Inlägg från: Sosozo |Visa alla inlägg
  • Sosozo

BF Juli 2017 ny

LillaJag06 skrev 2017-01-10 09:22:58 följande:

Min näsa är extrem :( har hundallergi sen tidigare så det blir bara värre nu. Använder ingen nässpray. Tror vi bara får använda koksalt och det hjälper inte. Får väl bara stå ut :(

Tråkigt om det inte finns någon för oss andra tjejer runt om i Sverige.

Om någon vill ha en gemensam fb grupp kan jag göra en så vi också kan prata av oss lite :)

Finns kanske någon grupp, har du sökt?

Det är väl inte så att man inte får använda vanlig nässpray. Det påverkar ju inte barnet. Men det är dåligt för näsan att köra nässpray i flera månader. Har du testat saltsprayen m mentol? Tycker den hjälper lite bättre än den utan. Annars kanske det finns något på recept till dig?
  • Sosozo
    emme 86 skrev 2017-01-10 11:32:08 följande:

Idag har jag så äntligen fått svaret på kubtestet jag gjorde förra veckan. Ultraljudet visade på bred nackspalt och tillsammans med blodproverna som var färdiganalyserade idag så fick vi risksiffrorna 1:57.

Väntar på att obstetriska mottagningen ska ringa mig för att meddela tid för moderkaksprov. Hoppas jag får tid till det denna vecka.

Ah ok hur mår du i detta? Tufft att få siffrorna, men 1:57 är ändå goda chanser. Hoppas du får en tid snabbt! Håller tummarna för dig!
  • Sosozo

Läste detta på Pampers hemsida. Aldrig hört talas om! Har ni?

Dags för test. Nu är det dags att fråga din barnmorska om fördelarna och nackdelarna med AFP-testet (alfa-fetoprotein). Detta enkla blodprov görs för att upptäcka medfödda missbildningar som Downs syndrom och ryggmärksbrock och måste utföras mellan vecka 16 och 18.

• Sosozo
    Vårivfresa skrev 2017-01-11 22:16:40 följande:

Jag ringde 1177 men dom tyckte att jag skulle ringa min hälsocentral i morgon. Men jag har kräkts mera och har nu ont i ryggen när jag andas.. Bör jag ringa igen?

Ja eller åk in till akuten och sätt dig och vänta in att de kollar dig. Låter inte som du mår så bra, det är inte bra att bli uttorkad heller.
  • Sosozo

Hello! En fråga till er som haft uvi under graviditeten, eller kan något om det. Jag har fått för mig att jag har det. Har haft ont i nedre delen av magen plus mycket sammandragningar i ett par dagar nu + svid/ obehag vid urinröret. Gick till vårdcentralen idag. Läkaren sa att "på Stickan" var det något minimalt utslag men inte värt att skriva ut antibiotika för. Men att de skulle skicka en odling som jah får svar på nästa vecka. Vad innebär detta? Är det inte farligt att gå omkring med uvi i flera dagar, om så skulle vara fallet?

• Sosozo
    Nagy87 skrev 2017-01-12 21:40:19 följande:

Hej.

Jag hoppar in här BF 9 juli

29 år och första barnet.

Har klarat mig ifrån illamående men haft riktigt jobbiga problem med huvudvärk till och från v 6.

Är nu i v 15 har bokat tid imorgon hos BM. För blodprov för att kolla järnvärdet. Det såg bra ut sist jag var däri v 12. hoppas ändå att det är det så jag kan få svar och behandling.

Någon mer som lider av huvudvärk.?

Hej, välkommen! Jag har mycket huvudvärk + migrän. Blev sjukskriven pga det förra graviditeten. Hur ofta har du det? Funkar alvedon?
  • Sosozo
    Vårivfresa skrev 2017-01-12 17:19:53 följande:

Vi är tillbaka på sjukhuset nu. Ligger inlagd på Kvinnoklinikens vårdavdelning.

Urinprovet visade att jag är rejält uttorkad :( så nu ligger jag med dropp och grejer

Stackare! Urs, men bra att du blev i lagd iaf hoppas de får ordning på dig nu med vätskan. Spyr du fortfarande?
  • Sosozo
    Treansresa skrev 2017-01-12 23:54:34 följande:

Jag hade utslag på stickorna, hon ringde doktorn och han tvekade att skriva ut antibiotika innan odlingen. Men då det var långhelg ville dom inte chansa att jag skulle börja känna av den då Jag ej känner av mina. Lät konstigt att du behöver vänta så många dagar på svar om du har symtom på uvi tom.:/

Ok! Sockret, vad innebär det? Dr sa något i stil med att jag hade +1äggivta. Jag kan minnas fel, det är möjligt att han inte uttryckte sig exakt så men så minns jag det. Men han tyckte inte att det var något att bry sig om.
    sobrio88 skrev 2017-01-13 06:43:09 följande:

Jag fick antibiotika utskriven på bara svaret på stickan. Men jag har jättemycket problem med uvi under graviditeter, för det är återkommande. Jag känner heller inte av det förrän det har gått hela vägen upp till njurarna.

Brukar du ha uvi? För om du inte brukar ha det och det var så lite utslag så kan jag förstå att han inte ville skriva ut för det är ju inte bra att äta penicillin för mycket. Fast å andra sidan så kanske du gjorde urinprovet precis när uvi började, det har jag lyckats med nån gång ;) så det är konstigt att du måste vänta till nästa vecka så du inte får göra ett till prov idag?

Urs, låter i te kul med njurarna! Jag brukar inte ha uvi, men har haft det för länge sedan och minns känslan. Hoppas ju att det bara är något tillfälligt knas och att det inte är uvi. Men blev orolig när jag läste om möjliga komplikationer vid graviditet sp ville kolla upp det. Jag tror det är som du skriver, han ville inte kicka igång penicillin i onödan då själva medicineringen kan ha lite biverkningar osv. Well, får se.
  • Sosozo
    Sosozo skrev 2017-01-13 16:28:53 följande:

Ok! Sockret, vad innebär det? Dr sa något i stil med att jag hade +1äggivta. Jag kan minnas fel, det är möjligt att han inte uttryckte sig exakt så men så minns jag det. Men han tyckte inte att det var något att bry sig om.Urs, låter i te kul med njurarna! Jag brukar inte ha uvi, men har haft det för länge sedan och minns känslan. Hoppas ju att det bara är något tillfälligt knas och att det inte är uvi. Men blev orolig när jag läste om möjliga komplikationer vid graviditet sp ville kolla upp det. Jag tror det är som du skriver, han ville inte kicka igång penicillin i onödan då själva medicineringen kan ha lite biverkningar osv. Well, får se.

Nej, inte sockret. Stickan skulle det stå!
Svar på tråden BF Juli 2017 ny