Treansresa skrev 2017-01-12 23:54:34 följande:
Jag hade utslag på stickorna, hon ringde doktorn och han tvekade att skriva ut antibiotika innan odlingen. Men då det var långhelg ville dom inte chansa att jag skulle börja känna av den då Jag ej känner av mina. Lät konstigt att du behöver vänta så många dagar på svar om du har symtom på uvi tom.:/
Ok! Sockret, vad innebär det? Dr sa något i stil med att jag hade +1äggivta. Jag kan minnas fel, det är möjligt att han inte uttryckte sig exakt så men så minns jag det. Men han tyckte inte att det var något att bry sig om.
sobrio88 skrev 2017-01-13 06:43:09 följande:
Jag fick antibiotika utskriven på bara svaret på stickan. Men jag har jättemycket problem med uvi under graviditeter, för det är återkommande. Jag känner heller inte av det förrän det har gått hela vägen upp till njurarna.
Brukar du ha uvi? För om du inte brukar ha det och det var så lite utslag så kan jag förstå att han inte ville skriva ut för det är ju inte bra att äta penicillin för mycket. Fast å andra sidan så kanske du gjorde urinprovet precis när uvi började, det har jag lyckats med nån gång ;) så det är konstigt att du måste vänta till nästa vecka så du inte får göra ett till prov idag?
Urs, låter i te kul med njurarna! Jag brukar inte ha uvi, men har haft det för länge sedan och minns känslan. Hoppas ju att det bara är något tillfälligt knas och att det inte är uvi. Men blev orolig när jag läste om möjliga komplikationer vid graviditet sp ville kolla upp det. Jag tror det är som du skriver, han ville inte kicka igång penicillin i onödan då själva medicineringen kan ha lite biverkningar osv. Well, får se.