Inlägg från: Malimari |Visa alla inlägg
  • Malimari

BF Juli 2017 ny

Jag väntar också, bf på onsdag. Inga känningar på att det skulle vara på g :)

• Malimari

Hoppas du är och föder barn Wooden!

Har också bf imorgon men här finns inga tecken till att det blir barn den närmsta tiden haha. Knappt sammandragningar bara en jävla värk i bäcken och rygg, så tipset om att "hitta på saker" går fetbort här. Jag lär dö av tristess innan det äntligen är dags.

• Malimari
    Wooden skrev 2017-07-25 14:37:48 följande:

Är på väg in till förlossningen nu. Tycker jag har riktigt onda värkar (om än lite oregelbundna, varierar mellan 5 och 2,5 min i intervall typ). Men skönt att få komma in på bedömning iaf! Hoppas verkligen att kämpandet under dagen givit resultat.

Hade inte regelbundna värkar med min tvåa heller, öppnade mig dock riktigt snabbt så håller tummarna att detsamma stämmer för dig! :) Lycka till, inte alls avis! ;)
  • Malimari
    Leeandra skrev 2017-07-25 16:05:46 följande:

Tänk vad kulturell du kan lyckas bli ist genom att läsa mängder av böcker och se på film . Men helt ärligt, det är så tråkigt att bara vänta.

Jag somnar ifrån båda haha. Inte så lätt att läsa böcker eller se på film dagtid med två barn hemma heller ;)
  • Malimari
    Bimbim79 skrev 2017-07-25 20:44:19 följande:

Hur vet man om man läcker fostervatten? Jag kan inte avgöra om det är det eller vattniga flytningar? Kommer skvättvis, tror inte det är urin, luktar inte som det och har inte heller tidigare haft problem med läckage av den sorten. Men när jag rör mig, sittande till stående eller tvärtom så blir det blött! Tom så det går igenom både trosor och byxor. Har nu trosskydd på mig så kanske det är lättare. Har haft rätt mycket flytningar över lag genom hela graviditeten men då varit tydligt vitt, slemmigt osv lite olika olika dagar. Nu har jag ju haft rejäla sammandragningar varit inne med värkar osv magen jobbar på hård som sten, tänkte kanske är vattnet som faktiskt gått utan plask? Enormt tryck nedåt och har haft i flera dagar, lite värre idag tycker jag.

Tid hos bm på fredag, vet ju att även om man sipprar fylls det ju på, men är det på gång eller ej? Gillar inte ovisshet, hade velat veta att ikväll kl 22 startar det!

Du märker nog om det går helt men sippra kan du ju absolut göra! Låter lite för mycket för att vara flytningar. Hoppas det händer nåt mer snart då
  • Malimari
    Bimbim79 skrev 2017-07-25 20:53:57 följande:

Jo om det går helt vet jag att jag märker det, gjorde det med sonen, ett ljudligt plask jämte sängen :) idiot som man är kniper man reflexmässigt även då ;) sen pytsade det ut lite varje gång jag eller han rörde sig. 32 timmar senare låg han äntligen på min mage!

Bara att hålla tummarna nu då för att det drar igång, inga hinnor de kan ta när jag kommer in dock ;) suck, denna väntan.

Haha ja men knipa är en helt rimlig reaktion, vattnet gick med min nummer två också - verkligen plask haha.

Heja bebis! :)
  • Malimari
    noova87 skrev 2017-07-26 17:22:38 följande:

Vår lilla flicka föddes igår kväll 25 juli vid åtta tiden. Kände av vissa värkar på dan den 24 juli då bf v.40+0 blev värre vid kvällen vid tio tiden. Höll ut hela natten och åkte in vid 6-7 tiden på morgonen. Då 2-3 värkar på 10 minuter. Var egentligen fullt på förlossningen så fick ligga i ett undersökningsrum sen gå omkring i två timmar på sjukhuset och sen tillbaka till undersökningsrummet. Först efter ytterligare någon timme där fick ett vanligt förlossningsrum och lustgas. Dröjde rätt länge innan jag fick epidural då bm vart upptagen länge.  Efter det tog de vattnet vid femtiden därefter så gick det undan lagom till krystvärkarna slutade edan och funka  

Vi fick åka hem nu imorse nu så rätt skönt det. 

Vi ringde till barnvakten vid elva tiden 24 så hon sov hemma hos oss. Rätt jobbigt och ta nattbussar osv. Hon hann ju ta tunnelbanan innan den sluta gå. Men var ju osäker. Efteråt känns det ju rätt beslut. 

Grattis!

Nu börjar man känna sig rätt ensam som gravid i denna tråd haha!
  • Malimari
    Vet hur det känns skrev 2017-07-26 19:11:41 följande:

Jag finns kvar!! Är beräknad till söndag. Träff hos läkaren som efter kontroll kom fram till att allt är bra med bebisen fick ny tid för igångsättning på söndag men tackade nej. Eftersom allt var bra så väntar jag ut bebisen. Var ialf mogen i livmodertappen, 3 cm lång och öppen 1cm.

Jag har ju bf idag men bebis var inte punktlig haha.

Hoppas det snart kommer igång av sig själv för dig! :)
    Joline84 skrev 2017-07-26 22:19:06 följande:

Ja det känns lite halvtomt här nu. Inatt är förhoppningsvis min sista natt i denna graviditet. 7:30 imorgon ska vi vara på förlossningen. Om inget kommer ivägen så blir jag snittad under dagen.

Spännande! Hoppas allt går toppen :)
  • Malimari

Grattis till bebisarna <3 <3

Åh vad jag längtar! Men imorgon är det fredag och då ska jag trösta mig med choklad haha!

Svar på tråden BF Juli 2017 ny