke på att deras mamma oxå ska ha bebis nästa år så d blir mkt för dom.
  • marretiin

Blää nu har jag o sonen dragit på oss den här jäkla influensan som går..suck!

Verkar sol att foglossning börjar spöka oxå. Vaknadw inatt av ont i svanken.

Har problem med min ena höft sen innan så spökar lite mer på den sidan. Hade inte det med sonen men d är ju 11 år sen man var gravid sist så :-P

• marretiin
    Summerchild skrev 2017-01-03 19:58:14 följande:

Ja håller med dig ....har ont i höger sida på höften ...värst när jag ska sova..... influensan jaha du ...här ligger jag i soffan å halvdöd för nyser hostar .....var förkyld innan jul...man har så svagt immunförsvar.

Välkomnar dig in till en till grupp bf 16-31 juli 2017 för lite tightare snack :)

Hittar inte den gruppen?
  • marretiin

Det här käkar jag. Men tyvärr stora som satan men smakar mest typ c-vitamin. Slänga bak huvudet o öppna strupen så mkt man kan när man sväljer.

• marretiin
    sobrio88 skrev 2017-02-16 10:33:24 följande:

Varit på rul idag och allt såg bra ut :) bf är samma datum som de satte förra ul (11 juli) och det är en till liten pojke som ligger i magen <3

Åå grattis! Skrattande
    Gud så vi längtar till rul den 28/2!
    Vilken vecka är du i? För en som inte orkar räkna till 11/7 Flört
  • marretiin

Oj vad tiden flyger förbi nu! Känner den lille så väl nu o ibland sparkar den så hårt så jag liksom hoppar till .

Börjat känna av "växtvärk" mer den här veckan o magen är lite knasig igen ihop med halsbränna då o då.

I helgen är d dax o köpa lite mammakläder då nu alla tröjor o byxor börjar bli väldigt små .

Underbart att känna bebisen hela tiden och längtar verkligen till RUL den 28e.

Haha min mamma berättade förra veckan att mik morfar tydligen var tvilling o sa att jag kanske väntar två eftersom jag känner det så väl men jag skulle bli väldigt förvånad om det var så :-P.

Annars tycker jag att min mage e ganska liten så förstår inte alls hur vissa kan säga att ojoj vad tjock du blitt.

För övrigt slutade jag på mitt jobb i fredags. Fick ett erbjudande om att gå hem med full betalning i ett år så d tog jag. Ville därifrån ändå.

Det innebär att sambon kommer kunna vara hemma med mig o bebis första tre månaderna o d ska bli så underbart

• marretiin
    Beebii skrev 2017-02-21 07:10:11 följande:

Å a mysigt det låter med buffar så tydligt! Längtar då det bar gnuggar lite snabbt här sen ingenting. Går inte att känna utanpå än heller. Måste komma ihåg att fråga om moderkakan ligger i vägen imorgon på RUL.

Wow vilken dröm att få vara hemma 1 år med betalning och sen ha alla mamma dagarna kvar! Men antar att du kanske är arbetslös efter ledigheten istället?

Växtvärk har jag här med och ett stort problem är att jag inte kan äta ordentligt längre.... magsäcken har som krympt känns det som. Blir mätt direkt på bara någon liten smakbit :-/

Hur har ni andra med aptiten?

Ja jag är ju arbetslös efter mammaledigheten men har bra referens då det löser sig nog .

Magen har jag problem med sen innan o den är ju inte direkt bättre nu :-P.

Känner mig inte lika hungrig o sugen på mat nu men när jag väl äter så kan jag äta ganska mkt.
  • marretiin

Här går vi in i v.29 i morgon. Precis blivit själv här med allt. Trodde aldrig att kärleken skulle dra o bara lämna mig här själv med allt. Försöker att fokusera på glädjen i att det snart kommer ett litet underbart liv.

Jag är stark iaf och vet att jag kommer att klara det själv även om det inte var det som var tanken.

Hoppas ni alla mår bra!

• marretiin
    Malimari skrev 2017-04-30 16:39:08 följande:

Men va? Beklagar. Varför blev det så? :( Kram!

Han var väl inte riktigt den jag trodde att han var visade det sig. Han skylle själv på att han mår dåligt o har tappat bort sig själv. Jag orkade inte en massa bråk hela tiden heller så d är ändå skönt att få lugn o ro nu.
  • marretiin
    Treansresa skrev 2017-04-30 17:04:28 följande:

Men vad hemskt:( har du bra stöd från nära och kära? Skickar en kram och en tanke!

Ja jag har bra stöd från nära o kära. Jag är värd bättre än honom. Tack för kramen
  • marretiin
    KaffeOchHybris skrev 2017-04-30 19:31:43 följande:

Blir så trött när man hör om män som lämnar sin partner på det där viset. Som om det här med att ta hand om sina barn och familjeansvar är frivilligt för dem. Usch, känner verkligen för dig men jag hoppas att du får det stöd du behöver från familj och vänner!

Känns lite fel att fortsätta prata om inköp och inredning efter dessa tråkiga nyheter, men jag tänkte visa upp dekalen som vi satte upp idag i barnrummet. 

Ja verkligen o hans familj e på mig oxå så märker att han har fått d att låta som att d skulle vara mitt fel på ngt sätt.

Nä prata gärna om inköp för d är så roligt att se .

Här är min barnstol som fixat till o målat;

Har köpt en massa fina rosa kläder oxå o idag hittade jag en babysitter. <3
  • marretiin
    Summerchild skrev 2017-05-01 13:48:58 följande:

Är målarfärg så bra för barnet? Har ingen aning om d

Färg är ingen fara så länge det inte är några farliga kemikalier i. Sen körde jag med lack ovanpå så färgen är ändå innesluten. Lack för att kunna torka av.

Dom flesta väggfärger som finns att köpa nu är ofarliga, annars skulle man inte kunna måla med dom inne
  • marretiin

Nu var det längesen jag skrev här. Hänt en del sen sist kan man väl säga. Killen har flyttat och gjort slut och ankomst för bebis närmar sig. Tiden går dock långsamt nu på slutet tycker jag. Graviditetsklåda fick jag den här gången oxå. Får se vad bm säger om det i morron. Med sonen blev jag igångsatt i v.38.

Har fortfarande svårt o förstå att jag snart har en liten tjej i min famn .

I Fb gruppen jag är med i är det flera som fått för tidigt nu så är lite nervig för det då jag har en del sammandragningar. Även om man är less på att vara gravid så får hon gärna stanna tiden ut.

Svar på tråden BF Juli 2017 ny