Inlägg från: Sosozo |Visa alla inlägg
  • Sosozo

BF Juli 2017 ny

Alltså jag har börjat längta. Något så innerligt mycket, efter när bebisen ska komma ut och vi får träffas! Ligger i sängen nu, har känt flera små puffar i magen varav en kändes på utsidan! Åh att det är så lång tid kvar! Hur ska man stå ut ända till i sommar?

• Sosozo
    Treansresa skrev 2017-02-04 08:50:29 följande:

Jag känner exakt samma! Jag börjar bli lite för ivrig. Allt som finns i huvudet är bebis och saker till den. Förstår inte heller hur man ska orka vänta ända tills i sommar! Är ju riktigt långt dit!!

Jag är lite tokig så har redan börjat handla massa kläder, och nu vill jag bara fixa en garderob och tvätta upp det! Börja göra plats åt bebisen!

Jag har också börjat köpa kläder, det är roligt iaf! Men känns ju som man varit gravid så länge nu. Och när folk frågar och jag svarar "halvtid! 20 v kvar!" Så tänker jag själv att huuu vad lång tid!
  • Sosozo
    Bimbim79 skrev 2017-02-04 08:54:03 följande:

Tack för tipset :)

Längtar med, samtidigt mycket vi vill hinna klart innan. Badrummet uppe ska renoveras och tonåringens rum bli klart. Tycker tiden går ömsom sakta ömsom fort :) har fått mina andra i v 38 så räknar kallt med att jag inte går 40 veckor men vem vet. Är dessutom koniserad nu vilket jag inte var med de andra. Gör mig lite nervös inför förlossningen, den kan visst gå fortare då? De andra tog 30 timmar på sig att komma ut så lite fortare hade kanske ändå inte skadat :) just nu längtar vi till rul, och sen börjar nedräkningen, går hem 1 juni! Känner av bebisen lite då å då, inga puffar på utsidan än dock.

Oj ja då har ni lite att höra! Vi ska flytta i april och då hoppas jag att jag får lite nytt att tänka på som får tiden att gå. Förutom allt fix så får vi ett rum som ska bli barnrum

Då det ska bli kul att greja med!

Vet inte riktigt vad konisering är, men får du extra kontroll om du riskerar att föda tidigt?
  • Sosozo
    narie24 skrev 2017-02-04 09:42:57 följande:

Mysigt värre! Tror att väntan är värst nu, nu när vädret är trist. Våren kanske ger en lite glädje och energi? Kanske man får tiden att gå mer då?

Fast då kommer man ju vara stor och tung haha.

Det har du nog helt rätt i! Om det blir sol och vår och lite varmt kommer det nog att kännas mycket närmre till sommaren och så. Just nu räcker det ju med att titta ut genom fönstret för att känna att det är väldigt långt kvar!
  • Sosozo
    Treansresa skrev 2017-02-05 08:57:43 följande:

Ja det är riktigt roligt:) sedan gillar jag inte neutrala kläder, så då vi inte ska kolla kön så blir det både rosa, blått,små klänningar och jeans:) haha blir kul o rensa bort hälften sedan!

Haha, ok så du handlar dubbelt? Har du någon favvoaffär?
  • Sosozo
    LillaJag06 skrev 2017-02-05 09:04:42 följande:

Hur mår ni tjejer? Är det någon här som sprack ordentliges och skadades vid sin förra förlossning?

Jag har fortfarande men och stora problem i slidan. Har fått sprutor direkt i ärret vid mellangården men inget hjälper. Behöver opereras men detta görs inte göränn efter förlossningen.

Är ganska rädd för hur det kommer kännas att föda igen eftersom att det gör så ont där. Min läkare tror inte att jag kommer spricka på samma ställe men inget är ju säkert.

Undrar bara om någon annan har det som mig. Känner mig lite ensam med detta problem.

Oj, det låter verkligen tufft! Men du är inne på att föda vaginalt igen? Du är inte ensam. Jag vet många med dig. Och varför det pratas så lite om det är ett mysterium.
  • Sosozo
    acinnaleh skrev 2017-02-05 09:34:59 följande:

Tycker förresten också att det är låååångt till juli men nu har jag precis passerat 5m kvar till BF.

Nån skrev om gravidträning förresten. Vet inte riktigt vad det är men min bm sa att man inte skulle träna magen. Jag försöker åka skidor en till två gånger i veckan de senaste tre veckorna. Oftast med barn upp till 9 år och där många av dem åker fortare än mig. Absolut dålig kondis just nu efter att ha vart ganska tränad före graviditeten :p igår lyckades jag åka en mil med första tredjedelen typ utan fäste i uppförsbackar som var skitdjupa med snö att saxa i. Jag kände mig såååå duktig. Kanske finns ett hopp om tjejvasan trots allt även om det kan va helt annorlunda om tre veckor. Gör tex ont i ljumskar och ena axeln ibland när jag åker och det oavsett vilken åkstil. Skate kan kännas bra/dåligt. Klassiskt kan kännas bra/dåligt.

Alltså wow vad du är hurtig! 1 mil på skidor, starkt jobbat! Jag tränade också mkt innan graviditeterna men nu har jag inte gjort det sen plusset. Har väl någon förhoppning på ett gympass i veckan, haha!
  • Sosozo
    Bimbim79 skrev 2017-02-05 10:51:28 följande:

Riskerar nog inte att föda tidigare, däremot kontrollerar de tappen tätare fr.o.m. V 32. Det kallas konisering när de tar bort yttersta biten av tappen pga cellförändringar. Skalan är 1,2,3 vid 1 tar de nytt cellprov efter en viss tid 2 koniseras direkt och 3 har man vad jag förstått det utvecklad "cancer" jag hade typ 1 men de valde att konisera ändå, antagligen eftersom jag jobbar inom sjukvården själv, de visste jag skulle bli gravid osv man har väl lite "gräddfil" i sådana lägen har jag förstått på kollegorna :/

Ok, skönt att bli väl omhändertagen!
  • Sosozo
    Treansresa skrev 2017-02-05 09:23:10 följande:

Hahaha Japp här blir de dubbelt. Gubben vägrar kolla kön och jag har varit extrem med färger på mina barn och är fortfarande. (skäms lite för de, men har accepterat att ja är sådan) Jag sa till honom att om vi inte kollat så kommer de bli lite dubbelt och de var okej. Men nu börjar han fundera på att kolla kön hahaha.

Jag har fastnat för newbie från kappahl. Så söta o mjuka kläder. Jag handlar dock mycket newbie på tradera. Tycker mycket 50/56 ser helt nytt ut som jag fått hem och bra priser. :)

Intressant, hur menar du att färgerna är intogs gör dig?

Var på newbie isf, de har en egen affär i Sthlm. Verkligen gulliga grejer! Köpte några plagg och in filt!
Svar på tråden BF Juli 2017 ny