GrönaDruvan skrev 2017-06-07 14:17:09 följande:
Ja, det är jobbigt att känna såhär och det har jag inte känt med de andra två. Troligtvis spelar det väl in att hela graviditeten varit en oro och så svårt att tro på att det slutar väl...
Det ska inte vara någon ökad risk för komplikation för att den andra ska ut. Han är väl kanske 15-17 cm och säkert lite "ihopskrynklad" så han kommer ut lätt och troligtvis ihop med moderkakan. Det som kan hända är att inte moderkakan inte orkar med och att det kan bli en blödning, men sånt kan ju hända annars också... fast är sjukt nervös.
"Tyvärr" finns ju ingen återvändo nu, ut ska det på nåt sätt!!
Förmodligen kommer det ju gå jättebra! Men man förstår ju din oro såklart! Hoppas verkligen det inte blir några ytterligare komplikationer för er del. Känns som ni haft er beskärda del av sånt nu.
Tycker oron går så upp och ner. Senaste oron, som egentligen är piece of cake och löser sig, är att både mina föräldrar och svärisarna är bortresta hela veckan innan bf. Det är dom enda sonen sovit borta hos innan, så det är ett litet orosmoment. Men inte alls säkert bebisen kommer då och han flera andra (3 fastrar tex) som han är väldigt trygg med. Inte ens säkert det blir aktuellt med nån övernattning heller. Och så är det ju absolut inte på liv eller död. Men det är min senaste fundering, haha :)